Już wczoraj wieczorem na stanowisku Citroën Sport słychać było triumfalne okrzyki, gdy francuska reprezentacja w rugby pokonała słynnych nowozelandzkich All Blacks. Dzisiaj z jeszcze większą radością członkowie zespołu przyjęli podwójne zwycięstwo Citroëna C4 WRC w 43. Rajdzie Katalonii. Za pierwszą na mecie załogą Sébastien Loeb / Daniel Elena uplasowali się Dani Sordo i Marc Martí.
Trzeci etap rajdu składał się tylko z jednej pętli, obejmującej dwa odcinki specjalne przejeżdżane po dwa razy, ale na dystansie łącznie 85,66 km jazdy na czas kryło się tyle pułapek, że zlekceważenie ich mogło drogo kosztować. Pomimo stosunkowo dużej przewagi obu załóg Citroëna nad najgroźniejszymi konkurentami (odpowiednio 43,6 s Sébastiena i 30,7 s. Daniego) po wczorajszym etapie, kierowcy i piloci C4 WRC musieli włożyć wiele wysiłku, aby zakończyć 12 rundę sezonu najlepszym z możliwych wyników.
„Jechaliśmy dzisiaj w takim samym rytmie jak wczoraj” – komentował na mecie Sébastien Loeb.- „Dzisiejsze odcinki specjalne, o długości 16 i 26 kilometrów, mogły jeszcze sporo zmienić, dlatego trzeba było do samego końca zachować pełną koncentrację. Bardzo starałem się unikać nadmiernego ryzyka. Nie przesadzałem z głębokością cięć, by nie dać się zaskoczyć na partiach zanieczyszczonych żwirem. Nasz Citroën C4 WRC na twardych, przeznaczonych na suchą nawierzchnię oponach BFGoodrich, spisywał się doskonale. Jestem bardzo szczęśliwy, że wygrałem.” Nie mniejsza radość zapanowała na mecie w kabinie drugiego C4, należącego do hiszpańskiej załogi Dani Sordo/Marc Martí. „Utrzymanie do końca korzystnej pozycji w rajdzie nie jest łatwym zadaniem i kosztuje wiele napięcia, a jednak mieliśmy dziś wiele frajdy z jazdy – opowiadał Dani. – „Zajęliśmy wyższe miejsce niż Marcus Grönholm. Jestem ogromnie zadowolony: wykonaliśmy zadanie, jakie stawiał przed nami zespół.”
Sébastien Loeb i Daniel Elena, najszybsi na pięciu odcinkach specjalnych, zwyciężyli w Katalonii po raz trzeci z rzędu i zapisali na swoim koncie 34. triumf w Rajdowych Mistrzostwach Świata. „Najważniejsze dla mnie jest to, że udało się nam częściowo nadrobić stratę punktową do Grönholma w klasyfikacji sezonu. Wygraliśmy ten rajd pomimo paru trudności: zmiennych warunków na drodze, kapryśnej pogody w piątek. Moją satysfakcję powiększa piękny występ Daniego Sordo, który zajął miejsce pomiędzy mną a Marcusem, dzięki czemu zyskuję cztery punkty. Nasz C4 WRC po raz kolejny okazał się niezwykle konkurencyjnym samochodem na nawierzchniach asfaltowych, co napawa nas optymizmem przed zbliżającym się Rajdem Korsyki.
Dani Sordo, nieustannie dopingowany i oklaskiwany przez pełną entuzjazmu hiszpańską publiczność, schodził z podium z szerokim uśmiechem. „Na starcie byliśmy pod naprawdę wielką presją” – mówił. – „Wszyscy oczekiwali po nas dobrego wyniku. Ogromnie nam zależało na zajęciu lepszego miejsca niż Grönholm. Jesteśmy na mecie, osiągnęliśmy nasz cel. Samochód przez cały czas i w każdych warunkach sprawdzał się znakomicie. Przez pewien czas byłem nawet liderem rajdu, co zdarzyło mi się po raz pierwszy w mojej karierze w Mistrzostwach Świata! To dobry znak i zachęta przed następną rundą, która także odbędzie się na nawierzchniach asfaltowych.”
„Celem, jaki stawialiśmy przed sobą na starcie tego rajdu, było właśnie podwójne zwycięstwo. Udało się nam to zrealizować. Jestem w stu procentach zadowolony” – podsumował Guy Fréquelin.- „Jestem też pod wrażeniem tego, w jakim stylu osiągnęliśmy ten wynik. Nasze samochody potwierdziły swoje wielkie możliwości na asfalcie. Cały zespół Citroën Sport wypełniał swoje role perfekcyjnie. Nie daliśmy się złapać w żadne pułapki; dobrymi decyzjami przy wyborze opon dodatkowo zwiększyliśmy szanse naszych zawodników. Sébastien i Daniel bezdyskusyjnie dominowali w tym rajdzie, a Dani i Marc pojechali zarazem szybko i inteligentnie. Teraz ważne będzie, abyśmy powtórzyli wszystko to, co tutaj sprawdziło się tak dobrze, w następnej rundzie, czyli za tydzień na Korsyce. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by to osiągnąć.”
Klasyfikacja końcowa 43 Rajdu Katalonii*:
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3 godz. 22 min 50,5 s
2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 13,8 s
3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 39,8 s
4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1 min 25,8 s
5. F. Duval/P. Pivato (Citroën Xsara) + 2 min 28,7 s
6. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2 min 54,1 s
7. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 3 min 38,2 s
8. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 4 min 22,4 s
9. X. Pons/X. Amigo (Subaru Impreza) + 5 min 04,1 s
10. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 10 min 32,2 s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 12/16:*
1. Ford, 170 punktów;
2. Citroën Total, 131 pkt;
3. Subaru, 64 pkt;
4. Stobart, 57 pkt;
5. OMV Kronos Citroën, 39 pkt;
6. Munchis, 6 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 12/16:*
1. M. Grönholm, 96 punktów;
2. S. Loeb, 90 pkt;
3. M. Hirvonen, 74 pkt;
4. D. Sordo, 39 pkt;
5. P. Solberg, 34 pkt;
6. H. Solberg, 28 pkt;
7. C. Atkinson, 26 pkt;
8. JM. Latvala, 19 pkt;
9. F. Duval, 12 pkt;
10. T. Gardemeister, 10 pkt;
11. M. Stohl, 9 pkt;
12. D. Carlsson, 9 pkt;
13. J. Kopecky, 8 pkt;
14. G. Galli, 5 pkt;
15. X. Pons, 3 pkt;
16. U. Aava, 3 pkt;
17. M. Wilson, J. Hanninen i M. Östberg, 1 pkt.
* Klasyfikacja ta będzie oficjalna po opublikowaniu oficjalnych wyników przez FIA.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze