DS 7 Crossback jeździ z nami już dwa lata. Na liczniku samochodu pojawiło się 60 tysięcy kilometrów. Czy był to dobry wybór?
Nasz DS 7 Crossback jest wyposażony w silnik benzynowy 1.6 PureTech o mocy 180 KM. Do takiego nadwozia moc wystarczająca, nawet z obciążeniem. Rozsądne spalanie, które na trasach szybkiego ruchu spada w okolice 6 litrów, cicha praca, dobra dynamika, to główne zalety tego napędu. Dzięki spełnianiu najnowszych norm Euro silnik nie będzie przeszkodą dla wjazdu do stref czystego transportu. Od początku samochód miał założone opony całoroczne Michelin Crossclimate 2, ciche i dopasowane swoim charakterem do różnych warunków nawierzchni.
Zobacz: informacje i aktualności o DS Automobiles. Codziennie
Wygląd samochodu to jego mocna strona. Nadwozie wciąż wyróżnia się na ulicy i cieszy oko. W naszym przypadku kolor lakieru to czarny, co wymaga nieco większego zaangażowania w czyszczenie, w czym pomaga nałożona powłoka ceramiczna. Sylwetka jest klasyczna, elegancka a uważne oko dostrzeże charakterystyczne elementy francuskiego designu, smaczki stylistyczne, które sprawiają, że całe nadwozie niejako ożywa i nie jest tylko kolejnym poprawnie narysowanym kawałkiem metalu. Wyróżnia to DS 7 Crossback od niekiedy nudnych i opatrzonych sylwetek Audi, BMW czy Mercedesa czy fatalnie zaprojektowanego Lexusa, który miesza różne elementy stylistyczne, niepasujące do siebie i razi kiepską estetyką.
Zobacz: testy samochodów DS Automobiles. Opinie, pomiary, spalanie
Jeśli nadwozie jest eleganckie, to wnętrze nieodmiennie zachwyca. Jest nie tylko bardzo wygodne, obszerne i wykonane z wysokiej jakości materiałów (skóra, metal), ale ma swój własny, niepowtarzalny styl. Wielokrotnie pisaliśmy o projekcie z pogranicza sztuki i rzemiosła. Po dwóch latach jazdy nie nudzi się – i również ma w sobie to coś, co budzi emocje i daje poczucia obcowania z wyjątkowym projektem. Wyrafinowanie, własny styl, unikalność, wyróżnianie się, te słowa dobrze określają wnętrze DS 7 Crossback.
Zobacz: Nowe samochody DS Automobiles. Luksus klasy premium i francuska elegancja
Zawieszenie DS 7 w wersji, którą mamy (bez aktywnych amortyzatorów) jest nastawione na komfort. To nie jest i nigdy nie będzie samochód sportowy, chociaż można nim pojechać szybko i dość dynamicznie, ale trzeba pamiętać, że to nadal SUV ze wszystkimi cechami takiego nadwozia. Jazda jest przyjemnością, auto daje poczucie kontroli i bezpieczeństwa a przy tym nie trzęsie się na każdej dziurze jak wiele modeli konkurencji. Tu ma być komfortowo, przyjemnie i bez pośpiechu – nie chce się wysiadać.
Podsumowanie Francuzom udało się stworzyć samochód wyjątkowy i ciekawy, chociaż nie będzie to wybór dla każdego. I to chyba jest największa zaleta DS 7, owa wyjątkowość.
Nasza ogólna ocena DS 7 Crossback jest bardzo pozytywna. Auto nie sprawia żadnych problemów – przeglądy robimy co 20 tysięcy kilometrów, korzystamy z 5-letniego kontraktu serwisowego, dzięki czemu nie ponosimy żadnych dodatkowych kosztów przeglądów.
Najnowsze komentarze