Daniel Abramson, jeden z kluczowych projektantów marki Citroën, stworzył w 1999 roku projekt, który miał stać się najpierw konceptem a potem nowym modelem marki. Wykonano nie tylko szkice, ale też drewniany model.
Droga od koncepcji do zupełnie nowego samochodu jest bardzo długa. Pokazują to projekty, które przygotowywał Daniel Abramson. Wiele lat pracował w Citroënie, w dziale projektowym. Powstawały tam najróżniejsze koncepcje, z których część została później skierowana do produkcji. Wiele projektów pozostało, jak to się mówi, w szufladzie – a dzisiaj możemy zajrzeć za kulisy i zobaczyć co proponowali projektanci.
Zobacz: Testy nowych i używanych Citroënów. Pomiary, plusy, minusy, spalanie.
Prezentowany koncept powstał w 1999 roku. Częściowo nawiązywał do innych konceptów, które powstawały w owym czasie – jednak miał też wiele zupełnie nowych elementów. Uderzające są na pewno proporcje, zapowiadające zupełnie nową epokę w projektowania aut, a więc masywne nadwozie i niewielka powierzchnia szyb, będąca wręcz zaprzeczeniem tego, co znaliśmy z takich modeli jak Xantia czy XM.
Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje
W prezentowanym koncepcie bardzo oryginalnie rozwiązano tył pojazdu, przesuwając koła na sam koniec nadwozia, tworząc swojego rodzaju walec. Co ciekawe, szyby z przodu były mniejsze niż te z tyłu. Szkice projektanta Citroëna posłużyły jako inspiracja do kolejnych prac – drewniany model prawdopodobnie nie zachował się niestety do dzisiaj, chociaż nie jest wykluczone, że tkwi w jakimś sejfie w Stellantis…
Najnowsze komentarze