Dobry początek roku we Włoszech dla Stellantis, który potwierdził swoją pozycję lidera na rynku w styczniu. Według danych opracowanych przez Dataforce, Stellantis zarejestrował w styczniu ponad 49.000 samochodów (+13,3%) i odnotował ogólny udział na poziomie 34,7%, co stanowi wzrost o 0,8% punktów procentowych w porównaniu do stycznia 2023 roku.
W styczniowej pierwszej dziesiątce znalazło się sześć modeli Stellantis, z Fiatem Pandą na szczycie listy, a następnie, na trzecim miejscu, Citroënem C3, który odzyskał jedną pozycję w porównaniu z grudniowym rankingiem, oraz, na czwartym miejscu, Jeepem Avengerem. Na piątym miejscu znalazła się Lancia Ypsilon, na szóstym Peugeot 2008, który awansował o dwie pozycje, a na dziewiątym Peugeot 208.
Na rynku pojazdów elektrycznych (BEV) Stellantis potwierdza swoją wiodącą rolę w transformacji energetycznej kraju, rejestrując 33,9% udziału.
Alfa Romeo
Alfa Romeo zakończyła styczeń ze stabilnym udziałem w rynku na poziomie 1,4%, podobnie jak rok wcześniej. Na szczególną uwagę zasługuje niezwykły wkład kanału prywatnego, który odnotował najwyższy odsetek w ciągu ostatnich 8 miesięcy, z 4% wzrostem w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku (+22%). Alfa Romeo Tonale odniosła znaczący sukces, zajmując czwarte miejsce pod względem wolumenu i odnotowując 41% wzrost w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. Zajmując drugie miejsce wśród pojazdów klasy premium, Tonale uzyskała udział w rynku w segmencie na poziomie ponad 6%.
Stelvio i Giulia również radziły sobie wyjątkowo dobrze w kanale prywatnym, odnotowując wzrosty odpowiednio o +15 punktów procentowych i +26 punktów procentowych w porównaniu ze styczniem 2023 roku.
Citroën
We Włoszech Citroën odnotował doskonały udział w rynku wśród osób prywatnych na poziomie 5,1%, najwyższy od 32 miesięcy. Ogólny udział w rynku wynosi 4,7%, co oznacza wzrost o 0,7 punktu procentowego w porównaniu ze styczniem 2023 roku. Citroën C3 potwierdza swój komercyjny sukces i popularność, plasując się na trzecim miejscu najlepiej sprzedających się samochodów we Włoszech i zajmując drugie miejsce w swoim segmencie z 15% udziałem, dwukrotnie wyższym niż w styczniu 2023 r.
DS Automobiles
DS Automobiles utrzymał w styczniu udział w rynku samochodowym na niezmienionym poziomie 0,4%. Styczniowy wynik jest kolejnym krokiem w ciągłym rozwoju marki we Włoszech, kraju, który jest drugim najważniejszym rynkiem dla marki na świecie. Wyniki te potwierdzają ciągły sukces DS Automobiles, który już odnotował znaczny wzrost w ciągu 2023 roku.
FIAT
FIAT rozpoczyna rok 2024 jako wiodąca marka w sprzedaży samochodów w styczniu, odnotowując prawie 16.000 rejestracji i udział w rynku na poziomie 11,2%. Panda Hybrid jest najlepiej sprzedającym się modelem FIAT-a we Włoszech, z ponad 11 tysiącami rejestracji. Ta sama technologia charakteryzuje 500 Hybrid, który przyczynia się do przywództwa FIAT-a w segmencie A z 70-procentowym udziałem. Razem oba samochody stanowią również punkt odniesienia w Europie dla zelektryfikowanej mobilności miejskiej. 500e również zakończył styczeń sukcesem, potwierdzając swoją pozycję najlepiej sprzedającego się w 100% elektrycznego samochodu miejskiego we Włoszech, przyczyniając się wraz z nowym 600e do pozycji lidera Fiata w kanale „prywatnym” dla samochodów w 100% elektrycznych z udziałem 16,1%. Dobre wyniki handlowe odnotował również model 500X, który odnotował ponad 2 000 rejestracji w konkurencyjnym segmencie B-SUV.
Zobacz: Inspiracje do wypraw samochodem: Azja, Australia, Ameryka Południowa, USA, Europa, Indie
LANCIA
W styczniu Lancia zarejestrowała ponad 3 900 samochodów, co oznacza wzrost o 9% w ujęciu ilościowym w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Udział wyniósł 2,8%, podobnie jak w roku ubiegłym. Jest to potwierdzenie wyjątkowości marki, która w ubiegłym roku zarejestrowała ponad 44 700 samochodów, o 9% więcej niż w 2022 roku.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów
Jeep®
Elektryczny SUV Jeep® Avenger potwierdza swój sukces w styczniu 2024 roku, pozycjonując się jako najlepiej sprzedający się model elektryczny we Włoszech. Co więcej, Avenger znajduje się również na szczycie segmentu B-SUV, biorąc pod uwagę wszystkie silniki. W tym samym segmencie pierwsze miejsce zajmuje hybrydowy model plug-in Jeep Renegade 4xe. Ogólnie rzecz biorąc, z udziałem innych modeli, takich jak Compass, Wrangler i Grand Cherokee, marka Jeep zajmuje szóste miejsce na rynku włoskim z udziałem 5,13%.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie
Opel
Opel umocnił swoją obecność na rynku w styczniu, odnotowując udział w rynku na poziomie 3,5%, co stanowi wzrost o 0,9 punktu procentowego w porównaniu ze styczniem 2023 r., na rynku ogółem, samochodów osobowych i pojazdów użytkowych. Wzrost ten wynikał z doskonałych wyników w poszczególnych segmentach: Opel Corsa przyczynił się do wzrostu o 1 punkt procentowy w segmencie małych samochodów, Opel Mokka wykazał znaczny wzrost, dodając 1,7 punktu procentowego w odpowiednim segmencie, a Opel Astra odnotował wzrost o 0,8 punktu procentowego w odpowiednim segmencie.
Peugeot
Rok 2024 był doskonałym początkiem dla Peugeot, ze znacznym wzrostem sprzedaży w różnych segmentach rynku. W szczególności we Włoszech odnotowano silny wzrost sprzedaży, osiągając 5,8% udziału zarówno w segmencie samochodów osobowych, jak i dostawczych. Na rynku w pełni elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych udział w rynku był jeszcze bardziej znaczący i wyniósł 6,1%, co stanowi wzrost o 0,7 punktu procentowego w porównaniu ze styczniem 2023 roku. Ten niezwykły wynik zawdzięczamy modelowi PEUGEOT E-208, który zdobył 53% klientów w tym segmencie.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze