Citroën jest bardzo chętnie wybierany przez seniorów, którzy szukają najwyższego komfortu i wygody – wynika z badań, których wyniki ujawniono we Francji. Ma też bardzo lojalnych klientów, którzy wyjątkowo niechętnie zmieniają markę.
Aż 20% osób kupujących Citroëna we Francji to seniorzy w wieku od 70 do 80 lat, a tylko 5% to osoby w wieku od 30 do 40 lat. Średnia wieku właściciela Citroëna wynosi 62 lata, w porównaniu do 58 lat nabywcy Renault, 56 lat osoby kupującej Peugeot oraz 55 lat klienta Dacii. Z kolei nabywca Tesli ma średnio… 45 lat – donoszą francuskie media. Średnia dla całego rynku do również 55 lat.
Wysoki wiek nabywców to dla Citroëna spore wyzwanie dla marki, która stara się przekonać młodszą grupę klientów. Stąd wszystkie kampanie skierowane na aktywność, rodzinę oraz sport – w tym przypadku rowerowy. Starsi kupujący po prostu rzadziej wymieniają swoje auta.
Klienci Citroëna mają jednak pewną interesującą cechę – jeśli już mają samochód tej marki, to są ekstremalnie lojalni i trudno im zmienić markę. Zjawisko wysokiego wieku nabywców Citroëna nie jest też nowe. Tak było również w przypadku starszych modeli, takich jak GSA, Visa czy BX. Powód? Osoby nieco starsze oraz seniorzy cenią sobie po prostu znacznie bardziej wygodę i komfort niż inne cechy samochodu. Oczekują przyjemnego podróżowania i nie spieszą się.
Citroën doskonale zdaje sobie z tego sprawę i pracuje nad wizerunkiem, co jednak w dobie cięć budżetowych, wprowadzanych przez Tavaresa, wcale nie jest takie łatwe.
Badania dotyczą nowych samochodów na rynku francuskim.
źródło: Challenges.fr
Najnowsze komentarze