Aktualnie, dzięki «Créative Technologie» marka CITROËN zaproponować może najszerszą w swojej historii gamę samochodów, stale ewoluującą i dostosowaną do potrzeb wszystkich klientów. Dowodem na to są dwie światowe premiery prezentowane we Frankfurcie: Nowy C3 i pierwszy reprezentant nowej linii DS, DS3. Obydwie nowości są doskonale dostosowane do aktualnych tendencji rozwoju tego segmentu oraz zróżnicowanych oczekiwań klientów.
CITROËN prezentuje również prototypowy model REVOLTe, luksusowy samochód miejski, bezkompromisowy i ekologiczny, wyposażony w hybrydowy układ napędowy z systemem ładowania, tj. rozwiązanie idealnie dostosowane do różnorodnych sposobów użytkowania.
CITROËN prezentuje również Berlingo First Electrique, propozycję odpowiadającą potrzebom parków flotowych wykorzystywanych na co dzień miastach. Ten całkowicie elektryczny model, który pojawi się w sprzedaży na początku 2010 roku, jest już teraz przedmiotem przetargu organizowanego przez Pocztę Francuską, zainteresowaną zakupem 500 jego egzemplarzy.
Przejawem strategii dotyczącej tworzenia samochodów o ograniczonej emisji gazów cieplarnianych jest również DS5, samochód «Full Hybrid» z silnikiem Diesla, który zostanie wprowadzony na rynek już w roku 2011. Kolejnym elementem tej polityki jest wdrożenie w wielu modelach z gamy technologii «Stop & Start» drugiej generacji, zarówno w wersjach benzynowych jak i z silnikiem Diesla.
Marka prezentuje również dwie nowe generacje silników HDi: V6 o pojemności 3 litrów i oraz 16-zaworowy o pojemności 2 litrów. Te wydajne, oszczędne i przyjazne środowisku jednostki napędowe oferują dużo lepsze osiągi, wykazując jednocześnie znacznie niższy poziom zużycia paliwa i emisji CO2, od 4 do 15% w zależności od modelu. Ponadto, w modelach C3 i DS3 zastosowano silnik HDi, którego poziom emisji CO2 obniżony został do 99 g/km.
CITROËN po raz kolejny potwierdza swoją wiodącą pozycję wśród europejskich liderów w zakresie niskiego poziomu zużycia paliwa i emisji CO2:
– 25% samochodów sprzedawanych w Europie i emitujących poniżej 110 g CO2 na km to modele marki CITROËN,
– 30% modeli wprowadzonych do sprzedaży przez Markę emituje mniej niż 120 g CO2 na km.
Poza modelami, C3 i DS3, które są światowymi premierami, Marka prezentuje również CITROËNA C.Crosser, Model ten poddany zmianom stylistycznym wnętrza, które mają uczynić go jeszcze bardziej atrakcyjnym. C.Crosser został wyposażony nową mechaniczna elektronicznie sterowaną skrzynię biegów, która nadaje nowy wymiar przyjemności użytkowania tego auta.
Oprócz luksusowego auta miejskiego o nazwie REVOLTe, na stoisku prezentowane są dwa inne prototypy: C4 WRC HYbrid4, sportowy i ekologiczny model stworzony przez ekipę Citroën Racing, oraz wyjątkowy GTbyCITROËN, którego wprowadzenie na rynek w niewielkiej ilości egzemplarzy jest właśnie rozpatrywane.
Uosobieniem «Créative Technologie» jest również inteligentny system kontroli trakcji stosowany w C4 Picasso i C5, który pozwala użytkownikom swobodnie poruszać się w trudnych warunkach drogowych (deszcz, śnieg lub gołoledź), oraz zastosowany w Berlingo system Grip Control, zwiększający skuteczność przeniesienia napędu na trudnych nawierzchniach, takich jak śnieg, piasek czy błoto.
Nowości produktowe: 2 światowe premiery i nowa skrzynia biegów |
NOWY CITROËN C3 – VISIODRIVE
Jest piękny. Jest nowatorski. Jest inteligentny. Citroën wprowadza na rynek nowego Citroëna C3.
Nowy CITROËN C3 stawia sobie ambitny cel : powtórzyć sukces bestsellerowego modelu, sprzedanego w liczbie ponad 2 milionów egzemplarzy. «To wprowadzenie na rynek ma kluczowe znaczenie dla Marki i daje nam szansę spełnienia naszych ambicji, czyli dalszego znaczącego zwiększenia udziałów rynkowych, zarówno dzięki sprzedaży dla klientów indywidualnych jak i do firm.» oznajmia Frédéric Banzet, Dyrektor Generalny marki CITROËN.
Obrana strategia: przejąć z modelu C3 to, co najlepsze i posunąć się o krok dalej. Ten Visiodrive dysponuje wieloma argumentami, które pozwolą mu zjednać sobie potencjalnych nabywców:
– wyjątkową i silną osobowością, zamkniętą w bryle wyróżniającej się smuklejszymi liniami i wyższym poziomem jakości wykończenia, stanowiącą kolejny krok w rozwoju tego segmentu.
– inteligentną architekturą umożliwiającą uzyskanie niezwykłej przestronności wnętrza przy jednoczesnym zachowaniu jednych z najbardziej kompaktowych na rynku gabarytów zewnętrznych.
– imponującymi i proekologicznymi właściwościami dynamicznymi oferującymi większy komfort i przyjemność jazdy, zarówno w mieście jak i na długich trasach, mniejsze zużycie paliwa wszystkich jednostek napędowych i ambitny plan redukcji emisji CO2.
Ale nowy CITROËN C3 ma do zaoferowania znacznie więcej. Panoramiczna przednia szyba Zenith czyni z niego samochód wyjątkowy. Poza znakomitym doświetleniem wnętrza i niezwykłą widocznością jakie zapewnia, pozwala pasażerom tego Visiodrive’a cieszyć się niepowtarzalnymi wrażeniami z jazdy.
CITROËN DS3: SIŁA UWAODZENIA
Dostępny na indywidualne zamówienie do produkcji już od dnia dzisiejszego, CITROËN DS3 z wdziękiem inauguruje linię DS.
Jest to linia dystynktywna, która proponując modele o silnym, indywidualnym charakterze, uzupełni główną gamę Marki. Linia, która jest symbolem kreatywności i technologii CITROËNA.
DS3 dysponuje wyjątkowo mocnymi atutami : sylwetką o zdecydowanym i urzekającym stylu, który może stać się unikatowy dzięki szerokiemu wachlarzowi proponowanych wariantów oraz dynamicznymi właściwościami jezdnymi.
CITROËN DS3 emanuje nowoczesnością i z powodzeniem łączy niezawodność funkcjonowania i bezpieczeństwo jazdy z inteligentną koncepcją, stając się autem wszechstronnym i przyjemnym w użytkowaniu.
DS3 wytycza własną drogę:
– czyniąc pożądanie głównym motywem wyboru dzięki pięknie rzeźbionej sylwetce, ponętnym liniom i wyjątkowej atmosferze wnętrza;
– wyróżniając się dynamicznym i prestiżowym designem. W rzeczywistości istnieje wiele wcieleń DS3, gdyż każdy stworzyć może unikatowy egzemplarz według własnych upodobań! Dach, nadwozie, obudowy lusterek bocznych i koła to elementy zewnętrzne, które oferują szerokie możliwości zaprojektowania niepowtarzalnego DS3 w harmonii z własną osobowością;
– prezentując zdecydowanie nowoczesną wizję przyjemności płynącej z jazdy, dzięki połączeniu dynamicznych właściwości i pewnego zachowania na drodze. Zwinny i energiczny CITROËN DS3 to także model wzorcowy w zakresie komfortu;
– zachwycając ogromną funkcjonalnością na co dzień. Dysponując wyjątkowo inteligentną architekturą, DS3 w pełni wykorzystuje swoje 3,95 m długości, 1,71 m szerokości i 1,46 m wysokości i proponuje 5 prawdziwych miejsc oraz duży bagażnik o pojemności 285 litrów.
CITROËN C.CROSSER PODDANY EWOLUCJI STYLISTYCZNEJ I Z NOWĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW, TERAZ JESZCZE BARDZIEJ ATRAKCYJNY I WYRAFINOWANY
Dzięki zastosowaniu nowej skrzyni biegów DCS (Dual Clutch System) i stylistycznym zmianom wnętrza, CITROËN C.Crosser oferuje teraz swoim użytkownikom jeszcze większą przyjemność jazdy i komfort na pokładzie.
Nowa skrzynia biegów DCS, czyli mechaniczna elektronicznie sterowana dwusprzęgłowa skrzynia biegów zapewnia wyjątkową przyjemność i komfort użytkowania we wszystkich trybach pracy. Proponowana jest jako oferta alternatywna dla klasycznej skrzyni biegów w wersjach z silnikiem HDi 160 KM FAP.
Zmiany stylistyczne wnętrza obejmujące nowe materiały wykończeniowe oraz przeprojektowany centralny zestaw wskaźników, w wyraźny sposób wpłynęły na zwiększenie postrzegalnej jakości, czyniąc auto jeszcze bardziej wyrafinowanym i atrakcyjnym dla użytkowników.
Modele prototypowe: od luksusowego małego samochodu miejskiego do wyjątkowego auta sportowego |
REVOLTE: LUKSUSOWY, BEZKOMPROMISOWY I EKOLOGICZNY
Tworząc prototypowy model REVOLTe, mały szykowny samochód miejski o bezkompromisowym charakterze, Citroën po raz kolejny daje dowód swojej odwagi i innowacyjności.
Kompaktowy REVOLTe z dużą swobodą pokonuje zasadzki czyhające w miejskiej dżungli, burząc jednocześnie tradycyjną wizję małego auta miejskiego. Śmiały i elegancki, emanuje luksusem zabarwionym nutą zuchwałości, oczarowuje technologią i pełnym wigoru dynamizmem.
Tęczowe i lśniące kolory, jedwabiste i miękkie tkaniny, wyrafinowane tworzywa sprawiają, że REVOLTe natychmiast zanurza swoich pasażerów w kobiecym i wypielęgnowanym wnętrzu… nadzwyczaj eleganckim i ponętnym! W energicznym i zrywnym modelu REVOLTe zastosowano przyszłościowe rozwiązania, takie jak hybrydowy układ napędowy z możliwością ładowania. Technologia ta, oparta w dużej mierze na wykorzystaniu elektrycznego źródła energii i wykazująca znakomite właściwości proekologiczne, w żaden sposób nie ogranicza dynamicznego zachowania tego prototypu.
To auto o silnej osobowości i doskonałych parametrach wnosi powiew świeżości do monotonnego życia miejskiego i skostniałego świata luksusu.
Określenia takie jak apatyczność, konformizm i bezsilność są mu zupełnie obce. To auto o silnej osobowości i doskonałych parametrach wnosi powiew świeżości do monotonnego życia miejskiego i skostniałego świata luksusu.
GTbyCITROËN: PRZEKRACZAJĄC GRANICE ŚWIATA WIRTUALNEGO
Wraz z wystawowym prototypem GTbyCITROËN, Citroën jako pierwszy producent motoryzacyjny przekroczył granice świata wirtualnego. GTbyCITROËN, stanowiący stylistyczną replikę pojazdu wywodzącego się z cyfrowej rzeczywistości i oryginalną wizję samochodu przeznaczonego na dalekie trasy, powstał w wyniku współpracy Citroëna z firmą Polyphony, która jest twórcą symulatora wyścigów Gran Turismo 5 dla Playstation3.
W związku z ogromnym zainteresowaniem, rozpatrywana jest obecnie możliwość produkcji kilku egzemplarzy tego modelu, przeznaczonych dla klientów indywidualnych. Po analizie technicznych możliwości realizacji projektu, decyzja o wdrożeniu tego modelu do produkcji zostanie podjęta w ciągu kilku miesięcy.
C4 WRC HYbrid4 : SPORTOWY I EKOLOGICZNY PROTOTYP EKIPY CITROËN RACING
Citroën prezentuje prototyp C4 WRC HYbrid4, pierwszy samochód klasy WRC wyposażony w hybrydowy układ napędowy z systemem odzyskiwania energii, który zapewnia jednoczesne zwiększenie osiągów i redukcję emisji zanieczyszczeń.
Układ HYbrid4 składa się z systemu odzyskiwania i gromadzenia części energii kinetycznej w fazie hamowania. Energia ta, przekształcona przez silnik-generator, magazynowana jest w akumulatorach zlokalizowanych w tylnej części samochodu. Może ona następnie zostać wykorzystana w czasie przyspieszania, bądź do napędu samochodu wyłącznie w trybie elektrycznym. Dzięki temu rozwiązaniu wyeliminowane zostają wszelkie hałasy silnika, a emisja
gazów wylotowych zostaje zredukowana do zera. W trybie hybrydowym, zasięg zwiększony został o 40 km, a zużycie paliwa obniżony o 30%.
Efektywne zarządzanie energią w samochodach rajdowych nabiera nowego wymiaru.
Nowe silniki: przyjemność użytkowania i proekologiczny charakter |
C5 i C6 V6 HDi 240 KM FAP: NOWY SILNIK ŁĄCZĄCY MAKSYMALNĄ PRZYJEMNOŚĆ UŻYTKOWANIA Z NISKIM POZIOMEM ZUŻYCIA PALIWA I EMISJI CO2
Zastosowanie nowego silnika V6 HDi 240 FAP w modelach Citroëna C5 i C6 przynosi klientowi podwójną korzyść. C5 i C6 HDi 240 FAP stanowią kolejny krok w zakresie przyjemności użytkowania, oferując niespotykany komfort jazdy, ciszę funkcjonowania i coraz lepsze osiągi przy jednoczesnym znacznym obniżeniu poziomu zużycia paliwa oraz emisji CO2 o 12-15 %.
Ten najbardziej wydajny w całej historii Marki Diesel dostarcza obydwu limuzynom atutów, które dodatkowo potęgują powszechnie już uznany, wysoki poziom komfortu ich użytkowania. Aby osiągnąć ten poziom, silnik Diesla V6 przeszedł głęboką ewolucję. Poddany został licznym udoskonaleniom, a jego pojemność osiąga obecnie 3 litry. Zastosowano w nim układ bezpośredniego wtrysku 3. generacji ze wspólną rampą typu common-rail, komory spalania nowej generacji, dwie turbosprężarki o zmiennej geometrii, wtórną recyrkulację gazów wydechowych oraz system odzyskiwania energii przy hamowaniu. Uzyskano moc osiągającą teraz 177 kW (lub 240 KM), tj. większą o 18%, oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 450 Nm przy 1.600 obr/min. Silnik ten, montowany wyłącznie z 6-stopniową przekładnią automatyczną, spala w cyklu mieszanym w przypadku obu wersji jedynie 7,4 l/100 km, a poziom jego emisji CO2 wynosi 195 g/km, czyli jest od 12 do 15% niższy. Ta jednostka napędowa spełnia oczywiście przyszłe normy emisji zanieczyszczeń Euro V.
NOWY 2-LITROWY SILNIK HDi W C4 PICASSO, GRAND C4 PICASSO I C5: EWOLUCJA Z KORZYŚCIĄ DLA KLIENTA I ŚRODOWISKA NATURALNEGO
Dzięki wdrożeniu 2-litrowego silnika HDi nowej generacji, modele C4 Picasso, Grand C4 Picasso i C5 proponują użytkownikom dużo lepsze parametry w zakresie osiągów i przyjemności jazdy. Wykazują także zdecydowanie niższy poziom zużycia paliwa i wyraźną redukcję emisji CO2.
W C4 Picasso i Grand C4 Picasso uzyskana moc osiąga aktualnie 110 kW [czyli150 KM), co oznacza, że została zwiększona o 10%. Poziom zużycia paliwa w cyklu mieszanym wynosi obecnie 5,8 l/100 km, a emisji CO2 152 g/km.
W modelu C5, moc zwiększona o 16% osiąga teraz 120 kw (lub 163 KM). Poziom zużycia paliwa w cyklu mieszanym kształtuje się aktualnie na poziomie 5,6 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 147 g/km.
Ta nowa generacja po raz kolejny dowodzi silnego zaangażowania Marki w redukcję zużycia paliwa i emisji gazów cieplarnianych, przy jednoczesnym poprawieniu parametrów silnika.
Nowe technologie: aby sprostać oczekiwaniom wszystkich klientów |
BERLINGO FIRST ELECTRIQUE: PRAWDZIWIE EKOLOGICZNY SAMOCHÓD DLA FIRM
Berlingo First Electrique jest samochodem dysponującym w pełni elektrycznym układem napędowym. System ten został wbudowany w miejsce proponowanego wcześniej silnika spalinowego. Rozwiązanie to pozwoliło zachować dotychczasową ładowność tego modelu.
Berlingo First Electrique wyposażony jest w trójfazowy silnik Asynchrone o mocy 53 kW i maksymalnym momencie obrotowym 180 Nm. Oferuje on 100 km zasięgu, a maksymalna prędkość samochodu wynosi 100 km/h. Pełne naładowanie akumulatorów zajmuje 8 godzin, a doładowanie do 80% wymaga zaledwie 5 godzin. Te parametry techniczne czynią z niego idealną propozycję dla flot na co dzień użytkujących samochody w mieście.
Aktualnie model ten testowany jest w rzeczywistych warunkach dystrybucji poczty, w ramach przetargu na 500 egzemplarzy zorganizowanego przez Pocztę Francuską, którego wynik znany będzie przed końcem tego roku.
C4 PICASSO, GRAND C4 PICASSO I C5: INTELIGENTNY SYSTEM KONTROLI TRAKCJI DOSTĘPNY W WIĘKSZOŚCI WERSJI
Idąc śladami C5, teraz także modele C4 Picasso i Grand C4 Picasso korzystają z Inteligentnego Systemu Kontroli Trakcji, który dostępny jest we wszystkich wersjach z mechaniczną skrzynią biegów, klasyczną lub sterowaną elektronicznie. To rozwiązanie zwiększające poziom bezpieczeństwa czynnego proponowane jest bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów przez klienta. System znacząco poprawia trakcję na trudnych nawierzchniach (deszcz, śnieg lub gołoledź). Przesuwając znacznie dalej granice efektywnego działania klasycznego układu antypoślizgowego, Inteligentny System Kontroli Trakcji, w większości przypadków, daje kierowcy możliwość skutecznego poruszania się po śliskiej nawierzchni. Zapewnia zatem łatwe i bezpieczne poruszanie się w trudnych warunkach drogowych.
BERLINGO Z SYSTEMEM GRIP CONTROL: ŁATWOŚĆ PORUSZANIA SIĘ PO TRUDNYCH NAWIERZCHNIACH
Berlingo proponuje w opcji nową generację zaawansowanego systemu antypoślizgowego o nazwie Grip Control, który wyjątkowo dobrze odpowiada terenowym ambicjom tego auta.
Grip Control współpracuje ze sterownikiem ESP i zarządza stopniem poślizgu przednich kół napędowych. Oferuje pięć trybów pracy optymalnie dostosowanych do napotkanego typu nawierzchni i wybieranych przez kierowcę za pomocą pokrętła usytuowanego na desce rozdzielczej.
Tryb “Standard”: To tryb zalecany do codziennego użytkowania na drodze.
Tryb “Śnieg”: Tryb ten, który działa podobnie jak Inteligentny System Kontroli Trakcji dostępny w modelach C5 i C4 Picasso, zwiększa skuteczność przeniesienia napędu, sterując w optymalny sposób stopniem poślizgu kół na ośnieżonych nawierzchniach.
Tryb “Terenowy ”: To tryb zalecany na drogach błotnistych, szutrowych i na mokrej trawie.
Tryb “Piasek”: W tej konfiguracji, system stara się zapewnić jak największą skuteczność napędu i ograniczyć ryzyko ugrzęźnięcia w piasku.
Tryb “ESP off”: Tryb ten dezaktywuje wszystkie systemy wspomagające prowadzenie sterowane przez ESP.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze