Citroën przygotowuje się do wprowadzenie nowej strategii cenowej i zmiany wizerunku. Zmierza też w kierunku nowej, młodszej bazy klientów.
Citroën zamierza odnowić swój wizerunek i pracować nad przywróceniem popularności. Ma być postrzegany jako auto dla osób, które chcą się wyróżnić, nowatorskie i wyróżniające się i przystępne cenowo, ale nie tanie. Szczegóły nowej strategii ujawnił Thierry Koskas, szef marki.
„Chcemy przyciągnąć nową bazę klientów, którzy niekoniecznie pomyśleliby o Citroënie. To zupełnie inny odbiorca niż ten, którego mamy dzisiaj.” – powiedział Koskas. „Kiedy widzimy Chińczyków przybywających do Europy, musimy wziąć to pod uwagę. Musimy walczyć naszą bronią, oferować wysoce konkurencyjne samochody i reagować we wszystkich segmentach.”
Citroën uprości swoją ofertę, oferując maksymalnie trzy wersje i pięć opcji dla każdego z modeli. Cena nowych modeli Citroëna będzie jak najbardziej zbliżona do ceny faktycznie płaconej przez klienta – zapowiedział Koskas.
Citroën chce odmłodzić bazę swoich klientów. Szuka ich między innymi tam, gdzie znajdują się nowe technologie i napęd elektryczny. W nowych autach będzie wykorzystywał to, co zaprezentowano w koncepcyjnym modelu Oli – a więc druk 3D, nowe materiały i radykalną zmianę koncepcji, które mają przyciągnąć mniej konserwatywnych klientów.
Wcześniej Koskas apelował do dealerów o wzmożoną sprzedaż – wyniki marki w ostatnich nie były zadowalające, co jest m.in. spowodowane starzejącą się ofertą modelową w segmencie B – Citroën musi pilnie odświeżyć modele C3 oraz C3 Aircross.
Najnowsze komentarze