Posiadacze samochodów z silnikiem diesla podkreślają, że przy rozsądnej jeździe spalanie w ich samochodach oscyluje wokół 4-5 litrów na 100 kilometrów. A czy osiągnięcie takiego wyniku jest możliwe w przypadku silników benzynowych? Postanowiliśmy to sprawdzić.
Na miejsce testu wybraliśmy odcinek autostrady z Torunia do Grudziądza. Z uwagi na bardzo duży ruch wakacyjny prędkość przejazdu nie była imponująca – oscylowała wokół 100 km/h a średnia na testowym odcinku wyszła 87 km/h. I na tym odcinku w naszym redakcyjnym DS 7 Crossback uzyskaliśmy spalanie 4,2 litra na 100 kilometrów.
Była to jazda spokojna, z prędkościami na jakie pozwalały wakacyjne warunki, bez gwałtownych manewrów. Po 24 kilometrach od Torunia komputer samochodu (w przypadku naszego benzynowego DS jego wskazania pokrywają się z realnym spalaniem) pokazał średnią 4,2 litra na 100 kilometrów. Finalnie wyszło 4,4 litra na 100.
Warunkiem uzyskania takich wyników jest przede wszystkim jazda, w miarę możliwości, w jednostajnym tempie i unikalnie dynamicznych manewrów, które na polskich autostradach są niestety raczej normą z uwagi na duże różnice prędkości. W przypadku dużego ruchu, gdy średnia prędkość mocno spada i nie ma warunków do wyprzedzania, uzyskanie niskiego spalania to żaden problem.
Nasz redakcyjny DS 7 Crossback, którym wykonywaliśmy ten test, ma silnik benzynowy 1.6 o mocy 180 KM i automatyczną skrzynię biegów EAT8. Samochód ma założone całoroczne opony Michelin Crossclimate 2. Projekt testu długodystansowego prowadzimy razem z salonem DS Store z Krakowa. Powłokę ceramiczną na DS 7 Crossback wykonała firma Mordor Detailing, mająca siedziby w Warszawie i Toruniu.
Najnowsze komentarze