Dacia jest marką, która oferuje sporo za stosunkowo niewielkie pieniądze. Ma jednak jeszcze jedną cechę, która sprawia, że klienci chętnie wybierają właśnie te auta a Toyota, Kia czy Skoda nie mogą się tu równać. O co chodzi?
Chociaż marka Dacia istnieje na rynku bardzo długo, to jej odrodzenie pod rządami Renault, miało miejsce w 2004 roku. Wtedy na rynek wjechał samochód, który miał początkowo kosztować 5.000 euro. Ostatecznie wyszło to nieco więcej, ale i tak było o czym mówić. Kosztująca wtedy niecałe 30 tysięcy zł Dacia Logan była nieco ignorowana przez dziennikarzy motoryzacyjnych, wręcz śmiano się z niej, ale klienci z miejsca ją pokochali.
Zobacz: Inspiracje do podróży samochodem. Europa, Azja, Australia, USA, Nowa Zelandia, Brazylia
Gdy pojawił się model MCV, w którym można było przewieźć siedem dorosłych osób, rynek zaczął traktować Dacię już nieco poważniej. W 2008 roku do salonów trafiło Sandero, również z ceną poniżej 30 tysięcy zł a dwa lata później zobaczyliśmy ponadczasowy hit – model Duster. Kto interesował się wtedy motoryzacją, ten pamięta kwotę: 39.900 zł za model podstawowy. I nikt już się nie śmiał – Dacia okazała się strzałem w dziesiątkę.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie.
Co takiego ma Dacia, czym wygrywa z konkurencją a Toyota, Skoda czy Kia nie mają tutaj szans? Weźmy najpopularniejszy w Polsce model Dacii, czyli właśnie Duster. Bardzo chętnie wybierany jest przez klientów indywidualnych, kupuje go też coraz więcej firm. Model ten jest rynkowym liderem jeśli chodzi o wartość rezydualną. I nie ma tutaj konkurencji: traci najmniej na wartości w swojej kategorii. Po trzech latach i przejechaniu standardowych 60 tysięcy km Dacia Duster jest warta około 24% mniej niż w momencie gdy wyjeżdżała z salonu! To znakomity rezultat!
Zobacz: Testy samochodów. Opinie, pomiary, spalanie
Dacia dba o to, aby wartości rezydualne były zachowane na bardzo wysokim poziomie i prowadzi bardzo ściśle przestrzeganą politykę cenową: nie ma rabatów, ceny są stałe, nie sprzedaje samochodów do firm z dużymi upustami, nie sprzedaje też swoich aut do wypożyczalni z dużymi upustami. Efekt widzimy w ogłoszeniach, używane Dacie są w cenie. Ale nie tylko, serwisowane i dobrze zachowane egzemplarze nie trafiają na rynek wtórny w ogóle tylko zostają często w rodzinie i jeżdżą dalej, dotyczy to ponad 30% klientów.
Polityka cenowa nie zmieni się – nowy Duster III generacji, którego już w lutym będzie można zamawiać, będzie oferowany na podobnych zasadach. Później kolejne modele. To dobra wiadomość dla nabywców, którzy chcą odzyskać jak najwięcej pieniędzy przy odsprzedaży swojego auta.
Najnowsze komentarze