Jubileuszowy egzemplarz napędzany jest na cztery koła, które otrzymują 110 KM z 1,5-litrowego silnika Dci. Auto pomalowane na kolor czarny wykończono w specyfikacji Laureate. Samochód trafi do klienta w rodzimej Rumunii.
Dacia Duster zadebiutowała na ubiegłorocznym Salonie Samochodowym w Genewie z miejsca zdobywając zarówno uznanie dziennikarzy, jak i klientów. Niezrównany stosunek ceny do jakości okazał się strzałem w dziesiątkę – klienci są zachwyceni możliwościami jezdnymi i wiedzą przy tym, za co płacą, a dziennikarze wręcz prześcigają się w przyznawaniu nagród i wyróżnień, z których najważniejsze, to „Samochód Roku 2011” w Rumunii i Chorwacji, „SUV Roku 2011” w Rumunii. „Autobest 2011”, „Argus” (w kategorii samochodów rodzinnych) we Francji, czy „Mistrz Wartości Rezydualnej” w Niemczech. Warto zwrócić uwagę na to ostatnie wyróżnienie. W Polsce bowiem wciąż zarzuca się Dacii niski prestiż i wysoką utratę wartości, nawet w przypadku Dustera, na którego czeka się wiele miesięcy od zamówienia, trudno więc się spodziewać, by ów SUV szybko tracił na wartości. A przecież na rynku wtórnym nie ma ich jeszcze byt wiele.
Tym, którzy jeszcze nie mieli okazji zapoznać się z tym tekstem, proponujemy lekturę naszego redakcyjnego testu Dacii Duster.
KG
Najnowsze komentarze