Dacia jest 8. marką w Polsce, sprzedaż na będącym w kryzysie sektorze motoryzacyjnym zwiększyła się 0,5 pp., osiągając wynik 20.739 wydanych modeli, co daje Dacii aż 4,9% udziału na polskim rynku. Marka osiągnęła 8,5% udziału w rynku klienta indywidualnego i znalazła się w TOP4, ponad 50% sprzedaży marki trafia do klientów indywidualnych.
Duster hitem
Bardzo dobre wiadomości dla Dacii: Duster zajmuje 4 miejsce wśród najchętniej wybieranych modeli w Polsce. Duster uplasował się na drugim miejscu w segmencie C-SUV i znalazł się w TOP2 w tym segmencie, w sprzedaży samochodów osobowych klientom indywidualnym.
Sandero w TOP 2
Z kolei Dacia Sandero znalazła się TOP2 sprzedaży do klientów indywidualnych z wynikiem 6.049 wydań w Polsce. Dacia Sandero to również TOP3 w sprzedaży w segmencie B. Od 2017 roku Sandero jest także najczęściej kupowanym samochodem przez klientów indywidualnych w Europie.
Jogger na prowadzeniu
Duży sukces odniósł Jogger. Tylko w roku 2022 sprzedano 2.081 Dacii Jogger, model ten stał się trzecim najpopularniejszym samochodem Dacii, po Dusterze i Sandero. Auto zyskało uznanie nie tylko wśród klientów indywidualnych ale też wśród firm.
Spring
Dacia Spring sprzedaje się nadspodziewanie dobrze: Od kwietnia 2021 roku zostało zamówionych w Polsce już ponad 1000 Dacii Spring. W zeszłym roku wydano 348 sztuk tego modelu.
Fabryczna instalacja LPG bardzo popularna wśród klientów
Dacia jest również edynym producentem oferującym kompletną gamę samochodów wyposażonych w dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG). Sprzedaż modeli z fabryczną instalacją LPG stanowi ponad 54% wszystkich Dacii a w przypadku Dacii Jogger jest to blisko 80%.
Pełna gama modelowa Dacii z nową identyfikacją wizualną jest dostępna w sprzedaży od tego roku. Dacia rozpoczęła również wdrażanie nowej zewnętrznej i wewnętrznej identyfikacji wizualnej swoich salonów, która zakończy się w Polsce w 2023 roku.
„Cieszymy się z zeszłorocznych wyników. Dacia staje się marką coraz chętniej wybieraną przez klientów indywidualnych w Polsce, którzy doceniają wyjątkowo korzystny stosunek jakości do ceny samochodów Dacii i najwyższą wartość rezydualną przy odsprzedaży, tak jak w nagradzanym modelu Duster, który stał się ikoną naszej marki. Wprowadzony na rynek w ubiegłym roku model Dacia Jogger okazał się sukcesem i trzecim najchętniej wybieranym modelem w gamie Dacii. Bardzo dobre wyniki osiąga Sandero, którego wersja Stepway jest najchętniej wybieraną w Polsce” − mówi Grzegorz Zalewski, Dyrektor Marki Dacia Terytorium East. − „Nasza marka przechodzi transformację: nowa identyfikacja wizualna obejmuje całą gamę aut, salony i serwisy. Wszystko się zmienia i ma na celu zagwarantować proste oraz solidne rozwiązania, usługi i samochody, które doskonale dopasowują się do stylu życia użytkowników, bez zbędnych dodatków, ale po prostu fajne.”
źródło: Dacia
SPRZEDAŻ W 2022 ROKU
W 2022 roku Dacia sprzedała 20 739 samochodów osobowych. Marka zajęła 4 miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych. Udział marki w rynku wyniósł 4,9%, jest to 0,5 pp. więcej w porównaniu z rokiem 2021, co daje marce TOP8 na rynku samochodów osobowych.
Najlepiej sprzedającym się samochodem z gamy Dacii pozostaje Duster, z wynikiem 10 960 wydanych egzemplarzy. Duster uplasował się na 2 miejscu w segmencie C-SUV, a wśród klientów indywidualnych jest liderem w segmencie. Duster jest również na 4 miejscu wśród modeli najchętniej wybieranych przez klientów w Polsce. W tym roku w salonach pojawił się Duster w programie Dacia Up&Go z dostawą od ręki oraz wersja Extreme – jeszcze bardziej „outdoorowa” propozycja Dacii.
Drugim wynikiem może poszczycić się Dacia Sandero – w 2022 roku w Polsce wydano 6 049 samochodów. Model znalazł się w TOP2 w segmencie wśród klientów indywidualnych oraz w TOP3 w całym segmencie B. Sandero może poszczycić się też wysokim miksem sprzedaży – ponad 83% stanowi wersja Stepway.
Gama Dacii wzbogaciła się w zeszłym roku o nowy model, Dacię Jogger. Samochód w wersji 5- i 7-miejscowej cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. W ubiegłym roku wydano 2 081 Dacii Jogger, co plasuje ją na 3 pozycji wśród najbardziej popularnych modeli marki. Sprzedaż Joggera z silnikiem LPG stanowi blisko 80%, najczęściej klienci wybierają bogatą wersję Extreme z fabrycznym LPG i siedmioma miejscami.
DACIA Z FABRYCZNĄ OFERTĄ INSTALACJI LPG
Silniki dwupaliwowe (zasilane benzyną i LPG) stanowią 54% sprzedaży marki w Polsce. Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG) w całej swojej gamie samochodów osobowych. Oferta ekologicznych, ekonomicznych i praktycznych silników TCe 100 LPG Dacii spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów. Dwa na trzy samochody sprzedawane w Polsce klientom indywidualnym są to samochody z fabryczną instalacją LPG.
W 2023 ROKU
Dacia wdrożyła nową identyfikację wizualną we wszystkich modelach gamy, wszystkie samochody
w salonach pojawią się z nowym logo. Nowe logo na samochodach i nowa identyfikacja wizualna w stylu „outdoorowym” będą widoczne także w salonach i serwisach do końca br. Dacia przeszła proces zmian, ale nadal jest ona marką przywiązaną do tego, co naprawdę niezbędne. Dla Dacii ważne jest oferowanie samochodów, które nie mają zbędnych dodatków, ale za to idealnie trafiają w potrzeby klientów. Są to przede wszystkim solidne i niezawodne samochody, niezwykle wszechstronne w codziennym użytkowaniu.
Cieszymy się z zeszłorocznych wyników. Dacia staje się marką coraz chętniej wybieraną przez klientów indywidualnych w Polsce, którzy doceniają wyjątkowo korzystny stosunek jakości do ceny samochodów Dacii i najwyższą wartość rezydualną przy odsprzedaży, tak jak w nagradzanym modelu Duster, który stał się ikoną naszej marki. Wprowadzony na rynek w ubiegłym roku model Dacia Jogger okazał się sukcesem i trzecim najchętniej wybieranym modelem w gamie Dacii. Bardzo dobre wyniki osiąga Sandero, którego wersja Stepway jest najchętniej wybieraną w Polsce − mówi Grzegorz Zalewski, Dyrektor Marki Dacia Terytorium East. − Nasza marka przechodzi transformację: nowa identyfikacja wizualna obejmuje całą gamę aut, salony i serwisy. Wszystko się zmienia i ma na celu zagwarantować proste
i solidne rozwiązania, usługi i samochody, które doskonale dopasowują się do stylu życia użytkowników, bez zbędnych dodatków, ale po prostu fajne.
Najnowsze komentarze