Dacia Duster to popularny w Polsce SUV, który śmiało konkuruje o miano najchętniej wybieranego samochodu w swojej klasie. Co mówią o nim użytkownicy?
Na grupach i forach dyskusyjnych poświęconych Dacii Duster od czasu do czasu pojawiają się ciekawe dyskusje związane z wyborem samochodu. Jaką wersję kupić, czy 100 KM to wystarczająca moc, jakie spalanie można osiągnąć, czy lepsza będzie wersja z automatem – pytań jest bardzo dużo.
Zobacz Nowa Dacia Duster III generacji 2024 – nasza relacja ze światowej premiery
Duster jest chętnie kupowany a równie chętnie wiele osób dyskutuje przed zakupem i pyta o opinię aktualnych użytkowników. Jedna z niedawnych dyskusji dotyczyła wyboru wersji silnikowej, bowiem 1.0 ECO-G (wersja z fabrycznym LPG) oraz 1.3 TCe 130 KM mają sporo zwolenników.
Osoby, które więcej jeżdżą i oczekują mocy oraz wygody, sugerują wybranie silnika 1.3 TCe 130 KM, który ma bardzo dobre opinie użytkowników (potwierdzamy, mamy od nowości taką jednostkę tyle, że o mocy 140 KM, w naszym redakcyjnym Kadjarze) i oferuje rozsądny kompromis pomiędzy mocą a ceną. Ale nie każdy potrzebuje mocniejszej benzyny i wtedy warto pomyśleć o LPG.
Jeden z użytkowników podzielił się więc swoimi wrażeniami: do pracy ma codziennie 40 kilometrów w jedną stronę, z czego 30 km drogą ekspresową. Wybrał 1.0 ECO-G, które zapewnia nie tylko wystarczającą dynamikę, ale bardzo niskie koszty eksploatacji. Spalanie takiego Dustera wynosi średnio 8,5 litra gazu i „tankuje się ten samochód z uśmiechem i gestem, zawsze do pełna”. Rzeczywiście, 35 litrów gazu, które wystarcza na ponad 400 kilometrów jazdy, to wydatek około 100 złotych. W tym samym czasie posiadacz wersji benzynowej płaci prawie dwa razy więcej.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje na wersje z LPG
W przypadku długich tras można rozważyć jeszcze diesla, uwzględniając jednak fakt, że ten rodzaj napędu – chociaż oferuje bardzo niskie spalanie na poziomie 5-6 litrów na 100 kilometrów – jest coraz mniej popularny z uwagi na potencjalne obostrzenia we wjeździe do miasta. Tymczasem LPG uchodzi za paliwo ekologiczne, ograniczające emisję CO2, i powinno jeszcze długo funkcjonować w gospodarce.
Zobacz: Testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie
Dlatego samochody z LPG chętnie wybierają nie tylko osoby prywatne, ale też kierowcy taksówek – taniej jeździć byłoby naprawdę trudno. Dustera doceniają za niskie koszty eksploatacji, niezawodność i niezłe zawieszenie, które dobrze radzi sobie na naszych drogach.
Zobacz oferty sprzedaży używanej Dacii Duster z LPG
Ceny używanej Dacii Duster z LPG zaczynają się od około 27 tysięcy zł – za samochód od pierwszego właściciela, serwisowany w ASO.
Najnowsze komentarze