W związku ze zbliżającym się wejściem w życie normy Euro 7 koncern Renault bardzo mocno stawia na hybrydy, które trafią pod maski wszystkich modeli marek Dacia i Renault. Podstawowym silnikiem w gamie stanie się 1.2 w odmianach mHEV oraz PHEV w wykonaniu benzynowym i LPG. Pojawi się też nowy napęd 1.8 HEV.
Nowe normy emisji spalin Euro 7, których specyfikacja została w końcu zaakceptowana, oznaczają że producenci zostaną zmuszeni do porzucenia tradycyjnych napędów benzynowych na rzecz hybryd. Kluczowe jest bowiem obniżenie zawartości dwutlenku węgla. Euro 7 oznaczać będzie duże zmiany w krajobrazie motoryzacyjnym i w tej sytuacji Renault postanowiło rozszerzyć gamę napędów opartych na zupełnie nowym silniku 1.2 w pojazdach marki Dacia oraz Renault.
Zobacz: wiadomości na temat samochodów Dacia. Codziennie
Hybrydy i 4×4
Wygląda na to, że gama będzie obejmowała silniki w wykonaniu miękkiej hybrydy i hybrydy ładowalnej o mocach od 100 (niektóre źródła mówią o 80) do 300 KM, z wykorzystaniem napędów 4×2 oraz 4×4 i benzyny a także LPG. Dla miłośników większych pojemności przygotowywany jest następca dobrze znanej pełnej hybrydy E-Tech 1.6, tym razem o pojemności 1.8 litra. Silnik ten ma być jeszcze bardziej oszczędny i zapewniać lepsze parametry w tym dynamikę, niż poprzednik. Mówi się, że moce pozostaną podobne – w zależności od marki od 140 do 160 KM.
Zobacz: testy samochodów Dacia. Opinie, pomiarym, spalanie
Najmocniejszy 300-konny napęd PHEV trafi do Rafale, Espace a później także do Australa. W Dacii takiej wersji oczywiście nie będzie, ale ładowalna hybryda w większych modelach typu Bigster czy C-Neo wcale nie jest wykluczona, bo nie będą one posiadały wariantu elektrycznego.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje i wyprzedaż wersji LPG
Diesel odchodzi do krainy wiecznego oleju napędowego
Z oferty aut osobowych Dacia i Renault zniknie całkowicie diesel, nie będzie go już w ofercie z uwagi na zakończenie cyklu rozwojowego dla tych silników. Pozostanie tylko w wersjach dostawczych. Znikną też jednostki 1.0 TCe, które nie są prawdopodobnie w stanie sprostać wymogom nowych norm bez sporych inwestycji.
Najnowsze komentarze