Peugeot e-208 doczekał się w tym roku face liftingu, który ma pomóc marce konkurować na rynku elektrycznych samochodów segmentu B. Jak spisał się model o mocy 156 KM podczas pierwszej jazdy?
Peugeot zorganizował pierwsze jazdy nowym e-208 w Barcelonie. Swoje wrażenia z testu na łamach portalu Frandroid opisał Yanna Lethuilliera, który wymienia komfort, dynamikę oraz jakość materiałów wykończeniowych wśród największych zalet modelu. Atutem Peugeot e-208 jest też niewielki apetyt na energię elektryczną. Zużycie wyniosło 20 kWh/100 km na autostradzie przy prędkości 120 km/h. Po zmniejszeniu prędkości do 65 km/h apetyt Peugeot e-208 spadł poniżej 14 kWh/100 km.
Ile kosztuje Peugeot e-208?
Na liście wad nowego elektryka znajdziemy pozycję za kierownicą, która od kilku lat jest sprawą dyskusyjną wśród kierowców. Jedni uważają, że jest wyjątkowo ergonomiczna, inni narzekają, że kierownica zasłania część cyfrowego wyświetlacza. Peugeot nie zdołał w tej kwestii wszystkim dogodzić. Autor testu skarży się również na ergonomię menu systemu informacyjno-rozrywkowego oraz wysoką cenę. W polskich salonach zamówimy Peugeot e-208 w wersji o mocy 136 KM za 158.900 zł. Topowy 156-konny model kosztuje 163.700 zł.
Zobacz test: Peugeot 5008 1.2 136 KM mHEV Active Pack. Hybrydowy samochód dla większej rodziny
Peugeot e-208 ma wystarczająco miejsca nawet dla wysokich osób i oferuje 10-calowy ekran dotykowy już w standardzie. W poprzedniku na wstępie klienci otrzymywali wyświetlacz o przekątnej 7 cali. Autor docenił fortepianowe klawisze jako skróty do obsługi funkcji pojazdu, ale uważa, że interfejs ekranu informacyjno-rozrywkowego „nie jest zbyt ergonomiczny”. System bezprzewodowo łączy się ze smartfonem za pomocą Apple Car Play i Android Auto.
Jak spisuje się 156-konny układ napędowy?
Mimo wzrostu mocy o 20 KM, autor nie widzi wielkiej różnicy w porównaniu ze słabszym modelem, ale docenia wygodę i prowadzenie. „Równowaga między komfortem i dynamiką jest nadal doskonała w moich oczach, a wyrazisty, precyzyjnie dostrojony układ kierowniczy daje wrażenie posiadania lekkiego małego samochodu sportowego”.
Jaki werdykt?
„Czy nowy Peugeot e-208 jest lepszym samochodem od poprzednika? Odpowiedź brzmi: tak, w szczególności dzięki wyraźnemu postępowi w układzie napędowym i lepiej kontrolowanemu zużyciu paliwa. Przyjemność z jazdy nadal istnieje, przy dobrym poziomie komfortu i dynamiki. W tych kwestiach Peugeot w dalszym ciągu zasługuje na swoją reputację, pomimo przejścia na napęd elektryczny i wynikających z tego ograniczeń”.
Źródło: Frandroid.com
Najnowsze komentarze