Minęła już niemal 1/3 lutego, czas więc najwyższy na podsumowanie sprzedaży francuskich marek na polskim rynku w pierwszym miesiącu bieżącego roku. Tradycyjnie już był to miesiąc wyprzedaży aut z ubiegłego rocznika, ale i na brak zainteresowania nowymi modelami sprzedawcy narzekać nie mogli.
Wciąż najlepiej sprzedającą się francuską marką samochodową w naszym kraju jest Renault. W styczniu zarejestrowano nad Wisłą 1.599 nowych aut tego producenta. Pozwoliło to na zajęcie ósmego miejsca w rankingu najpopularniejszych marek z udziałem w rynku wynoszącym 4,95%. To niestety spory spadek w stosunku do tego, jak Renault zakończyło rok – wynik za poprzednich dwanaście miesięcy dawał marce 6,05% udziału w rynku i piątą pozycję pod względem popularności.
W gamie tego producenta najlepiej sprzedającym się modelem stycznia było oczywiście Clio. W pierwszym miesiącu roku zarejestrowano w Polsce 514 egzemplarzy tego auta. Na drugim miejscu pojawił się Captur (261 sztuk) i trzeba przyznać, że faktycznie widuje się tych samochodów na ulicach coraz więcej. Ostatni stopień renaultowego podium ;-) zdobył użytkowy Master (237 egzemplarzy), który o cztery sztuki wyprzedził kompaktowe Megane. Żaden z innych modeli nie przekroczył nie tylko poziomu 200, ale nawet 100 sztuk – piąte w rankingu Kangoo znalazło jedynie 89 nabywców, a szósty Trafic – 87.
Renault zajęło ósme miejsce w rankingu, ale goni go Peugeot. Na modele tej marki zdecydowało się w styczniu 1.542 klientów, co dało marce 4,77% udziału w polskim rynku i dziewiątą pozycję w rankingu najpopularniejszych marek. Peugeot również zanotował stratę w stosunku do całego minionego roku, który zakończył ósmym miejscem i udziałem wynoszącym 5,47%.
W przypadku tej marki liderem sprzedaży również jest model segmentu B. Na Peugeota 208 zdecydowało się w styczniu 334 klientów, o 17 więcej, niż na drugiego w stawce Partnera. Trzecie miejsce wywalczył kompaktowy model 308 (188 egzemplarzy). Kolejne pozycje zajęły użytkowy Boxer (171), 508 (136), 301 (131) i miejski Crossover 2008 (103). Sprzedano też jednego RCZ-a.
Citroën wciąż plasuje się poza pierwszą dziesiątką najpopularniejszych marek ze styczniowym wynikiem 1.029 samochodów. W przypadku tej marki liderem sprzedaży jest Berlingo (234 samochody), a kolejne miejsca zajęły modele C3 (130) i C4 (118). Setkę przekroczył jeszcze Citroën C4 Picasso (109 sztuk). W styczniu sprzedano także jedno elektryczne C-Zero.
Na Citroëna przypadło tylko 3,19% polskiego rynku w styczniu. Cały ubiegły rok dał marce 3,50% i dwunaste miejsce w rankingu najpopularniejszych marek w Polsce. Jednocześnie Citroën jest ostatnią marką, która w styczniu przekroczyła poziom 1.000 sprzedanych aut.
No i jeszcze Dacia, rumuńska wprawdzie, ale zależna od francuskiego Renault. Poczynająca sobie coraz lepiej na naszym rynku, jedenasta w rankingu najlepiej sprzedających się marek. Rok ubiegły zakończyła na tej samej pozycji z 3,69-procentowym udziałem w rynku, zaś w styczniu wykroiła dla siebie nieco więcej, bo 3,90%. Stało się tak dzięki zarejestrowaniu 1.259 aut tej marki, a niekwestionowanym liderem był oczywiście Duster. Nad Wisłą pojawiło się w styczniu 417 nowych SUV-ów marki Dacia.
Wielkim zainteresowaniem cieszy się Nowy Logan – po lekkim znudzeniu poprzednią, pierwszą wersją tego sedana klienci ruszyli do salonów po nową odmianę. W styczniu zarejestrowano w Polsce 369 nowych Loganów, w tym zapewne sporo w funkcjonalnej wersji MCV, której test pojawi się wkrótce na naszych łamach. Podium uzupełniło Sandero, również odświeżone stylistycznie, na które zdecydowało się 210 klientów. Niewielką jeszcze gamę Dacii klienci lubią coraz bardziej, bo każdy z pięciu oferowanych modeli znalazł w styczniu co najmniej stu nabywców! Na Dokkera zdecydowało się 163 osoby, a na kompaktowego minivana – dokładnie stu klientów.
Mamy nadzieję, że kolejne miesiące będą dla francuskich koncernów jeszcze lepsze, co widać już na światowych rynkach, może więc zobaczymy to również w Polsce.
na podstawie danych CarMarket: KG
Najnowsze komentarze