Trudno zaprzeczyć, że najtrudniejszy etap rajdu prowadził będzie przez Polskę. Mamy nadzieję, że zabytkowe, piękne auta przetrzymają jakoś trudy podróży przez nasz kraj i dotrą na metę w Paryżu ;-)
W Polsce cała kawalkada spodziewana jest w dniach 24-27.VI. Warto będzie pojawić się na Mazurach i Pomorzu, by móc zobaczyć te piękne samochody, tym bardziej, że wśród nich powinny się znaleźć cztery Citroëny!
Holenderska załoga Olaf Pothoven / Robertus Van Den Berg wyruszyła Citroënem Traction Avant z 1939 roku. Podobnym modelem, ale już o 15 lat młodszym, jadą Sally McCarthy i Carole Harvey z Wielkiej Brytanii. Za te dwie dziewczyny trzymamy kciuki szczególnie mocno!
Kolejna brytyjska załoga – Alan Crisp / Christopher Mower – ruszyła na trasę rajdu Pekin-Paryż Citroënem Roadsterem z 1950 roku. Najmłodszym startującym w imprezie francuskim samochodem jest Citroën 2CV6 małżeństwa Simon Chance / Elizabeth Chance startującego od dość dawna w różnych tego typu imprezach.
W Polsce w daniach 24-25.VI. załogi zmierzą się na łącznie siedmiu odcinkach specjalnych na Warmii i Mazurach (nocleg przewidziany jest w Mikołajkach). Następnie cała kawalkada przetoczy się do Gdańska, gdzie planowany jest krótki odpoczynek. Potem (27.VI.) załogi wyruszą na Zachód – do Paryża.
Impreza organizowana jest po raz trzeci w celu uczczenia tym razem już setnej rocznicy legendarnego rajdu z 1907 roku. Poprzednie dwie edycje odbyły się dziesięć i dwadzieścia lat temu.
Polską część organizuje (od strony sportowej) znany nam skądinąd Automobilklub „Rzemieślnik”, przygotowujący także coroczny Integracyjny MOST, w którym startuje załoga naszego wortalu.
KG
Najnowsze komentarze