Citroën wprowadza poważne zmiany w nazewnictwie swoich wersji wyposażenia w całej gamie. Celem tego działania jest wprowadzenie większej przejrzystości dla klientów, którzy mogli czuć się nieco zdezorientowani nadmierną ilością informacji oraz ułatwienia w produkcji – a więc także redukcja kosztów.
Do tej pory Citroën miał w swoim konfiguratorze takie nazwy wersji jak You, Feel, Feel Pack, Shine, Shine Pack oraz wersje specjalne. Teraz się to zmieni – począwszy od Francji nowe nazewnictwo będzie wyglądać następująco:
- You – wersja bazowa, wyposażona przede wszystkim w klimatyzację i podstawowe funkcje multimedialne, nazwa taka sama jak dzisiejsze modele,
- Plus – średnia wersja wypożenia, z rozbudowaną ofertą w zależności od modelu, odpowiednik aktualnej wersji Feel,
- Max – jak sama nazwa wskazuje najwyższa wersja wyposażenia z pełną gamą dodatków i zaawansowaną stylistyką, odpowiednik aktualnej wersji Shine,
- Wersje specjalne lub limitowane – w zależności od modelu mogą nazywać się np. Elle (dla modelu C3) czy Hypnos (dla modelu C5 X).
Skąd te zmiany? Z jednej strony jest to sposób na odświeżenie wizerunku, bowiem nazewnictwo było używane już wiele lat, z drugiej zaś także uporządkowanie procesu produkcyjnego. W ramach planu Dare Forward Carlosa Tavaresa koncern dąży do zmniejszenia kosztów produkcji nawet o 50%, jednym ze sposobów jest tu zmniejszenie pracochłonności produkcji – także poprzez ustandaryzowanie produkowanych aut i zmniejszenie ilości wariantów.
Zobacz: Nowe samochody Citroën. Promocje, auta dostępne od ręki
Przy okazji zmian w nazewnictwie Citroën wprowadził też obniżki cen swoich modeli we Francji – nie są one znaczące, ale to pierwszy raz od dłuższego czasu, gdy takie działanie ma miejsce. Różnice to 100-200 euro w zależności od wersji.
W Polsce nazewnictwo wersji jeszcze się nie zmieniło, ale to tylko kwestia czasu.
Najnowsze komentarze