Na rynek – na razie rumuński, ale to z pewnością wkrótce się zmieni – trafia najnowsza, najbogatsza wersja Dacii Logan. Zastępuje ona jubileuszowy model Logan 10 Ani zbudowany z okazji dziesiątej rocznicy wypuszczenia Logana, czyli jednocześnie „czasów nowożytnych Dacii”, jak ja to określam na nasz portalowy użytek ;-)
Logan 10 Ani był samochodem dobrze wyposażonym, ale to, co Dacia pokazała teraz, to wreszcie spełnienia marzeń wielu fanów marki, modelu i… marudnych dziennikarzy ;-) Dlaczego?
Dacia Logan Prestige zajmująca topowe miejsce w gamie Logana jest po prostu taka, jak oczekują wymienieni powyżej. Cóż więc takiego w niej znajdziemy, poza wspomnianą już w tytule automatyczną klimatyzacją?
Można liczyć na elektrycznie sterowane szyby z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy, co samo w sobie może nie byłoby warte większej uwagi, gdyby nie związany z tym jeden fakt – sterowanie szybami trafiło na boczki drzwiowe, skończy się więc marudzenie malkontentów zatrudnionych w redakcjach pism motoryzacyjnych na sterowanie szybami na desce rozdzielczej. Choć przecież takie rozwiązanie stosowało swego czasu np. BMW, a nie przypominam sobie, by jakiś żurnalista płakał z tego powodu nad którymś z bawarskich produktów. Jako ciekawostkę dodajmy, że… w Dacii pozostawiono sterowanie szybami także na konsoli centralnej – to ukłon dla przyzwyczajeń dotychczasowych klientów.
Zmieniono też deskę rozdzielczą, na której zagościły prostokątne dysze nawiewów. Zastąpiły otwory okrągłe. Czy to lepiej? Na pewno inaczej – zwolennicy tego designu z pewnością się znajdą.
Dacia Logan Prestige otrzymała też 16-calowe alufelgi o wzorze Dark Metal, zmienione przednie reflektory, system multimedialny MediaNav, nowe wzory tapicerek oraz kierunkowskazy boczne w obudowach lusterek.
Dacia Logan Prestige oferowana jest w Rumunii w dwóch wersjach silnikowych spełniających oczywiście normę czystości spalin Euro 6 i jednocześnie najchętniej wybieranych przez tamtejszych klientów. To 73-konny silnik benzynowy 1.2 16v oraz 75-konny diesel 1.5 dCi.
Wersję benzynową wyceniono na 9.600 euro brutto, diesel jest o 2.100 euro droższy.
KG; video i zdjęcia: Dacia
Najnowsze komentarze