Citroën prezentuje w Genewie wyjątkowo bogatą, największą w swej historii paletę propozycji modelowych – począwszy od debiutanta w klasie aut najmniejszych, C1, a skończywszy na limuzynie z najwyższej półki, czyli C6.
Zobacz: Targi Genewa Motor Show 2023 odbędą się w Katarze. Zaskakujące oświadczenie organizatorów
Jest to spektrum modeli stworzone z uwzględnieniem podstawowej i najważniejszej wartości marki, jaką jest podporządkowanie technologii i wszelkich działań innowacyjnych służbie na rzecz wygodnej jazdy, dobrego samopoczucia, komfortu, bezpieczeństwa zarówno pasażerów, jak i pieszych oraz ochrony środowiska.
Genewski salon samochodowy jest również okazją do zaprezentowania głębokiego zaangażowania firmy w działania proekologiczne i nakierowane na zmniejszenie zużycia paliwa. Dowodem na to są takie rozwiązania techniczne, jak te stosowane w C3 Stop & Start, C3 z zasilaniem na gaz ziemny, C1 1.0i SensoDrive, a także wszystkie modele (od C3 po C8) z filtrem cząstek stałych FAP oraz wyznaczający kierunki rozwoju na przyszłość studyjny projekt techniczny C4 Hybrid eHDi.
Zobacz: wiadomości na temat aut marki Citroën. Codziennie nowe, ciekawe, aktualne
Citroën oferuje cały szereg praktycznych rozwiązań, które opierają się na niezwykle skutecznych technologiach (system Stop & Start, zautomatyzowana skrzynia biegów, dwuwariantowych napędach typu benzyna/gaz, silnikach Diesla HDi, filtrach cząstek stałych FAP). Ich zastosowanie równoznaczne jest w praktyce z wydajnością, oszczędną eksploatację i ochronę środowiska naturalnego, co wychodzi naprzeciw zwiększonemu zainteresowaniu ze strony przyszłych nabywców.
Już niebawem zastosowane zostanie szerokie spektrum rozwiązań przyjaznych środowisku, które całkowicie zmodernizuje gamę modelową Citroëna. Dotyczy to Xsary Picasso (2000), C5 (2001), C3, C8 i Berlingo (restyling) (2002), C3 Pluriela, C4 i C5 (restyling) (2004) i C1 (2005). Zbliżający się w tym roku debiut C6 będzie najważniejszym wydarzeniem w przypadku Citroëna, którego oferta jest dzisiaj tak bogata i kompletna, jak nigdy dotąd.
Po raz dziewiąty z kolei Citroën zanotował wzrost sprzedaży na rynkach całego świata. W 2005 r. sprzedano 1 395 000 aut tej marki, o 3,5% więcej niż w roku poprzednim. W Europie (w 18 krajach), która jest terenem najostrzejszej konkurencji, Citroën odnotował wzrost sprzedaży o 1,3%, co w praktyce oznacza 1 101 300 sprzedanych nowych samochodów osobowych i użytkowych. Udział marki w rynku wzrósł w ten sposób z 6,6% w 2004 r. do 6,7% w roku ubiegłym. W pozostałych regionach świata całkowita sprzedaż aut osobowych i użytkowych Citroëna wzrosła o 15,9%.
Zobacz: promocje i wyprzedaże Citroëna w Polsce
Od 2003 r. trwa odnawianie gamy marki, wspierane przez uczestnictwo Citroëna we wszystkich imprezach rajdowych rangi mistrzostw świata. W trzech kolejnych edycjach dzięki sukcesom Xsary WRC Citroën sięgał po tytuły mistrzowskie w klasyfikacji producentów. Duet Sebastien Loeb – Daniel Elena w ubiegłym roku po raz drugi z rzędu znalazł się na najwyższym stopniu mistrzowskiego podium w klasyfikacji kierowców.
Rok 2005 stał również pod znakiem triumfów zespołu Dani Sordo – Marc Marti, którzy prowadząc C2 Super 1600 wywalczyli mistrzostwo świata w kategorii juniorów. Tymczasam trwają prace nad przygotowaniem modelu C4 Coupé WRC dla teamu Citroën Sport, który walczyć będzie o mistrzostwo świata w sezonie 2007.
Najnowsze komentarze