autostrada 1 Wiadomości
Wiadomości

Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
renault twingo concept 22 Wiadomości
Wiadomości

Renault i Stellantis z mocną reprezentacją. Automotive News Europe ogłosiło laureatów nagrody Rising Stars 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
citroen 2cv 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

Citroën 2CV wróci w 2027 roku? To już nie są spekulacje

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-10
fiat topolino 01 Wiadomości
Wiadomości

Fiat Topolino podbija serca Francuzów. Można go tam mieć już za równowartość 234 zł miesięcznie

autor Tomasz Nowicki
2025-06-13
dacia duster uzywana Wiadomości
Wiadomości

Dacia Duster: 10 najtańszych ofert używanego SUV-a od pierwszego właściciela w Polsce. Czerwiec 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-15
ram rampage 2025 Wiadomości
Wiadomości

RAM 3.0L Hurricane 6 Biturbo 426 KM na GAFFFF 2025: amerykańska potęga pick-upów podbija serce brazylijskiego agrobiznesu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-15
renault clio Wiadomości
Wiadomości

TOP 10 najpopularniejszych samochodów w Turcji. Renault Clio i Fiat Egea wśród liderów

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12

Najnowsze komentarze

  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie
  • Krzysztof Gregorczyk - Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stronniczy przegląd prasy: ”Auto-Moto” nr 4/2006

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2006-03-17
w Wiadomości, Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
18
A A
0
prasowka ogolna Wiadomości

„Auto-Moto” nr 04 (119) z IV.2006
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 3,90zł
Koszt 1 strony: 3,9 grosza
Warto kupić: tak
O jakich markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisane: C4, C5, C AirPlay, 107, 207 R-Cup, Altica, Logan Steppe

Okładka „Auto-Moto” zapowiada porównawczy test, w którym bierze udział Citroën C4. Nie mogłem więc opuścić takiej gratki, jak krytyka takiego artykułu :-) ale zanim się do niego dobiorę – otwórzmy miesięcznik na stronie 10. Znajdziecie tam krótkie doniesienia z Genewy, m.in. fotki i krótkie opisy Citroëna C AirPlay i Dacii Logan Steppe. Dwie strony dalej genewskie informacje na temat Peugeota 207 R-Cup, a na stronie kolejnej – mała prezentacja Renaulta Altica.

Po tym wstępie – przygrywka przed daniem właściwym :-) czyli prezentacja Peugeota 107 z silnikiem diesla o pojemności 1398 ccm. Artykuł zamieszczony na stronach 30-31 w gruncie rzeczy nie wnosi żadnych nowatorskich opinii. 107, to małe autko, przeznaczone do miasta i przy okazji prezentacji siostrzanych C1 i Aygo napisano o tych samochodzikach już chyba wszystko. Nowością jest tu diesel, ale i on występuje w produktach PSA już od jakiegoś czasu, a w „trojaczkach z Kolina” bez trudu można go kupić także w opakowaniu Toyoty.

No i czas na danie główne – porównawczy test Citroëna C4 z Hondą Civic i Seatem Leonem. Samochody te mają różną stylistykę, choć każdy na swój sposób szokuje pewnymi rozwiązaniami. Do testu wybrano auta z silnikami o mocy 140-150 KM zasilane benzyną bezołowiową. Jakie wady, a jakie zalety odnalazł w tych trzech samochodach Redaktor Smoleń?

Warto przeczytać!

symbioz espace Wiadomości

Dwa nowe silniki E-Tech 160 i 200 KM Full Hybrid dla Renault Symbioz i Espace!

2025-06-16
luca de meo Wiadomości

PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie

2025-06-16

Citroën CX 2400 (1977): „We Francji jeździmy jak bogowie!”

2025-06-15

Czy elektrycznym Renault Mégane można dojechać z Polski do Hiszpanii? „Zwykle pokonujemy ok 5000km w ciągu 9 dni”

2025-06-15

Co do zalet – dostrzeżono przestronność C4, choć skrytykowano ilość przełączników i regulatorów na kierownicy. Ludzie! Jeden napisał i reszta powtarza! Masakra! W XXI wieku, gdy niemal każda dziedzina życia jest nafaszerowana elektronika, gdy pralki bez instrukcji się niemal nie da obsłużyć, polscy dziennikarze motoryzacyjni ciągle chcieliby mieć mało przycisków i mnóstwo urządzeń, które tą niewielką liczbą regulatorów chcieliby obsłużyć. Dzisiejsze samochody nie mogą być proste i banalne w obsłudze, chyba, że to podstawowe wersje spod znaku Volkwagena, gdzie nie ma czym sterować, więc i przyciski są niepotrzebne! Co ciekawe – natłok przycisków w C4 Redaktorowi Smoleniowi przeszkadza, ale już kosmiczny kokpit Civika przypadł mu do gustu. Choć i tak najlepiej się czuje w Leonie, w którym na wielkiej płaszczyźnie konsoli środkowej dominuje szara masa z niewielką liczbą przycisków. Prosto, łatwo i przyjemnie… Ech, gdyby furmanki były szybsze… Tam wystarczał do sterowania całością jeden dobry bat…

Prawdę mówiąc nie mam pojęcia, dlaczego uznano, że zawieszenie C4 jest niewiele tylko mniej miękkie od zawieszania C5… To chyba efekt jazdy C4 po Civiku, który jest bardzo twardy i – moim zdaniem – nie nadaje się na polskie drogi, zwłaszcza teraz, gdy wyłażą pozimowe uszkodzenia… Jeżdżąc C4 nie zauważyłem tez problemów z tłumieniem, podobnie, jak nie narzekałem na pracę lewarka skrzyni biegów. Ale widocznie miałem do dyspozycji lepszy egzemplarz i chyba dlatego nie krytykuję C4 za to, co skrytykowano w „Auto-Moto”, zaś nie podoba mi się twarde (tak, tak!) zawieszenie – mało citroënowe… A może to po prostu inne oczekiwania, ewentualnie brak zależności od kogokolwiek w kwestii oceny samochodu…

Dobra – czas najwyższy na tabelki. Nie umiem powiedzieć, czemu służy ocena tak szczegółowa, że punkty przyznaje się z dokładnością do jednej dziesiątej! Chyba po to, by łatwiej mi było punktować bzdury i naginanie rzeczywistości do własnych celów ;-) Gdzie? No coś tam się na pewno znajdzie. Zaczynamy więc analizę tabelki :-)

Jakość wykończenia – chyba Redaktor Smoleń nie zauważył, że już się tego w polskiej prasie nie praktykuje w odniesieniu do samochodów francuskich.
Fotele przednie mocno w C4 skrytykowano. Proponuję, by się Redaktor Smoleń przewiózł 500 km każdym z tych samochodów. Ciekawe, jak wówczas będzie oceniał owe fotele…
Ergonomia… Na ten temat napisaliśmy w naszym wortalu już mnóstwo słów. To, że coś jest inne, to naprawdę nie znaczy, ze nie jest ergonomiczne. Pewnie miałby Pan Redaktor niewąski problem ze znalezieniem klamki w drzwiach przednich Citroëna CX… Wszyscy mają ;-) Ale jak Pan Redaktor zamknie oczy i wyciągnie ręce w miejsce, gdzie spodziewa się znaleźć ta klamkę, to niemal na pewno na nią trafi. I to jest ergonomia. A że jest inaczej? W dobie globalizacji coraz bardziej się ceni indywidualizm… Dostrzegacie to w przypadku krytyki Peugeota 107, gdy chwalicie, że w Aygo światła są inne, niż w maluchach francuskich. Więcej konsekwencji, Panowie…
W kategorii przyspieszeń C4 dostał najmniej punktów, choć z tabelki wynika, że jest nie gorszy, a nawet nieco lepszy od konkurentów – zwłaszcza w kwestii elastyczności…
Silnik C4 wg „Auto-Moto” nie grzeszy też przesadną kulturą pracy. Ciekawe…
Zasięg większy w C4 od zasięgu konkurentów o jakieś 15,5% powoduje wzrost punktacji jedynie o 10%. Cóż…
Totalnie skrytykowano slalom w wykonaniu C4. Dlaczego???
Podobnie stało się w kategorii bezpieczeństwo prowadzenia. Naprawdę czułem się w C4 bezpiecznie, choć to nie to samo zawieszenie, co w Xsarze na przykład…
Układ kierowniczy nie każdemu w C4 musi się podobać, ale też nie przesadzajmy, że jest znacząco gorszy, niż u konkurentów.
Nie mam też pojęcia, co można zarzucić sprawnemu C4 w kategorii stabilniość jazdy po prostej a także czemu to niby trudniej się dozuje siłę hamowania.

No i czas na koszty… Droższy od C4 o ponad 18 tys. zł Leon traci na tej różnicy jedynie 0,9 punkta – na 40 możliwych!!! Przeszło 25-procentowy przyrost ceny powoduje więc spadek punktów jedynie o 2,25%! Chyba się komuś w Redakcji coś na głowę przewróciło! Wyposażenie C4 jest najbogatsze, a ceny opcji – najkorzystniejsze. Przy ocenianiu przeglądów też za mało doceniono Citroëna, który oferuje dwukrotnie dłuższe przebiegi międzyprzeglądowe, niż Leon, co również znacznie minimalizuje koszty użytkowania samochodu. Honda jest w tej kategorii bliżej Seata, a punktami plasuje się pośrodku…

Przyjęta stawka ubezpieczeniowa dla C4 jest najniższa, ale punktami nie odbiega od konkurentów. Czegoś tu nie rozumiem. Bo nie wierzę, by ktoś na siłę chciał zdyskredytować funkcjonalne, komfortowe, spore, świetnie wyposażone i najtańsze francuskie auto w stosunku do Seata, który wygrywa zestawienie punktowe oraz Hondy, która uplasowała się na miejscu drugim… Żenada.

Dużo lepsze noty tego samego Autora artykułu zebrał model C5 z silnikiem 1,6 HDi, którego krótki test zamieszczono na stronie 59. Szczerze polecam tą lekturę.

Miłośnicy tuningowania Renaulta Clio powinni zajrzeć na strony 74-76. Ja jestem tradycjonalistą i mi zaprezentowane auto się nie podoba, ale na pewno wielu z Was urzeknie.

I to już wszystko w kwietniowym numerze „Auto-Moto”, co związane jest z francuską motoryzacją. Czy warto wydać 3,90 zł? Moim zdaniem mimo wszystko tak. Coś przecież czytać trzeba… ;-)

Krzysiek Gregorczyk

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AUTO MOTOPeugeotRenaultLoganC1C5ClioCX107207
Udostepnij7Tweet4Udostepnij1
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2740 udostępnienia
    Udostepnij 1096 Tweet 685
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    3964 udostępnienia
    Udostepnij 1586 Tweet 991
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1555 udostępnienia
    Udostepnij 622 Tweet 389
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    11962 udostępnienia
    Udostepnij 4785 Tweet 2991

Testy samochodów

Renault Arkana
Testy

Test: nowy Renault Arkana: dłuższy, ładniejszy i prawdopodobnie bardziej komfortowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-01
05. Renault Master w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Renault Master 2.3 dCi 165 KM – prawdziwy mistrz ładowności. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-09-10
1. Best Cars 2018 dla Peugeotów 3008 i 308 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 – tysiąc kilometrów wrażeń z jazdy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-02-16
01. Peugeot 308 1.6 THP 270 GTi Wiadomości
Testy

Peugeot 308 1.6 272 KM – sportowy kompakt z lwem na masce. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-08-11
Opel Mokka 2021, Mokka-e
Wiadomości

Test: Opel Mokka robi duże wrażenie i nie chodzi tylko o wygląd – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-02-27

Najnowsze komentarze

  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie
  • Krzysztof Gregorczyk - Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

Zobacz też

Renault Fluence Z.E. zwycięzcą w Challenge Bibendum

Alfa Romeo – sukces także na rodzimym rynku (po czterech miesiącach 2023)

Luksusowy DS 4 225 Cross kontra Audi A3 Sportback 40 TFSI e. Który wygra?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz