Kończy się druga dekada lutego 2024, a my wracamy jeszcze na chwilę do poprzedniego roku. Warto sprawdzić, jak w minionym roku radziła sobie na Słowacji Dacia, a te dane tamtejszy importer opublikował dopiero niedawno.
Dacia zajęła na Słowacji 7. miejsce pod względem sprzedaży pojazdów z 4,1% udziałem w rynku. Marka zakończyła rok 2023 z liczbą 3.996 zarejestrowanych pojazdów osobowych. Zajmuje 5. miejsce w segmencie klientów prywatnych.
Z niemal dwoma tysiącami sprzedanych na Słowacji egzemplarzy kultowy Duster zajął 4. miejsce w segmencie SUV-ów C. Jednocześnie jest to najlepiej sprzedający się SUV wśród klientów detalicznych w tym kraju!
Europejski bestseller w segmencie klientów prywatnych, czyli Sandero, cieszy się ogromną popularnością także na słowackim rynku. Sandero odnotowało ponad tysiąc rejestracji.
Punkty zdobywa także Dacia Jogger, która rok po premierze weszła do zestawienia Top 10 segmentu C Hatch, zajmując w nim 7. miejsce.
Elektryczna Dacia Spring również stopniowo zdobywa fanów na Słowacji! To głównie firmy z obszaru klientów flotowych.
Wersje Dacii z silnikiem zasilanym LPG stanowią 40% sprzedaży marki na Słowacji.
W 2024 roku Dacia wprowadzi na rynek słowacki oczekiwanego Dustera, odnowiony model Spring oraz Joggera z napędem hybrydowym.
W 2023 roku Dacia zdobyła ponad 4,1% udziału w słowackim rynku i zakończyła rok z niemal 4.000 sprzedanymi egzemplarzami samochodów. Dwa lata temu marka znajdowała się na 11. miejscu, dziś zajmuje 7. pozycję w sprzedaży na Słowacji. Ponadto jest to 5. najczęstszy wybór klientów, zwłaszcza w segmencie detalicznym, a więc aut z własnego wyboru.
Najlepiej sprzedającym się modelem z portfolio Dacii na Słowacji jest SUV Duster. Stał się najlepiej sprzedającym się SUV-em wśród klientów prywatnych! W zeszłym roku model Duster zakupiło łącznie 1.954 klientów, co stanowi 8,5% segmentu SUV-ów C. Duster w tej kategorii zajmuje 4. miejsce.
Nieprzerwanie od 2017 roku Dacia Sandero jest najlepiej sprzedającym się modelem wśród klientów detalicznych w Europie! Na Słowacji też jest to popularne auto. Co dziesiąty samochód w segmencie B Hatch to Sandero. Dzięki 1.077 rejestracjom zyskał w tej kategorii 10,4% udziału. 49% sprzedaży Sandero dotyczy wersji Sandero Stepway.
W modelu Jogger zakochała się również klientela prywatna. Za 41% rejestracji modelu odpowiedzialni są klienci indywidualni. Łącznie sprzedano 855 egzemplarzy Joggera, co plasuje go na 7. miejscu w rankingu C Hatch.
Istotnym kamieniem milowym dla marki było wprowadzenie na rynek w 100% elektrycznego pojazdu, który miał być dostępny dla mas. Udało się! Dacia Spring to trzeci najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w paneuropejskim segmencie detalicznym. Na Słowacji bardziej konserwatywna klientela również lubi model Spring. Klienci doceniają zalety niskiej ceny zakupu, niskich kosztów eksploatacji i wystarczającego zasięgu, szczególnie w środowisku miejskim. Spring zanotował w minionym roku sprzedaż 104 sztuk.
„Chociaż marka Dacia nie wprowadziła w ubiegłym roku aż tak wielu nowości, jak w poprzednich latach, niezwykle cieszę się, że wolumeny sprzedaży i popularność marki wzrosły. W skali europejskiej wszystkie filary marki Dacia znalazły się na wysokich pozycjach w rankingach sprzedaży w segmentach detalicznych swoich kategorii! Koncentrujemy się na tym segmencie również na Słowacji. O tym, że radzimy sobie dobrze, świadczy sukces modelu Duster, który po raz kolejny jest najlepiej sprzedającym się SUV-em wśród klientów prywatnych. Natomiast Sandero jest drugim najpopularniejszym modelem w segmencie B Hatch w kategorii Retail. Ludzie po prostu kochają markę Dacia! Jestem pewien, że pokochają także nową Dacię Duster, która jest najbardziej oczekiwaną nowością roku 2024” – skomentował dyrektor generalny Renault Słowacja, Richard Evanson.
Gama ekologicznych, ekonomicznych i praktycznych silników LPG TCe 100 marki Dacia spotyka się z dużym zainteresowaniem klientów. Silniki dwupaliwowe (benzyna i LPG) stanowią 40% sprzedaży marki na Słowacji. Dacia jest jedynym producentem oferującym tego typu napęd w całej swojej ofercie samochodów osobowych (z wyjątkiem w 100% elektrycznego Springa). Fabryczne zamontowanie tej sprawdzonej technologii w silniku TCe 100 LPG gwarantuje bezpieczeństwo i niezawodność.
W tym roku oferta Dacii zostanie poszerzona o nowego Dustera. Ten kultowy SUV pojawi się w słowackich salonach na początku lata 2024. Na tamtejszy rynek zostanie wprowadzona wersja 4×4 i silnik hybrydowy. W tym modelu wyraźnie widać atrybuty marki Dacia. Fajne i inteligentne, wytrzymałe i outdoorowe, ekonomiczne i ekologiczne auto.
Portfolio marki wzbogaci się także o Joggera Hybrid 140 i nową elektryczną Dacię Spring, która zostanie zaprezentowana szerokiej publiczności podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Rok zakończy premiera Dacii Bigster, na którą zamówienia zostaną otwarte jeszcze w tym roku. Model trafi do sprzedaży w 2025 roku.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Dacia
Najnowsze komentarze