Dacia nie będzie już sprzedawana w Turcji. To efekt reorganizacji rynku, jaki wprowadza macierzysta grupa Renault. Co zastąpi markę w tym kraju?
Dacia wycofuje się z Turcji. W ramach planu Renaulution kraj ten będzie w całości podlegał pod Renault i wszystkie samochody, które do tej pory tam sprzedawano z logiem Dacia, pojawią się z rombem. Tak będzie między innymi z bardzo popularnym modelem Duster. Turcy go uwielbiają za fabryczne napędy LPG, które są tam szalenie popularne a duża sprzedaż i modny kształt nadwozia powoduje, że auto jest chętnie tuningowane.
Zobacz Nowa Dacia Duster III generacji 2024 – nasza relacja ze światowej premiery
„Renault jest obecne w Turcji od 54 lat wraz ze swoim silnym i niezawodnym partnerem Oyak. Od 1952 roku Renault i Oyak zainwestowały wspólnie ponad 2,5 miliarda euro, wyprodukowały ponad 7,5 miliona samochodów, a co siódmy samochód w Turcji nosi logo Renault. Naszym celem jest zdobycie pozycji lidera na rynku tureckim, wzmocnienie naszej marki nowymi produktami, ugruntowanie silnej pozycji, zwłaszcza w segmencie SUV-ów, oraz wdrożenie strategii elektryfikacji skoncentrowanej na pojazdach hybrydowych i elektrycznych. Naszym celem jest przekształcenie naszego zakładu w Bursie w centrum eksportowe, nie tylko dla Europy, ale także dla innych krajów na całym świecie” – dodał Fabrice Cambolive, dyrektor generalny Renault Global.
Zobacz więcej artykułów na temat Dacii Duster
W Turcji niektóre modele Dacii są produkowane i sprzedawane z logiem Renault:
„W pierwszej fazie logo Dacii Duster zostanie zmienione w Turcji na Renault. Oferujemy tam już Sandero i niektóre modele Spring, Logan jest też sprzedawany w Turcji pod nazwą Taliant i montowany w fabryce Oyak – Renault w Turcji).” – wyjaśnia Mihai Bordeanu, dyrektor zarządzającego marki Dacia na Europę Południowo-Wschodnią i Country Head Rumunia.
„Spośród nowych samochodów, które będą produkowane w Bursie, trzy będą SUV-ami, w tym Renault Duster. Dzięki tym nowym produktom Renault jeszcze bardziej wzmocni swoją wiodącą pozycję w Turcji, oferując gamę produktów, która spełnia potrzeby klientów w segmencie B i C SUV-ów” – dodał Jan Ptacek, obecny dyrektor generalny Renault Group Türkiye.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje na wersje z LPG
źródło: Economica.net
Najnowsze komentarze