Dacia Duster kontra Audi A4 Allroad – porównanie na śniegu. Dacia… wygrywa!

31 15 349

Dacia Duster i Audi A4 Allroad to samochody z różnych segmentów i z różnych półek cenowych, ale w zupełności nie przeszkadzało to w zestawieniu obu modeli w jednym porównaniu. Który model okazał się lepszy na zaśnieżonych wzgórzach?

W porównaniu wykorzystano Audi A4 Allroad z silnikiem 2.0 TDi o mocy 177 KM oraz 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Pod maską konkurenta marki Dacia znalazł się silnik 1.5 dCi o mocy 115 KM, który współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną. Oba pojazdy mają napęd na wszystkie koła. Przewagą Dustera były opony zimowe, Audi wyposażono w wielosezonówki.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Podczas testu pojazdy pokonały wzgórza, śniegi oraz błoto. Nie są to wprawdzie terenówki z prawdziwego zdarzenia, na rynku znajdziemy propozycje, które lepiej poradzą sobie w trudnych sytuacjach i na prawie każdej nawierzchni, ale oba modele spisały się dzielnie. Możemy zobaczyć jak Dacia Duster wielokrotnie dociera na sam szczyt wzgórza pokonując trudny teren. Audi również podjęło wyzwanie. Który model okazał się lepszy? Zobaczcie na poniższym filmie.

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
13 Wątki komentarzy
18 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
30 Autorzy komentarzy
VwKrzysZenonZenonJakman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
fan reno
Gość
fan reno

nie mówie że audi jest złe ale powinno jechać obok a nie po śladach zrobionych już przez dustera

As
Gość
As

Ty naprawdę wierzysz, że klasyka gatunku, jaką jest Quattro, przegrałaby z napędem daczki??

Andy
Gość
Andy

Tak, bo jest kilkaset kg ciezszy.

Bdhd
Gość
Bdhd

Takie same bieżniki? Nie? To nie róbcie ludziom wody z mózgu

nie znawca
Gość
nie znawca

Popieram, bez użyteczne poruwnanie

Adrian
Gość
Adrian

Polska języka trudna języka

Michał
Gość
Michał

Czekam na porównanie z Unimogiem

Marcin
Gość
Marcin

Unimog vs Daewoo Tico na plastikowych oponach letnich :p

kkk
Gość
kkk

Lol, dołóżcie jeszcze Pajero na slickach ;)

Marysia
Gość
Marysia

Tjaa, już uwierzę, że Quattro z Dacia przegrało… Z całą sympatią dla daczki, to jakoś przyczepność w tej Audi była mocno słaba. Takie testy powinny być robione na takich samych oponach, w innym razie to strata czasu.

Adamek
Gość
Adamek

Quattro to najlepszy napęd 4×4. No, ale jak Audi było na letnich oponach to co tu porównywać… Litości, Pani Małgosiu:)

Paweł
Gość
Paweł

nie letnich, tylko uniwersalnych

Subaru fan
Gość
Subaru fan

Może na ulicę odsniezona ok ale w terenie tylko opona zimowa a nie jakieś hybrydy

Marek
Gość
Marek

ja mam opony całoroczne Kleber powiem przyczepność nie odbiega od zimówek .
lepsza nowa całoroczna niż zimowa 2letnia zimowa wiem bo sam to przetestowałem .

Monika
Gość
Monika

Z Dusterem w terenie Audi na pewno przegrywa tam nie ma w ogóle o czym gadać Audi fajne jest na autostrady a na pewno się sprawdza tam duster przegra .jak dla Kowalskiego to Duster proste zawieszenie części tanie prosty samochód w naprawie zawieszenie nie jest skomplikowane . No Audi po prostu jest robione ekskluzywne jak na wygodę dla zwykłego Kowalskiego odpada. Ale każdy ma prawo wyrazić swoją opinię i wybierać co mu pasuje.

Subaru fan
Gość
Subaru fan

A Ty wiesz chociaż jaki typ napędu ma audi a duster?
Do porównania duster lepiej powinni dać audi a3 quattro na haldexie bo to dołączany napęd.
Podstawowa różnica między audi a4 a dacia to brak stałego napędu w duster…

Krzysiek
Gość
Krzysiek

A4 od generacji B9 ma… haldexa.

Łukasz
Gość
Łukasz

To nie haldex tylko hybryda torsena z haldexem. Haldex to napęd ktorybsie dołącza kiedy zaistnieje taka potrzeba. Ultra natomiast się rozłącza tylko wtedy kiedy zaistnieją ku temu warunki np. Prosta droga na autostradzie kiedy nie potrzebujesz 4×4. Imo dużo inteligentniejsze podejście.
Poza tym inną grupą docelową są klienci na auta terenowe a inną na osobowe. Audi to dalej osobówka której napęd jest potrzebny żeby się lepiej asfaltu trzymać a nie błota. A allroad to tylko wybieg marketingowy po to żeby ukraść trochę tortu autom terenowym.

Tom
Gość
Tom

To chyba słabe zimówki testowałeś

Krzys
Gość
Krzys

Po Warszawie może tak. Ale w warunkach zimowych np Podhale, całoroczne się nie nadają, nawet jak tylko jedziesz na ferie. A niestety niektórzy tak myślą, przecież raz jadę moim super Audi, czy tam innym Mercedesem to co mi będą gadać o zimówkach…

Damian
Gość
Damian

Pani kozik widze jak zwykle sie nudzi, odrazu widzialem ze u niej wygra dacia, wystarczylo puscic audi bez opon. Dziewczyno, ty jechalas kiedys quattro? Zero pojecia, ale jak sie ma c4 to sie spodziewać..

Łukasz
Gość
Łukasz

Dacia zdobywa kolejne sprawności. Niedawno okazało się, że jest lepsza w terenie i pojemniejsza niż Fabia, a dzisiaj proszę: Dacia lepsza niż Quattro. Co będzie jutro???

Luk
Gość
Luk

Dacia lepsza niż sokół millenium?

Zenon
Gość
Zenon

Będzie lepsza od Bentleya.

Dawid
Gość
Dawid

Audi quatro taką Dacie zamiata pod dywan. Nie chodzi o to kto jakie auto woli, ale zejdzmy na ziemie :)

Mirek
Gość
Mirek

Tak masz rację na asfalcie. Natomiast w terenie jest dokładnie odwrotnie i to z wielu powodów

Igor
Gość
Igor

Myślę , że łuczywo jest lepsze od latarki, bo nie potrzeba baterii :)

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Ktoś woli wydać furę pieniędzy na stary niemiecki szajs, a prawda jest taka, że nowa Daćka wcale nie ustępuje w terenie tym super drogim furom, a nawet je prześciga co widać na filmie.
Z drugiej strony klimat teraz mamy taki, że taką zimę to ze świecą szukać.

Jakman
Gość
Jakman

Ja tam lubię Dacię, ale jak widzę wpis o tym, że Audi Allroad z 2012 roku to jest „stary niemiecki szajs” to pozostaje się tylko uśmiechnąć.

Zenon
Gość
Zenon

Dacka na problem z przejechaniem przez większą kałuże. Porównanie z Audi. Ha, ha.. Dobre.

Vw
Gość
Vw

Widzę że zwolennicy niemieckich konstrukcji nie mogą uwierzyć w to co widzą ale to prawda, zobaczcie co wyprawia Hołek w swoim team DaciaDuster szacun!
A do tego cena w porownaniu jednego do drugiego zwala z nóg. Dacia jest już również używana w terenie za sprawą tanich części i jest długodystansowa na dalekie wyprawy. Kia Hyundai dogoniła Japończyków a Rumunia(Francja) Niemcy…