Pisaliśmy niedawno o wzrostach sprzedaży Renault w Brazylii, a dziś wieści z tego kraju związane z Citroënem. Ta marka nie odnosi aż tak spektakularnych sukcesów, jak Renault, ale sukcesywnie rośnie w Ameryce Łacińskiej i zwiększa swoje udziały rynkowe. Styczeń okazał się dla Citroëna bardzo dobrym początkiem roku 2014.
Styczniowa sprzedaż Citroëna w Brazylii zamknęła się liczbą 6.231 samochodów. Dla porównania – w Polsce było to 1.029 aut. Taka ilość oznacza wzrost sprzedaży w stosunku do stycznia roku ubiegłego, kiedy to sprzedano w Brazylii 6.105 Citroënów, o 2,1%, a warto zauważyć, że wzrost całego brazylijskiego rynku w tym okresie, to 1,0%.
Na dobre wyniki sprzedaży Citroëna w Brazylii wpłynęło przede wszystkim C3, którymi cieszy się 2.991 nowych kierowców. To znaczący wzrost sprzedaży tego modelu w stosunku do stycznia’2013 – aż o 32,7%! Dobrze sprzedawał się też niedawno wprowadzony na brazylijski rynek model C4 Lounge – w styczniu sprzedano 835 egzemplarzy tego auta.
Co do Citroëna C3, to od chwili wprowadzenia go na brazylijski rynek w sierpniu 2012 roku, sprzedano tam przeszło 46.500 egzemplarzy tego modelu. „Spektakularna przednia szyba Zenith, światła LED do jazdy dziennej i parę innych cech bardzo interesują naszych klientów, którzy decydują się na ten samochód dla jego awangardy i innowacyjności” – podkreśla Frédéric Chapuis, dyrektor sprzedaży Citroën Brasil.
Citroën C4 Lounge od chwili wprowadzenia do oferty w październiku ubiegłego roku, zanotował w Brazylii już ponad 4.000 zamówień, a w styczniu dostarczono 835 aut. „Zbliżamy się do tysiąca egzemplarzy miesięcznie oferując innowacyjny produkt w bardzo konkurencyjnej cenie (od 60.990 reali), a w każdej chwili mamy dla klientów kilka niespodzianek, co skutkuje podpisywaniem wielu zamówień” – mówi Frédéric Chapuis.
Dobrze sprzedają się także modele Aircross oraz C3 Picasso (w styczniu odpowiednio 766 i 472 egzemplarze). Kolejnych nabywców znajdują także importowane do Brazylii modele C4 Picasso i Grand C4 Picasso, których sprzedano w styczniu odpowiednio 183 i 33 egzemplarze.
Warto doliczyć do tego wszystkiego 502 sztuki hatchbacka C4 i 279 egzemplarzy dostawczego Jumpera.
Nie sposób nie wspomnieć o dobrze przyjętych, choć nietanich przecież modelach z gamy DS. W styczniu sprzedano w Brazylii 157 samochodów tej rodziny: 74 sztuki DS3, 38 DS4 i 45 DS5. Dla porównania w tym samym okresie w Polsce znalazło nabywców 109 aut tej serii (21 DS3, 58 DS4 i 30 DS5).
W lutym Citroën Brasil kontynuuje agresywną kampanię handlową, która przejawia się wsparciem od strony finansowej (promocyjne oprocentowanie kredytów) oraz atrakcyjnymi cenami. Dla przykładu bestsellerowy C3 kosztuje w Brazylii od 39.990 reali, C3 Picasso od 45.990 reali, C5 hatchback od 51.290 reali, a Citroën Aircross od 53.990 reali. Jak na brazylijskie warunki są to ceny naprawdę atrakcyjne.
KG; zdjęcie: Citroën Brasil
Najnowsze komentarze