Francuska marka pokazuje na tych targach między innymi całą gamę linii DS., a także koncepcyjny, choć już nienajświeższy koncept GQbyCITROËN.
Sprzedaż Citroënów DS3 we Francji przekroczyła już poziom 25.000 egzemplarzy. Dobrze przyjęto także większy model, DS4, na którego zebrano już niemal 8.000 zamówień. Citroën DS5 jest ostatnim, przynajmniej na razie, modelem z tej ekskluzywnej serii i pierwsze egzemplarze powinny trafić do francuskich klientów jeszcze przed końcem bieżącego roku. Auto miało swoją premierę podczas kwietniowej wystawy w Szanghaju, a w ubiegłym miesiącu można było je obejrzeć na 64. IAA we Frankfurcie. Przypomnijmy, że ceny na DS5 zaczynają się we Francji od poziomu 29.300 euro.
Ale Citroën, to nie tylko, a nawet nie przede wszystkim, seria DS. Spore triumfy święci nowy Citroën C3, który został już w tym roku sprzedany na rodzimym rynku w ilości przeszło 60.000 egzemplarzy. Dobrze przyjęto także Nowe C4, którego liczba rejestracji przekroczyła w tym roku we Francji poziom 35.000 sztuk.
W Lyonie Citroën podkreśla także swoje wielkie zaangażowanie w ochronę środowiska. Dzięki wprowadzeniu nowej generacji systemu Stop&Start, nazywanego mikrohybrydą, a także zaoferowaniu w pełni elektrycznego modelu C-Zero, znacząco spadł poziom średniej emisji dwutlenku węgla przez samochody z szewronami. W tym roku ponad 50% sprzedanych aut tej marki miało średnią emisję CO2 poniżej 130 g/km.
Kolejnym potwierdzeniem tych działań jest zaoferowanie napędu hybrydowego. Citroën DS5 HYbrid4 emituje tylko 99 g dwutlenku węgla, choć dysponuje łączną mocą sięgającą 200 KM i napędem na cztery koła. To znakomity wynik, choć okupiony wydatkiem niemal 44.000 euro.
Citroën pokazuje w Lyonie także wiele innych technologii, wśród których ważne miejsce zajmuje system eTouch, dostępny w całej gamie DS., a także w modelach C3, C4, C4 Picasso, C5 i C-Zero. Działanie tego systemu pozwala na automatyczne powiadamianie odpowiednich służb w przypadku zdarzenia wymagającego ich interwencji. Dzięki temu pomoc wezwana jest szybko, co może komuś uratować życie.
Charakterystycznym elementem Citroënów jest od lat hydropneumatyczne zawieszenie. Zapewnia niezrównany komfort podróży przy zachowaniu pewności prowadzenia, choć w wielu mediach spotkacie zarzuty, że ta druga cecha nie występuje. Nie słuchajcie ich ;-)
Ale Citroën, to nie tylko samochody. To także nowatorskie usługi, jak choćby Citroën Multicity, pozwalający nie tylko na zapewnienie oczekiwanej mobilności, wynajęcie samochodu, ale też rezerwację biletów lotniczych, książek, czy wakacyjnego wypoczynku. W ciągu czterech miesięcy od premiery portalu www.multicity.citroen.fr zarejestrowało się na nim 1,3 miliona użytkowników, a ponad 10.600 skorzystało z przynajmniej jednej usługi.
GQbyCITROËN, to oryginalny koncept zaprojektowany wspólnie przez Citroëna i specjalistów z magazynu „GQ”. Muskularny, typowo męski projekt robi niesamowite wrażenie. Na pewno na targach w Lyonie będzie entuzjastycznie przyjęty.
KG
zdjęcie: Citroën Citroen
Najnowsze komentarze