Dacia ogłosiła właśnie, że Dacia Sandero była najlepiej sprzedających się samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Europie z wynikiem ponad ćwierć miliona sztuk. To najlepiej świadczy o strategii rozwoju, wybranej przez Renault. Zakup rumuńskiego producenta okazał się strzałem w dziesiątkę. A filozofia Smart Buy, czyli przemyślane zakupy, wykorzystywana jest przez takie marki jak Ikea, Lidl, Ryanair oraz Aldi.
Dacia Smart Buy
„Sukces Dacii to nie jet kwestia niskiej ceny, to raczej odpowiednie zdefiniowanie potrzeb i oczekiwań klienta. Ludzie, którzy korzystają z sieci takich jak Ikea czy Lidl, nie szukają tylko czegoś taniego. Oni oczekują również jakości i nie można nich zawieść” – powiedział Sylvain Coursimault, menadżer ds. marketingu globalnego marki Dacia.
„Prywatni nabywcy, którzy poszukują nowego samochodu, nie będą podążać za trendami, które obserwujemy na rynku biznesowym czy flotowym. Jeśli spojrzymy na ostatnie 15 lat, okaże się, że samochody we wszystkich segmentach urosły o ponad 15 centymetrów, są o 160 kilogramów cięższe, mają 25 koni mechanicznych więcej a ich cena też odpowiednio wzrosła. Tymczasem fabrycznie nowe Sandero to dzisiaj wydatek 30 tysięcy złotych. Chodzi więc o oferowanie atrakcyjnych, przyzwoitej jakości samochodów w jak najlepszej cenie. 14 lat temu nikt nie wierzył w nasz sukces. Dzisiaj nasz model biznesowy kopiują inni” – dodał Coursimault.
Nowy rozdział w historii Dacii
Nowy rozdział w historii Dacii zaczął się w 1999 roku, gdy prezes Renault, Louis Schweitzer, podpisał umowę na zakup większościowego pakietu akcji Dacii od rządu rumuńskiego. Producent postawił przed sobą bardzo ambitny cel. Było to zbudowanie globalnego modelu samochodu, który miał kosztować 5.000 EUR. Pierwszym nowym modelem, który opuścił zmodernizowaną fabrykę była Dacia Logan. Testowaliśmy ją zresztą nie raz i jako pierwsi w Polsce doceniliśmy jej zalety i praktyczność. W owym czasie dziennikarze innych mediów motoryzacyjnych podchodzili do rumińskich aut bardzo sceptycznie.
Rekordowa sprzedaż – ponad 10 milionów aut
Od momentu tej premiery marka sprzedała 10 milionów samochodów w 44 krajach, a obecnie produkuje i montuje swoje auta w takich miejscach jak Rosja, Maroko, Turcja, Indie i Brazylia. A to nie koniec. W 2017 roku Dacia sprzedała 655.000 aut na całym świecie – zarówno pod marką własną, jak i pod marką Renault.
Dzisiaj sprzedażowym hitem jest nowa odsłona modelu Dacia Duster, który również notuje rekordowe wyniki. Nic tylko pogratulować. I szkoda, że tego typu producent nie działa w Polsce. Firma odpowiada za ponad 11% eksportu Rumunii.
źródło: Dacia
Najnowsze komentarze