– Linia DS stanowi niepodważalny sukces, poparty sprzedażą 180.000 samochodów w skali światowej. Linia zapisuje kolejne karty swojego rozwoju, proponując pierwszy hybrydowy model Citroëna z silnikiem diesla DS5 Hybrid4, a także nowe eleganckie kreacje DS3 ULTRA PRESTIGE oraz DS4 i DS5 PARIS RENDEZ-VOUS, limitowaną serię DS3 RACING S. LOEB i wreszcie DS4 RACING CONCEPT. Wspierając wejście linii DS na rynek, Marka zainicjowała we Francji klub dedykowany klientom linii DS: Citroën DS PRIVILEGE.
– Nowy kompaktowy SUV Citroën C4 AIRCROSS w pełni odzwierciedla strategię rozwoju gamy, wzmacniając wizerunek Marki, którego wyrazem jest też pojawienie się nowych wersji C3 (RED BLOCK), C1 i BERLINGO MULTISPACE.
– Średni poziom emisji CO2 obniżył się o 5 gramów w ciągu jednego roku, co stało się w dużej mierze możliwe dzięki zastosowaniu technologii mikro-hybrydowej e-HDi, Full Electric i Full hybrid Diesel. Ponadto oferta samochodów z napędem elektrycznym, już obecna na rynku, będzie bardziej dostępna dzięki nowemu cennikowi C-ZERO. Na salonie w Genewie Citroën prezentuje także zawieszenie Hydractive zarezerwowane wyłącznie dla modeli C5 i C6.
– Marka proponuje konkretne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, takie jak oferowany w większości modeli Marki pakiet Citroën eTouch, która przyczynia się do ratowania życia, oraz usługę Citroën MULTICITY. Dostępny we Francji, a także za kilka tygodni w Niemczech portal Citroën MULTICITY ma już na swoim koncie ponad półtora miliona odwiedzających na przestrzeni jednego roku. Oferta zostanie wkrótce wzbogacona o usługi wspólnych dojazdów i wspólnego używania samochodu.
Niezależnie od tych wszystkich konkretnych i innowacyjnych rozwiązań, Marka pogłębia swoją refleksję na rzecz usprawnienia mobilności i nie waha się podjąć nowych kierunków poszukiwań: w oparciu o największe zdobycze ‘Créative Technologie‘, Marka stworzyła wahadłowiec technologiczny Citroëna Tubik, któremu przyświeca nadrzędny cel: przywrócić pasję podróżowania.
LINIA DS, LUKSUS A LA FRANCAISE
LINIA SPEŁNIONA
Marka prezentuje na swoim stoisku trzy modele linii DS, na czele z najnowszą kreacją, Citroënem DS5. Linia DS kładzie nacisk na kreatywność, wyróżniając się rozpoznawalnym stylem, jakością wykończenia, wyjątkowymi wrażeniami z jazdy i technologiami, które w wymierny sposób ułatwiają codzienne korzystanie z samochodu. Odważne wyzwanie, wysokie wymagania, wyobraźnia i technologie na najwyższym poziomie, to właśnie Citroën w najlepszym wydaniu!
Dwa lata od wprowadzenia na rynek Citroëna DS3 jego sprzedaż przekroczyła 140.000 egzemplarzy. Nowoczesny miejski samochód wyróżnia się radykalnym i urzekającym stylem, który może stać się niepowtarzalny dzięki szerokiemu wachlarzowi proponowanych personalizacji.
Dostępny w sprzedaży od maja 2011 roku Citroën DS4 zebrał już blisko 30.000 zamówień. Jego sylwetka 4-drzwiowego coupe z podwyższonym nadwoziem godzi dynamiczny i ekskluzywny design o kompaktowych gabarytach z uniwersalnym charakterem i przestronnością.
I wreszcie Citroën DS5, dostępny na francuskim rynku od końca 2011 roku, został sprzedany w ciągu 2 miesięcy w jednym tylko kraju w ilości blisko 4.000 egzemplarzy. Najnowszy model linii wyróżnia się wyrafinowanym i oryginalnym stylem oraz inteligentną koncepcją, dostarczając czystej przyjemności płynącej z prowadzenia wyjątkowego samochodu.
Rozwój gamy Citroëna w kierunku wyższych segmentów oraz wprowadzenie pełnej linii DS wspiera stworzony przez Markę Citroën DS PRIVILEGE. Marka zainicjowała ten projekt na początku tego roku we Francji, a już wkrótce wprowadzi go w innych krajach europejskich. Jest to ambitne, premierowe przedsięwzięcie dla marki motoryzacyjnej obecnej we wszystkich kategoriach rynku.
PRESTIŻOWE WYKOŃCZENIE
Citroën zaprasza na premierę modeli linii DS w najbardziej prestiżowych wersjach wyrażających kwintesencję luksusu a la francaise, z zastosowaniem szlachetnych materiałów oraz technologii wytwarzania rzadko wykorzystywanych w przemyśle motoryzacyjnym.
Hołdując stylowi linii DS, Citroën dzieli się swoim zamiłowaniem do ekskluzywnych materiałów, prezentując w wydzielonej części stoiska mistrzów sztuki rymarskiej i ich wyroby.
Citroën DS3 Ultra Prestige, przedmiot pożądania
Citroën DS3 Ultra Prestige oferuje wyjątkowy zestaw kolorów i materiałów, nawiązując do eleganckiego świata haute couture. W zmieniającym się oświetleniu dekoracyjny monogram zdobi dach samochodu kompozycją liter DS i ukazuje utrzymaną w jednej tonacji subtelną grę matowych i błyszczących kontrastów.
Wersja Ultra Prestige wyróżnia się też diamentowanymi, antracytowymi 17-calowymi obręczami kół i przyciemnianymi szybami bocznymi i szybą tylną.
Fotele Citroëna DS3 Ultra Prestige mają skórzane obicia w klubowym stylu typu ≪Bracelet≫. Przednie fotele zaskakują dodatkowym akcentem, inspirowanym kreacjami ze świata mody: dzięki specjalnie opracowanej dla tej wersji technice wytwarzani odcień foteli wykazuje stopniowe cieniowanie od bieli w górnej części oparć do czerni siedzisk. Górna obudowa deski rozdzielczej jest obita białą skorą klubową Alpin Weiss. Na dowód dbałości o najdrobniejsze detale, kolor tarcz zegarów jest zharmonizowany z bielą wewnętrznych elementów dekoracyjnych. Wyrafinowaną atmosferę Citroëna DS3 Ultra Prestige podkreślają wyjątkowo grube dywaniki ozdobione podwójnym pikowaniem w innym kolorze nitki.
Citroën DS4 i DS5 w limitowanej serii Paris Rendez-Vous
Citroën wprowadza do swojej gamy dwie wyrafinowane nowości: limitowane edycje DS4 i DS5 Paris Rendez-Vous. Obydwie wersje zdobią białe perłowe lakiery, chromowane obudowy lusterek wstecznych, błyszczące chromowane listwy i diamentowane czarne obręcze 19”.
Limitowana edycja Paris Rendez-Vous zaprasza do przytulnego wnętrza, ze skórzanymi, klubowymi obiciami w charakterystycznym dla linii DS stylu „Bracelet”, w ciepłym brązowym kolorycie Criollo ożywionym dyskretnym niebieskim pikowaniem. Zarówno na przednich jak i na tylnych fotelach obicia są wykonane ze skory półanilinowej o jakości stosowanej zazwyczaj dla zamówień indywidualnych. Obita klubową skorą deska rozdzielcza Citroëna DS4 Paris Rendez-Vous jest również dostępna w nowym brązowym kolorze Criollo.
WERSJE RACING
Zdobywając siedem tytułów Rajdowego Mistrza Świata WRC w kategorii producentów i osiem w kategorii kierowca/pilot dla duetu Sebastien Loeb i Daniel Elena, Citroën zajmuje poczesne miejsce w historii rajdów samochodowych. Te sukcesy znajdują swój wyraz w gamie w postaci limitowanej serii DS3 Racing S. Loeb i DS4 Racing Concept, dwóch modeli o sportowym powołaniu prezentowanych po raz pierwszy u boku Citroëna DS3 WRC.
Citroën DS4 Racing Concept, prototyp sportowy w 100%
Podobnie jak to miało miejsce w przypadku DS3 Racing, również model DS4 trafił w ręce inżynierów Citroën Racing i stylistów, którzy tchnęli w niego sportowego ducha.
Prezentowany po raz pierwszy z okazji Salonu w Genewie prototyp posiada wszystkie atrybuty typowe dla samochodów rajdowych, z nadwoziem obniżonym o 35 mm w stosunku do standardowej wersji, rozstawami kół poszerzonymi o 55 mm z przodu i o 75 mm z tyłu, oraz takimi elementami jak dyfuzor powietrza, osłona przedniego zderzaka, dolny pas nadwozia i poszerzone błotniki. Zmodyfikowany przez ekipę Citroën Racing silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 l rozwija moc 256 KM czyli 160 KM/l. Tym spektakularnym osiągom towarzyszy poziom emisji CO2 ograniczony do 155 g/km.
Podwozie i układ jezdny były również przedmiotem specjalnych zabiegów ze strony konstruktorów. Układ hamulcowy posiada z przodu 4-tłoczkowe zaciski i specjalne tarcze o średnicy zwiększonej do 380 mm.
Citroën DS4 Racing Concept jest wyposażony w szersze opony 19” (235/40).
Citroën DS4 Racing Concept wyróżnia się też szarym, matowym lakierem z efektem tekstury, który stanowi nowość w świecie motoryzacji. Powierzchnia o specjalnej fakturze inaczej wychwytuje światło, podkreślając kształt sylwetki. Stonowany i nowoczesny kolor jest idealnie dobrany do sportowego charakteru samochodu. Dodatkowym akcentem stylistycznym jego sylwetki jest dach w dwóch odcieniach oraz dwukolorowe obręcze kół o oryginalnym designie.
Citroën DS3 Racing S. Loeb, sygnowana i numerowana seria
Z okazji Salonu w Genewie Citroën wypuszcza limitowaną serię DS3 Racing S. Loeb, w ilości 200 egzemplarzy, zaprojektowaną w oparciu o model DS3 Racing i uzupełnioną o system nawigacji MyWay,.
Wersja ta wyróżnia się dedykowanym wykończeniem kolorystycznym i materiałowym.
Czarny, matowy lakier Tarmac z efektem tekstury jest unikalny. Specjalna obróbka powierzchni jest bardzo solidna, podkreślając jednocześnie sylwetkę samochodu.
Nawiązując do koncepcji wykończenia Citroëna DS3, dach, obudowa lusterek wstecznych, listwa okalająca osłonę chłodnicy, pas deski rozdzielczej i podstawa dźwigni zmiany biegów są w jednym kolorze: Aden. Dla uhonorowania 8 zwycięstw Sebastiena Loeb i Daniela Elenya, Citroën DS3 Racing S.Loeb ma również specjalne naklejki. Ekskluzywna limitowana seria będzie oznaczona numerowaną tabliczką na osłonie dachu z podpisem Sebastiena Loeba.
WERSJA FULL HYBRID DIESEL
Citroën DS5 to dla Marki inauguracja układu napędowego Full hybrid, który łączy silnik Diesla HDi z napędem elektrycznym. Technologia Hybrid4 potrafi zagwarantować wysokie osiągi (200 KM, napęd na cztery koła, jazda po mieście w trybie elektrycznym, funkcja boost przy przyspieszaniu w trybie sport) oraz jednocześnie bardzo niski poziom emisji CO2 (99 g/km). Citroën DS5 Hybrid4 wyznacza postęp technologiczny w połączeniu z oszczędnością zużycia paliwa, która może dochodzić do 35% w warunkach jazdy miejskiej.
Oryginalność rozwiązania Full hybrid Diesel wynika z kombinacji rożnych technologii:
– silnik 2.0 HDi 160 FAP;
– system Stop&Start drugiej generacji;
– mechaniczna elektronicznie sterowana skrzynia biegów z optymalnie dobranymi sześcioma przełożeniami;
– synchroniczny silnika elektrycznego z magnesami trwałymi, zamontowany na tylnej osi, który może rozwijać moc 27 kW (37 KM);
– elektroniczny kontroler Power Train Management Unit sterujący automatycznie rożnymi trybami pracy obydwu silników.
Kierowca może wybrać jeden z 4 trybów działania:
– tryb ‘Auto’, ktory steruje automatycznie wyborem rodzaju napędu
– tryb ‘Zero Emission Vehicle’ (ZEV), który umożliwia jazdę wyłącznie z silnikiem elektrycznym, gdy prędkość nie przekracza 60 km/h;
– tryb ‘napędu na 4 koła’, który poprawia sterowność, napędzając w sposób ciągły cztery koła samochodu (koła przednie silnikiem Diesla i koła tylne silnikiem elektrycznym);
– tryb ‘Sport’, polepszający przyśpieszanie samochodu zapewnia szybszą zmianę biegów dzięki maksymalnemu wykorzystaniu silnika elektrycznego wspomagającego silnik Diesla
GAMA C: DALSZY ROZWÓJ
ŚWIATOWA PREMIERA: CITROËN C4 AIRCROSS, NOWE PODEJŚCIE DO KOMPAKTOWEGO SUVa
Począwszy od kwietnia Citroën rozbudowuje gamę o nową propozycję, ruszając na podbój dynamicznie rozwijającego się rynku. Citroën C4 Aircross reformuje tradycyjne kanony kompaktowego SUVa, umiejętnie łącząc stylistykę z technologiczną innowacyjnością. Nowa sylwetka posiada wszelkie atuty, aby idealnie dostosować się do współczesnego stylu życia, w poszukiwaniu ucieczki od codzienności:
– mocny i elegancki styl wyrażający wartości Citroëna;
– inteligentny układ przenoszenia napędu umożliwiający pełne wykorzystanie napędu na cztery koła w zależności od potrzeb, z możliwością ręcznego wyboru jednego z trzech trybów pracy (2WD, 4WD i LOCK);
– poziom emisji CO2 nie przekraczający 119g/km w wersji HDi 115 z napędem na dwa koła, który zapewnia modelowi pozycję lidera w swojej kategorii pod względem poziomu emisji CO2. Technologia Stop&Start jest oferowana w większości wersji silnikowych;
– budowa, która umiejętnie łączy kompaktowe wymiary (długość 4,34 m) z przestronnością wnętrza oraz pojemnością bagażnika (442 l);
– komfort i przyjemność jazdy na miarę sukcesu kompaktowych samochodów Marki;
– poczucie spokoju i bezpieczeństwa na pokładzie, na które składa się podwyższona pozycja kierowcy, panoramiczny przeszklony dach oraz ergonomiczne stanowisko kierowcy, zwiększające komfort jazdy i ułatwiające codzienną obsługę;
– szeroki wachlarz wyposażenia: system nawigacji NaviDrive z ekranem dotykowym i radarem cofania, otwieranie i uruchamianie bez kluczyka, system hi-fi Rockford, serwer muzyczny.
Citroën C4 Aircross oferowany w wersji z napędem na dwa koła i na cztery koła będzie dostępny w sprzedaży w pierwszym półroczu 2012 roku.
Specjalnie z okazji Salonu w Genewie Citroën C4 Aircross jest prezentowany w unikalnej edycji w kolorze Vapor Grey z powierzchniowym efektem „szronu”. W harmonii z tą oryginalną tonacją, relingi, zewnętrzne lusterka wsteczne i klamki są chromowane, a diamentowane dwubarwne obręcze kół przybierają odcień Vapor Gray w części wewnętrznej.
NOWOŚCI
Nowy Citroën C1, jeszcze bardziej żywiołowy i ekologiczny
Od momentu wprowadzenia do sprzedaży w czerwcu 2005 roku otwierający gamę model oczarował już ponad 620.000 klientów na świecie. Sympatyczny Citroën C1 o zwartej budowie, oszczędny i przyjazny dla środowiska, zajął miejsce w gronie liderów rynku małych samochodów miejskich. Na początku 2012 roku pokazuje nowe oblicze, urzekając jeszcze bardziej żywiołowym stylem i nowymi argumentami: poziomem emisji CO2 wynoszącym zaledwie 99 g/km, światłami do jazdy dziennej LED, systemem audio CD z Connecting Box czy też mechaniczną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów ze sterowaniem przy kierownicy.
Nowy Citroën Berlingo Multispace, przyjemność wspólnego podróżowania
Pierwszy rodzinno-rekreacyjny, dostępny dla wszystkich van w historii, Citroën Berlingo, który od momentu swojej premiery w 1996 roku osiągnął sprzedaż wynoszącą blisko 1.400.000 egzemplarzy, utrzymuje się niezmiennie w ścisłej czołówce w swoim segmencie w Europie. W oparciu o ten sukces Citroën Berlingo pojawił się w nowej wersji ‘Multispace’.
Nowy Citroën Berlingo Multispace ma większą, wydatniejszą osłonę chłodnicy z nowym logo Marki i listwami sięgającymi aż do reflektorow. Jest oferowany w dwóch nowych kolorach karoserii: brązowym Nocciola i niebieskim Belle-ile. Zachowuje inteligentną koncepcję, proponując do siedmiu pełnowymiarowych foteli oraz system ModutopR, zapewniający dachowe doświetlenie, wentylację, oświetlenie oraz schowki dla wszystkich pasażerów z tyłu.
Technologia mikro-hybrydowa e-HDi współpracująca z mechaniczną elektronicznie sterowaną 6-przełożeniową skrzynią biegów umożliwia dalsze obniżenie emisji CO2 do poziomu 125 g/km.
Citroën C3 w odsłonie Red Block
Marka prezentuje na swoim stoisku model Citroën C3 Red Block o muskularnej sylwetce. Model ten nawiązuje do prototypu pokazanego w ubiegłym roku w Genewie Citroën C3 Red Block. Będzie on dostępny w sprzedaży od wiosny, a wyróżnia się pod względem technicznym zmianą parametrów układu jezdnego: sztywność zawieszenia została zwiększona o około 50%, przechył wzdłużny jest zredukowany o blisko 25%, a system wspomagania układu kierowniczego został dostosowany do nowych ustawień zawieszenia, umożliwiając bardziej dynamiczną jazdę. Ponadto wysokość nadwozia została obniżona o 25%, a ESP jest oferowany w wyposażeniu seryjnym, zapewniając bezpieczeństwo jazdy. Citroën C3 Red Block jest dostępny w trzech wersjach silnikowych: z silnikiem benzynowym VTi 120 oraz z silnikami e-HDi 90 e-HDi 110, współpracującymi z mechaniczną skrzynią biegów.
Szary kolor karoserii Shark współgra z osłoną pasa przedniego w tym samym kolorze. W pozostałych kolorach – białym Banquise, szarym Aluminium, szarym Manitoba i czarnym Obsidien – osłona pasa przedniego jest w czarnym błyszczącym kolorze. Citroën C3 Red Block ma również charakterystyczne obudowy lusterek wstecznych i klamki drzwi w czarnym kolorze Obsidien. Koła 17” z czarnymi diamentowanymi obręczami są wyposażone w opony 205/40.
We wnętrzu dekoracyjna listwa deski rozdzielczej jest czarna i błyszcząca. Aluminiowe wykończenie zespołu pedałów i progowe listwy ozdobne drzwi przednich dodają samochodowi szyku. Średnica kierownicy została zmniejszona o 20 mm, co wpisuje się w pełni w dynamiczny charakter auta. Specjalne obicia siedzeń z czerwonej skory są dostępne w wyposażeniu dodatkowym.
TECHNOLOGICZNE INNOWACJE NA RZECZ MOBILNOŚCI
TECHNOLOGIA MIKRO-HYBRYDOWA e-HDi DOSTĘPNA DLA WSZYSTKICH
Dostępna w wielu modelach z gamy technologia mikro-hybrydowa e-HDi jest prezentowana na Salonie w Genewie w Citroënie C4. W tej wersji poziom emisji CO2 wynosi od 98 do 109 g/km, w zależności od wyposażenia i wersji samochodu.
Technologia mikro-hybrydowa e-HDi obejmuje funkcję Stop&Start drugiej generacji, która zapewnia wyłączenie silnika w stan czuwania w warunkach, w których jego praca jest zbyteczna. Wykorzystanie odwracalnego alternatora (spełniającego także rolę rozrusznika) umożliwia szybkie ponowne uruchomienie silnika, niezauważalne dla użytkowników, bez wibracji i hałasu. Wyposażone w technologię e-HDi modele Marki wykazują wyraźną poprawę w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2. Średni zysk wynosi 5 g/100 km. W środowisku miejskim redukcja spalania i emisji CO2 może osiągać nawet 15 %.
TECHNOLOGIA FULL ELECTRIC: RYNKOWA RZECZYWISTOŚĆ
Wprowadzając na rynek C-ZERO, Citroën wzbogaca swoją ofertę w kategorii małych samochodów, oferując w 100% elektryczne rozwiązanie: zero litrów paliwa, zero emisji zanieczyszczeń, zero emisji CO2 w czasie jazdy i zero hałasu. Citroën C-ZERO został stworzony, aby maksymalnie ułatwić poruszanie się po mieście i jego okolicach, oferując małe gabaryty, zaskakujące osiągi i zasięg wystarczający do pokonywania codziennych tras.
Dzięki wprowadzeniu w 2012 roku nowego cennika dla Citroëna C-ZERO, oferta samochodów elektrycznych staje się dostępna dla wszystkich:
– przez stworzenie wersji podstawowej ‘Attraction’,
– oraz przez uruchomienie nowego pakietu obejmującego kupno samochodu połączone z wynajmem akumulatorow (80 euro/miesięcznie) co znacznie obniża cenę sprzedaży.
Citroën C-ZERO korzysta z doświadczenia Marki, która ma już na swoim koncie ponad 5.500 sprzedanych samochodów z napędem elektrycznym. Wraz z dostępnym już w sprzedaży modelem Berlingo First Electrique, Marka dysponuje wszelkimi atutami, aby stać się pierwszoplanowym aktorem rynku samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym. Dwa dostępne modele elektryczne zebrały już łącznie ponad 3.000 zamowień.
ZAWIESZENIE HYDRACTIVE: SPECJALNOŚĆ CITROËNA
Modele Citroën C5 i C6, będące wyjątkową syntezą dynamizmu i komfortu, dostępne są z hydroaktywnym zawieszeniem, unikalną technologią opracowaną przez Markę.
Zawieszenie Hydractive III+ w C5 oferuje dwa tryby sztywności i amortyzacji, zapewniając optymalne dostosowanie układu do stanu drogi i reakcji kierowcy. Regulacja zawieszenia sprzężona jest ze sterowaniem prześwitem w czasie rzeczywistym. Dzięki temu, niezależnie od obciążenia samochodu, utrzymywany jest stały prześwit, który obniżany jest automatycznie przy dużej prędkości, celem poprawienia aerodynamiki samochodu, a tym samym zmniejszenia zużycia paliwa i poziom emisji CO2. Istnieje również możliwość zwiększenia prześwitu w celu pokonania przeszkody przy małej prędkości.
CITROËN – PRZYJEMNOŚĆ PODROŻOWANIA
Citroën ułatwia przemieszczanie się, oferując konkretne i innowacyjne rozwiązania zarówno w zakresie technologii jak i proponowanych usług. Prototyp Citroën Tubik sięga jeszcze dalej.
CITROËN eTouch – INNOWACYJNE USŁUGI NA POKŁADZIE
Creative Technologie obecna jest na pokładzie modeli Citroën przejawiając się w usłudze Citroën eTouch. Połączenie z assistance drogowym oraz Połączenie alarmowe z lokalizacją z funkcją lokalizacji to usługi zapewniające precyzyjną lokalizację samochodu i szybką pomoc w razie awarii lub wypadku dzięki modułowi GPS i wbudowanej karcie SIM. Obydwie usługi eTouch są bezpłatne i działają przez całą dobę oraz przez 7 dni w tygodniu.
Citroën eTouch obejmuje również dwie inne usługi dostępne przez Internet w osobistej strefie MyCitroën klienta: wirtualną książkę serwisową (kontrola stanu technicznego i informacja o datach przeglądów) i Citroën Eco Driving (kontrola poziomu emisji CO2).
CITROËN MULTICITY – WYJĄTKOWA OFERTA USŁUG
Od pierwszego marca 2011 roku Marka uruchomiła we Francji nową ofertę Citroën Multicity. Usługa dostępna przez telefon komórkowy i przez Internet pod adresem www.multicity.Citroën.fr składa się z nowatorskiego modułu umożliwiającego zaplanowanie trasy od punktu wyjazdowego do punktu docelowego z uwzględnieniem wszystkich dostępnych środków transportu. Citroën Multicity oferuje również możliwość rezerwacji biletów lotniczych i kolejowych, wypożyczenia samochodu (w tym również modelu C-ZERO z napędem elektrycznym) czy też zakup wyjazdowych pakietów weekendowych i wakacyjnych. Portal proponuje także specjalne usługi ułatwiające użytkowanie samochodu (aktualizacja map…). W czasie ośmiu miesięcy funkcjonowania portal ma już na swoim koncie 14.000 klientow i ponad 200.000 odwiedzających miesięcznie. W najbliższych miesiącach zostanie udostępniony w Niemczech i będzie systematycznie wzbogacany. W 2012 roku zostaną zaproponowane usługi wspólnych dojazdów i wspólnego używania samochodu.
CITROËN TUBIK – PODROŻ MOŻE STAĆ SIĘ ROWNIE WAŻNA JAK JEJ CEL
W epoce, w której odległość do pokonania schodzi na dalszy plan i liczy się tylko czas przejazdu, informacja przemieszcza się szybciej niż człowiek, ta sama trasa może być pokonana rożnymi środkami transportu, a konsumenci stawiają na pierwszym miejscu wygodę i łatwość przemieszczania się, największym wyzwaniem dla producentów samochodów staje się umiejętność zaproponowania już dziś rozwiązań dostosowanych do problemów mobilności jutra. Prototyp Tubik, którego największą ambicją jest radości podróżowania.
Tubik wychodzi naprzeciw wyzwaniu, proponując samochód 9-osobowy, którego styl i poziom wyposażenia w niczym nie ustępują statusowi nowoczesnej limuzyny. Czerpiąc inspirację z sylwetki słynnego CITROENA Type H, określanego z rozrzewnieniem mianem ≪TUB≫ przez jego wielbicieli, projektanci CITROENA umiejętnie połączyli wyróżniający i nawigujący w czasie styl z doborem kolorów i surowców.
Tubik zasługuje wręcz na miano przytulnego kokonu zapewniającego komfort i relaks. Różnorodne możliwości adaptacyjne siedzeń (w pozycji półleżącej, przodem do siebie…) oraz zastosowane technologie (ogromny, półokrągły monitor, nagłośnienie 5.1 HiFi..) sprawiają, że wnętrze tworzy niepowtarzalną przestrzeń życiową. Podroż staje się równie ważna jak jej cel!
Aby zapewnić niskie spalanie i optymalny poziom emisji CO2 przy gabarytach Tubika, należało zastosować innowacyjną technologię Hybrid4. W połączeniu ze starannie opracowaną aerodynamiką technologia ‘Full hybrid’ umożliwia utrzymanie poziomu emisji CO2 porównywalnego do klasycznej limuzyny.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze