Dacia jest budżetową marką, która produkuje swoje samochody w oparciu o rozwiązania techniczne Renault. Okazuje się, że auta te bardzo dobrze trzymają cenę i osiągają bez problemu duże przebiegi. Jakie?
Postanowiliśmy sprawdzić, jakie przebiegi mają samochody Dacia oferowane na rynku wtórnym w Polsce. Czy wysoka cena aut tej marki na rynku wtórnym ma swoje uzasadnienie? Najwyraźniej tak.
Benzynowy silnik 1.6
Salonowa Dacia Lodgy z 2014 roku z silnikiem benzynowym 1.6 i fabryczną instalacją gazową zrobiła w ciągu 8 lat 439 tysięcy kilometrów, czyli średnio 54 tysiące rocznie. Sprzedający zapewnia, że auto nie wymaga wkładu, bo jest na bieżąco serwisowane i chce za nią 16.900 zł.
Silnik wysokoprężny 1.5 dCi
Wątpliwości nie ma co do trwałości jednostki 1.5 dCi. Używana Dacia Dokker z rocznika 2013, przystosowana do przewozu osób niepełnosprawnych, sprzedawana jest z przebiegiem 380 tysięcy kilometrów. Samochód sprowadzono zza granicy. Wyceniona jest na 32.595 zł.
Silnik benzynowy 1.2 TCe
Silniki 1.2 TCe i to z gazem również osiągają duże przebiegi. Najwyższy, jaki udało nam się znaleźć, to 299,5 tysiąca km w Dacii Logan MCV. Samochód bardzo dużo jeździł, bo zrobił ten przebieg od 2016 roku, co oznacza średnio 50 tysięcy rocznie. Sprzedający wycenia swoje auto na 25.900 zł.
297 tysięcy kilometrów przejechała z kolei Dacia Lodgy z silnikiem 1.2 TCe na taxi. Sprzedający pisze, że olej wymieniany był co 10 tysięcy. Cena? 16.500 zł.
Silnik benzynowy 1.4 MPI
Najstarszy w ofercie Dacii silnik benzynowy 1.4 także okazuje się być trwały. Sprzedawana z nim Dacia Lodgy MCV z 2009 roku ma przejechane 284 tysiące kilometrów i przejeździ zapewne dużo więcej. Wycena to zaledwie 3.990 zł ale to z uwagi na uszkodzenia nadwozia.
Silnik 1.0 TCe
Trochę wcześnie natomiast by mówić o przebiegach silników 1.0 TCe – pierwsze egzemplarze dojeżdżają do 140 tysięcy kilometrów, jak ta Dacia Duster z rocznika 2020 (średnio 70 tysięcy km rocznie).
Najnowsze komentarze