środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Stellantis

Diamentowy jubileusz – 60 lat fabryki w Ellesmere Port

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-04-08
w Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
35 3
0
33
UDOSTĘPNIEŃ
109
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Fabryka Vauxhall w Ellesmere Port świętuje 60-lecie produkcji. Diamentowy jubileusz nadchodzi, gdy Ellesmere Port przygotowuje się do produkcji nowej generacji elektrycznych samochodów dostawczych i osobowych z zasilaniem akumulatorowym.

W tym celu w fabrykę zostanie zainwestowanych 100 milionów funtów. Stellantis zobowiązał się do uzyskania zerowej wartości emisji netto na świecie do 2038 roku i zmniejszenia o połowę emisji dwutlenku węgla do 2030 roku. Uroczystości zbiegają się z zakończeniem w tym miejscu produkcji Vauxhalla Astry, którego w Ellesmere Port wyprodukowano ponad 4 miliony egzemplarzy (łącznie pięciu generacji).

Pamiętam, jak kilka lat temu, kiedy Grupa PSA przejmowała Opla i Vauxhalla, krążyły opowieści o planowanym zamknięciu fabryki w Ellesmere Port. Podlewane były jeszcze sosem brexitowym. Rzeczywistość okazała się zupełnie inna – kosztem 100 milionów funtów zakład zostaje przebudowany i jeszcze w tym roku będzie produkował wyłącznie samochody z napędem elektrycznym.

Fabryka w Ellesmere Port została otwarta w 1962 roku i rozpoczęła działalność od produkcji Vauxhalla Viva. Od tego czasu produkowała kultowe modele z gamy Vauxhalla, w tym Chevette i kolejne generacje Vauxhalla i Opla Astry. W sumie w ciągu ostatnich 60 lat z linii produkcyjnych w Ellesmere Port zjechało ponad 5,2 miliona pojazdów. Jeszcze w tym roku profil produkcji zmieni się znacząco – bramy fabryki opuszczać będą tylko auta z napędem elektrycznym.

Popularny Vauxhall Combo-e i jego odpowiednik w gamie Opla będą jednymi z pierwszych pojazdów elektrycznych, które będą produkowane w Ellesmere Port po ponownym otwarciu fabryki, wraz z vanami Peugeot e-Partner i Citroën ë-Berlingo. Ellesmere Port będzie również produkować szereg samochodów osobowych marek Stellantis, w tym Vauxhall Combo-e Life, Opel Combo-e Life, Peugeot e-Rifter i osobowe wersje Citroëna ë-Berlingo.

Te lekkie samochody dostawcze i ich warianty osobowe są napędzane silnikami o mocy 100 kW (136 KM), a akumulatory litowo-jonowe mają pojemność 50 kWh. Mogą być ładowane z mocą do 100 kW, a ładowanie od 0% do 80% zajmuje tylko 30 minut, zapewniając do 280 km zasięgu (wg cyklu WLTP).

Paul Willcox, dyrektor zarządzający Vauxhalla i starszy wiceprezes Stellantis, powiedział: „W ciągu ostatnich 60 lat Ellesmere Port stała się jedną z największych brytyjskich fabryk samochodów, produkującą jedne z najpopularniejszych samochodów na drogach od kilku już pokoleń. Wraz z zakończeniem jednej ery, teraz czekamy na zupełnie nową erę elektryczną w Ellesmere, w której zakład stał się pierwszą fabryką Stellantis produkującą wyłącznie pojazdy elektryczne. Vauxhall szybko zmierza w kierunku elektrycznej przyszłości i cieszę się, że nowa generacja pojazdów elektrycznych Vauxhall jest produkowana w Wielkiej Brytanii”.

Vauxhall zobowiązał się do sprzedaży wyłącznie pojazdów elektrycznych od 2028 roku, siedem lat przed terminem ustanowionym przez rząd, a transformacja w Ellesmere Port zapewni, że Wielka Brytania pozostanie w czołówce producentów pojazdów elektrycznych. Modernizacja zakładu wpisuje się również w zobowiązanie Stellantis, aby do 2038 roku stać się globalną grupą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, a do 2030 roku zmniejszyć o połowę swój ślad węglowy w porównaniu z danymi z 2021 roku.

Ponieważ Vauxhall zmierza w przyszłość planując w Ellesmere Port produkcję wyłącznie pojazdów elektrycznych, oznacza to zakończenie produkcji jednego z najbardziej kultowych modeli marki – Vauxhalla Astra. Jego produkcję rozpoczęto 16. listopada 1981 roku (pierwsza generacja), a do dziś wyprodukowano tam ponad 4 miliony egzemplarzy pięciu generacji.

Produkcja modelu Astry siódmej generacji zakończyła się w Ellesmere Port przedwczoraj, 6. kwietnia 2022 r. Ostatnim modelem Opla Astry, który zjechał z linii produkcyjnej, była Astra Sport Tourer SRi Nav 1.2 Turbo Manual w kolorze Hot Red. Z tej okazji zaproszono pracowników zakładu oraz byłych pracowników do okolicznościowego zdjęcia. Teraz zostaną podjęte prace mające na celu przekształcenie Ellesmere Port w centrum produkcji pojazdów elektrycznych po wznowieniu seryjnej produkcji na początku 2023 roku.

Oczywiście całkowicie nowa Astra szóstej generacji i Astra Sport Tourer są już dostępne do zamówienia, a dostawy do klientów w Wielkiej Brytanii rozpoczną się niebawem. Astra jest teraz dostępna także z technologią hybrydową typu plug-in, a w pełni elektryczna wersja obu wersji nadwoziowych pojawi się w przyszłym roku w ramach wypełniania zobowiązania Vauxhalla do sprzedaży wyłącznie pojazdów w pełni elektrycznych od 2028 r.

Z ponad 90-letnią historią produkcji w Wielkiej Brytanii, Vauxhall jest obecnie jedyną mainstreamową marką motoryzacyjną, która produkuje samochody dostawcze w Wielkiej Brytanii. Wraz z fabryką Stellantis w Ellesmere Port, Vauxhall kontynuuje produkcję samochodów dostawczych w swojej fabryce w Luton, która działa od 1907 roku i jest najstarszą fabryką samochodów w Wielkiej Brytanii.

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AstraCitroenCombo-ee-Berlingoe-Partnere-Rifterelektryczny Citroenelektryczny Opelelektryczny Peugeotelektryczny VauxhallPeugeotsamochody elektryczneStellantisVauxhall
Udostepnij13Tweet8Udostepnij2
Poprzedni

Vauxhall Corsa ciągle najpopularniejszym samochodem w Wielkiej Brytanii

Następny

Arval: Biała księga motoryzacji dla firm – jak zarządzać flotą w czasach kryzysu w motoryzacji?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Arval: Biała księga motoryzacji dla firm - jak zarządzać flotą w czasach kryzysu w motoryzacji?

Fiat 500 – sukces na rynku niemieckim

F1: BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Australii

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Giileniek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Aaaaaa - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Tomek - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Roman - Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Mateusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Radek - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Saks - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Driver - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.