W obliczu zaciekłej konkurencji w klasie średniej, prowadzonej przez bogato wyposażone Renault Laguna i Forda Mondeo, Citroën Xantia wciąż może pochwalić się wieloma mocnymi stronami. Pierwszą z jego i bynajmniej nie najmniej ważną, jest kompromis między prowadzeniem a trzymaniem się drogi, który pozwala Xantii pokazać młodszemu pokoleniu jak się jeździ!
Niezachwiane prowadzenie się Xantii sprawia, że jedzie ona jak po szynach. W serii zakrętów lub w szybko poruszających się łukach przednia oś jest precyzyjna i responsywna, narzucając swoją trajektorię tylnym kołom, które idealnie za nią podążają. Układ kierowniczy Xantii jest idealnie wspomagany, pozwalając na ustawienie samochodu z milimetrową precyzją.
Zobacz: testy samochodów marki Citroën. Opinie, pomiary, spalanie, wady i zalety
Zawieszenie znakomicie radzi sobie z przeciwdziałaniem ruchom nadwozia, a pasażerowie z przyjemnością zauważą, że przechyły są bardzo niewielkie, co przekłada się na najwyższy w klasie komfort jazdy. Z przodu i z tyłu nie brakuje miejsca, a bagażnik jest łatwo dostępny dzięki wysoko unoszonej tylnej klapie, co oznacza, że można zabrać ze sobą dużo bagażu. Jednak. Chociaż wygląd Xantii zaczyna wykazywać już oznaki wieku, to wysoka jakość wykonania i znakomita tapicerka nadal cieszą.
Zobacz: Aktualności ze świata Citroëna, codziennie nowe, ciekawe, inspirujące
Citroën Xantia, mimo sędziwego wieku, nadal zapewnia królewski komfort i przestronność. Silnik 1.8i 16V o mocy 112 KM został nieznacznie zmodyfikowany, aby spełnić wymagania nowych norm. Jest bardziej responsywny i zrywny niż wcześniej. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, spadło, ze średnią 8,6 litra/100 km, w porównaniu z 9,1 wcześniej. W wersji Tendance Xantia 1.8i 16V nie zapomina o tym, co najważniejsze, zarówno pod względem komfortu, jak i bezpieczeństwa. Jest wyposażona w cztery poduszki powietrzne, automatyczną klimatyzację, ABS i zdalnie sterowany centralny zamek. Co ciekawe, tylko lusterko w prawych drzwiach jest regulowane elektrycznie. Pod względem finansowym Xantia 1.S 16V jest szczególnie atrakcyjna, nawet jeśli konkurencja w segmencie jest bardzo ostra.
Nowe samochody Citroën. Promocje, wyprzedaże
źródło: L’Auto Journal
Najnowsze komentarze