Dacia Bigster na razie istnieje wyłącznie jako koncept, ale Grupa Renault ma z nowym modelem daleko idące plany. SUV jest częścią strategii, która ma zwiększyć sprzedaż kompaktowych SUV-ów koncernu do ponad 1 mln rocznie.
Dacia Bigster zadebiutowała w styczniu podczas konferencji Renaulution, na której Luca de Meo ujawnił plany koncernu na najbliższą przyszłość. Nowy 7-miejscowy SUV o długości 4,6 m jest zapowiedzią samochodu przeznaczonego na rynek globalny. Seryjna wersja Bigstera powstanie na platformie CMF-B, z której korzysta m.in. Renault Clio i Dacii Sandero i będzie miała swój odpowiednik pod trzema markami: Dacia, Łada i Renault.
Według de Meo każdy z producentów wprowadzi na rynek własny model, ale pojazdy będą miały nawet 85% wspólnych komponentów. Dyrektor generalny Grupy, chce rocznie sprzedawać 1 mln egzemplarzy kompaktowych SUV-ów i crossoverów m.in. z pomocą Bigstera.
Produkcyjna wersja Dacii Bigster zadebiutuje w 2025 roku jako powiększona wersja Dustera. W ofercie marki Łada pojawi się odpowiednik w postaci modelu Niva, który będzie bardziej przystosowany do jazdy w terenie niż Bigster. Wersja Renault ma być dedykowana na rynki pozaeuropejskie m.in. dla Ameryki Południowej.
Najnowsze komentarze