O ile przypieczętowanie przez Jacka Płonkę mistrzostwa Polski było niemalże formalnością, to walka o kolejne miejsca w klasyfikacji Renault Zdunek Clio Cup miała być rzeczywiście bardzo zacięta. Tak się niestety nie stało, a wszystko za sprawą niesamowitego pecha Krzysztofa Bubika, który na skutek awarii silnika na odcinku testowym, musiał bez walki oddać Krzysztofowi Orskiemu trzecią pozycję. Na starcie z powodów zdrowotnych nie pojawił się również Tomasz Ratajczyk. Ostatnia runda RSMP stała więc pod znakiem dominacji Jarosława Szei, tytułu dla Jacka Płonki i dramatu Krzysztofa Bubika. Każdy zawodnik podkreśla jednak nieprzewidywalność rajdów, tego co może się podczas nich wydarzyć oraz wpływu takiego stanu rzeczy na sytuację punktową.
Po Rajdzie Dolnośląskim wyłonił nam się pierwszy mistrz Pucharu, ale na pozostałych miejscach sytuacja nie jest jeszcze tak jasna. Co prawda kilku zawodnikom przytrafiły się awarie, ale dla nas jako organizatorów, rajd przebiegał bez żadnych problemów. Teraz pozostaje nam się przygotować na ostatnią rundę Renault Zdunek Clio Cup – Rajd Zamkowy – powiedział Bartek Boruta z firmy 2Brally, organizator Pucharu.
Krzysztof Bubik (nie wystartował)
Na odcinku testowym tuż po starcie pękł nam nowy pasek od alternatora, który uszkodził także pasek rozrządu i silnik uległ doszczętnemu zniszczeniu. Była to poważna awaria, więc nie było szans żeby coś z tym zrobić. Straciłem szansę na 2. miejsce w Pucharze i to nie ze swojej winy, dlatego brak mi słów, aby to jakoś rozsądnie skomentować.
Adrian Mikiewicz (I dzień: 3. miejsce, II dzień: 5. miejsce, kl. generalna RZCC: 4. miejsce)
Dla nas dobra była tylko pierwsza pętla, gdzie uzyskiwaliśmy czasy bliskie czołówce. Później złapaliśmy kilka minut spóźnienia i po tym zeszło ze mnie powietrze. W drugim dniu najpierw wylecieliśmy z drogi, a później pilot zbyt późno podyktował zakręt, znów wypadliśmy z drogi, urwaliśmy koło i byliśmy zmuszeni skorzystać z systemu SupeRally.
Krzysztof Orski (I dzień: 4. miejsce, II dzień: 4. miejsce, kl. generalna RZCC: 3. miejsce)
Jest nam naprawdę żal Krzyśka Bubika. Byliśmy nastawieni na walkę z nim o 3. miejsce, ale po awarii jego samochodu zmieniliśmy taktykę i postanowiliśmy jechać spokojnie, dojechać do mety i zdobyć punkty. Samochód spisywał się super, obyło bez żadnych awarii. W takim wypadku podium mam chyba zapewnione.
Jacek Płonka (I dzień: 2. miejsce, II dzień: 2. miejsce, kl. generalna RZCC: 2. miejsce)
Wykonaliśmy założony plan w 110%. Nie chcieliśmy się ścigać z Jarkiem, a jedynie dojechać na dobrej pozycji i uzbierać cenne punkty, które zapewniły nam mistrzowski tytuł. Trasy Dolnośląskiego były dla mnie obce, praktycznie 90% jechałem na opis, ale muszę powiedzieć, że jest to bardzo fajny rajd.
Paweł Serafin (I dzień: 5. miejsce, II dzień: 3. miejsce, kl. generalna RZCC: 5. miejsce)
Pierwszego dnia 300 metrów przed metą lotną rozpadła nam się skrzynia biegów i musieliśmy skorzystać z SupeRally. W drugim dniu podczas drugiego odcinka było trochę za szybko, wypadliśmy z drogi i takim zdemolowanym samochodem dojechaliśmy do mety. Pierwszy dzień stał więc pod znakiem awarii samochodu, a w drugim dniu to ja zawaliłem.
Jarosław Szeja (I dzień: 1. miejsce, II dzień: 1. miejsce, kl. generalna RZCC: 1. miejsce)
Samochód się nie zepsuł, no więc zwyciężyliśmy. Sam się zdziwiłem, że robiliśmy tak dobre czasy w Pucharze i klasie N3. Rajd był fajny, pokazaliśmy, że potrafimy wygrywać, i że poprzednie wyniki to nie kwestia naszej słabej jazdy, a ciągłych awarii samochodu.
Klasyfikacja Renault Zdunek Clio Cup w 20. Rajdzie Dolnośląskim
1. Jarosław Szeja – 20 pkt.
2. Jacek Płonka – 16 pkt.
3. Krzysztof Orski – 10 pkt.
4. Adrian Mikiewicz – 10 pkt.
5. Paweł Serafin – 10 pkt.
Klasyfikacja Renault Zdunek Clio Cup po 20. Rajdzie Dolnośląskim
1. Jacek Płonka – 80 pkt.
2. Jarosław Szeja – 62 pkt.
3. Krzysztof Orski – 54 pkt.
4. Krzysztof Bubik – 38 pkt.
5. Paweł Serafin – 34 pkt.
6. Mirosław Włodarczyk – 26 pkt.
7. Adrian Mikiewicz – 21 pkt.
8. Michał Streer – 20 pkt.
9. Tomasz Ratajczyk – 5 pkt.
10. Robert Smolarek – 0 pkt.
Źródło: Renault Zdunek Clio Cup
Najnowsze komentarze