Fiat rozpoczyna rok 2024 od ugruntowania swojej pozycji lidera sprzedaży zarówno w segmencie samochodów osobowych, jak i pojazdów użytkowych, z ponad 20.500 zarejestrowanymi pojazdami w samym tylko styczniu, co stanowi udział na poziomie 12,8%, przy prawie dwukrotnie większej liczbie rejestracji w porównaniu z drugą marką w rankingu.
Panda Hybrid była w styczniu bieżącego roku najlepiej sprzedającym się samochodem we Włoszech z ponad 11.100 rejestracjami, co wraz z 500 Hybrid zapewnia Fiatowi wiodącą pozycję w segmencie A z udziałem w tym segmencie wynoszącym ponad 70%. Kultowa Panda „made in Pomigliano” zapewnia wszystkie zalety wydajnego, kompaktowego i dostępnego silnika hybrydowego.
Zaprojektowany i produkowany w Turynie 500e potwierdza się jako najlepiej sprzedający się w 100% elektryczny samochód miejski we Włoszech, przyczyniając się wraz z nowym 600e do wiodącej pozycji marki Fiat w kanale sprzedaży do klientów prywatnych samochodów w 100% elektrycznych z udziałem w segmencie na poziomie 16,1%.
500e jest symbolem włoskiej kreatywności i zdobywa uznanie wielbicieli Made in Italy na całym świecie. Styczniowy wynik potwierdza wiodącą pozycję wśród elektrycznych klejnotów Fiata osiągniętą w 2023 roku: pierwszy w Europie w segmencie pojazdów elektrycznych A+B z udziałem w rynku na poziomie 14,7%, w porównaniu z rokiem 2022.
Warto też wspomnieć o wynikach komercyjnych modelu 500X „Made in Melfi”, które również były dobre, co jest kolejnym symbolem włoskiej doskonałości produkcyjnej. 500X odnotował ponad 2.000 rejestracji w konkurencyjnym segmencie SUV-ów B.
Sekret rynkowego przywództwa Fiata leży w byciu istotnym, zrównoważonym i dostępnym dla wszystkich Włochów, dzięki gamie bestsellerów, które uwzględniają gusta i potrzeby zrównoważonej mobilności.
Samochody Fiat oferują przyjazne dla użytkownika wyposażenie technologiczne, zgodnie z ideą „tech it easy”, a także są dostępne dla każdego, także dzięki korzystnym promocjom dla klientów, takim jak „Fiat Tricolore Bonus”. Aktywna od pierwszego dnia stycznia 2024 roku premia jest powiązana z zachętami państwowymi, zwiększając wsparcie do 9.000 euro. Przykładowo Panda jest oferowana za 9.450 euro dzięki, oprócz zachęt państwowych, zniżce i dedykowanemu finansowaniu.
Marka, która niesie światu włoskiego ducha, jest również doceniana za decyzję podjętą latem ubiegłego roku, dzięki której zastąpiła szare barwy samochodów jasnymi kolorami o silnym znaczeniu symbolicznym, takimi jak Mare d’Italia, il Sole d’Italia, la Terra d’Italia oraz il Cielo d’Italia, które reprezentują piękno i włoski styl życia.
Giuseppe Galassi, dyrektor zarządzający Fiata i Abartha we Włoszech, deklaruje: „Styczniowe wyniki potwierdzają naszą wiodącą pozycję we Włoszech dzięki ogromnemu potencjałowi naszego asortymentu i ciągłemu wzrostowi jakości usług. Dziękuję wielu Włochom, którzy wybrali nasze modele, wyrażając pełne uznanie dla nowego kierunku Marki, ścieżki zbudowanej wspólnie z nimi, która będzie w dalszym ciągu napędzana nowymi produktami, aby z determinacją stawić czoła wyzwaniom mobilności jutra. Specjalne podziękowania należą się naszej sieci dealerów, która zawsze stawia potrzeby klientów w centrum swojej pracy, wspierając ich w przejściu na bardziej zrównoważoną i dostępną mobilność miejską. Oto cechy naszej pracy, wynik włoskiej kreatywności i naszego know-how wykutego w ponad stuletniej historii”.
oprac. Krzysztof Gregorczy; zdjęcie: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze