Dacia chce stać się ostatnim bastionem klasycznej motoryzacji i uważa, że napędy klasyczne, wyposażone w najnowsze technologie oczyszczania spalin, muszą być obecne na rynku tak długo, jak to będzie możliwe i opłacalne dla klientów.
To klienci mają decydować o tym co chcą kupić a nie garstka polityków – uważa Dacia i podkreśla, że niedrogie samochody, bez zbędnych dodatków, oferujące tylko to czego oczekują klienci, muszą pozostać w ofercie producentów. Marka wprost mówi o tym, że popyt na ekonomiczne samochody jest ogromny i nie można odbierać społeczeństwu prawa wyboru.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne na temat marki Dacia
Denis Le Vot powiedział niedawno w wywiadzie dla Automotive News Europe, że Dacia jest zdeterminowana, aby utrzymać silniki spalinowe, odważnie stwierdzając: „Będziemy ostatnią marką, która przestanie sprzedawać silniki spalinowe”. Dacia zamierza być ostatnim bastionem klasycznej motoryzacji i nie zamierza poddawać się presji.
Zobacz: Testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie, jazdy premierowe
To bardzo mądra strategia. Podczas gdy wielu producentów samochodów zwraca się ku pojazdom elektrycznym, Dacia wierzy w nieprzemijającą atrakcyjność przystępnych cenowo samochodów spalinowych. Co ciekawe, takie podejście nie tylko powoduje, że klienci są wobec niej lojalni, ale też przyciąga nowych i to coraz młodszych nabywców. Średnia wieku klienta Dacii należy do najniższych w Europie. Ponad 60% klientów wraca po nowy model po kilku latach i są to wskaźniki rewelacyjne.
Zobacz: Inspiracje do wypraw samochodem. Europa, Azja, USA, Australia, Brazylia
Klasyczne samochody? „Będziemy je produkować do samego końca” – zapowiada Dacia, czyli do momentu, dopóki będzie to dopuszczone prawem. A wygląda na to, że Europa się zmienia i najbliższe wybory do europarlamentu mogą być areną ciekawych dyskusji na temat motoryzacji i zmian wcześniej dość pochopnie podjętych decyzji.
Najnowsze komentarze