Wciąż czekamy na polski cennik Dacii Duster 3. generacji – miał zostać opublikowany przedwczoraj, ale wciąż go nie ma. Możemy za to sprawdzić, na ile ten wzbudzający duże emocje samochód jest wyceniany w Szwajcarii – na bardzo wymagającym rynku.
„Jeszcze więcej Dustera”: nowy Duster kontynuuje historię modelu, który stał się punktem odniesienia na rynku i prawdziwą ikoną marki Dacia. Nowa generacja Dustera szczególnie podkreśla podstawowe wartości wszystkich modeli: „solidny i outdoorowy”, „niezbędny, ale fajny” i „eko-inteligentny”. Duster, który pojawił się na rynku w 2010 roku, a w 2017 roku otrzymał drugą generację modelu, sprzedał się do tej pory w ponad 2,4 milionach egzemplarzy w prawie 60 krajach.
Trzecia generacja Dacii Duster dostępna jest w Szwajcarii w cenie od 24.290 franków. Przy dzisiejszym średnim kursie CHF stanowi to równowartość 108.885 zł. Nowy model można zamawiać od marca, a w szwajcarskich salonach będzie można go testować od czerwca 2024 roku.
Dacia dotrzymuje obietnicy „oferowania mobilności po przystępnej cenie” i zgodnie z wartościami marki nowy Duster łączy atrakcyjną cenę z jeszcze bardziej przestronnym wnętrzem i wieloma nowymi, innowacyjnymi funkcjami. Stosunek jakości do ceny Dacii Duster w dalszym ciągu czyni ją wyjątkową ofertą w swojej klasie.
Poziomy wyposażenia
Nowa generacja Dustera oferowana jest w Szwajcarii w dwóch różnych, uzupełniających się liniach wyposażenia, w tej samej cenie. Duster Extreme o ekskluzywnym designie z miedziano-brązowymi akcentami jest idealny dla entuzjastów spędzania czasu na świeżym powietrzu, poszukujących solidnego i praktycznego pojazdu (tapicerka z tworzywa microcloud nadająca się do prania, modułowe bagażniki dachowe i nie tylko). Duster Journey skierowany jest do klientów preferujących elegancki, subtelny design oraz wygodę i technologię (automatyczny hamulec postojowy, Media Nav Live itp.).
YouClip, nowe, genialne akcesoria w stylu Dacii
YouClip to prosty i pomysłowy system do wygodnego i solidnego mocowania różnorodnych akcesoriów w kluczowych punktach kabiny pasażerskiej. Nowy Duster jest standardowo wyposażony w sześć fabrycznie montowanych punktów mocowania YouClip. Do uchwytu na zagłówek, który jest dostępny jako akcesorium, można zamówić dwa dodatkowe punkty mocowania, np. jako uchwyt na iPada lub telefon komórkowy.
Paleta barw została poszerzona o kolor Beige Sandstone (lakier metaliczny). Dostępnych jest sześć innych kolorów: Kaki Lichen, Vert Cedre, Brun Terracotta, Gris Schiste, Noir Nacré lub Blanc Glacier.
Więcej informacji na temat Dacii Duster znajdziecie tutaj
Silniki i przekładnie
Nowa generacja Dacii Duster, technicznie oparta na nowej platformie CMF-B, wprowadza silnik benzynowy TCe 130, który stanowi pierwszy etap elektryfikacji z 48-woltowym napędem typu „mild hybrid” i sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Oferowany w wersjach 4×2 i 4×4, silnik ten łączy w sobie nową generację 3-cylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1.2 l z systemem miękkiej hybrydy 48 V. TCe 130 zmniejsza średnie zużycie paliwa i emisję CO2 o około 10% w porównaniu z silnikiem spalinowym o odpowiednich osiągach.
Silnik Hybrid 140, który Dacia wprowadziła także w Joggerze na początku 2023 roku, jest obecnie stosowany również w nowej generacji Dustera. Wielotrybowa automatyczna skrzynia biegów optymalizuje komfort jazdy, a w połączeniu z systemem zarządzania energią i wysokonapięciowym akumulatorem o pojemności 1,2 kWh optymalizuje również osiągi i zużycie paliwa pojazdu. Nowy Duster Hybrid 140 przez aż 80 procent czasu jazdy w mieście może pracować w trybie jazdy elektrycznej, dzięki czemu udaje mu się zmniejszyć zużycie paliwa w ruchu miejskim nawet o 40% (w porównaniu z równoważnym silnikiem spalinowym, bez zmiany nawyków jazdy).
Dacia Duster cieszy się doskonałą reputacją jako pojazd z napędem na wszystkie koła i jak żaden inny model w swojej klasie uosabia określenie „solidny i outdoorowy”. Dlatego Duster został ponownie zaprojektowany w trzeciej generacji modelu w wariancie 4×4, który między innymi ma zmodyfikowaną konstrukcję przodu w celu uzyskania większego kąta natarcia, inną oś tylną i zwiększony prześwit do 217 milimetrów, co jest najlepszą wartością w tym konkurencyjnym segmencie. W nowej generacji modeli możliwości terenowe wersji 4×4 zostały jeszcze bardziej zwiększone, ponieważ nowy Duster TCe 130 4×4 został wyposażony w nowy system Terrain Control oferujący pięć trybów jazdy.
Sprawdź polską ofertę na samochody Dacia
Nowy Duster nie byłby Dusterem, gdyby nie był szczególnie wytrzymały: jest to pierwszy model seryjny, w którym zastosowano nowo opracowane tworzywo Starkle®. Składa się w 20% z polipropylenu pochodzącego z recyklingu. Boczne listwy ochronne, osłony nadkoli i boczne „fajki” wykonane są z nowego, niemalowanego materiału. Dodatkowo zabarwiony jest plastik przednich i tylnych zabezpieczeń. Unikanie malowania chroni środowisko i jest korzystne dla klientów: pomimo zadrapań i zarysowań oryginalny kolor zostaje zachowany.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Dacia
Najnowsze komentarze