Grupa PSA znacząco zwiększa swoje europejskie moce produkcyjne, aby sprostać ogromnemu zapotrzebowaniu na modele SUV. Jednocześnie prowadzi proces optymalizacji produkcji tak, aby maksymalnie wykorzystać zdolności swoich fabryk. Warto przypomnieć, że PSA wprowadziła ostatnio aż 11 nowych modeli SUV i crossover, w tym Peugeot 3008 i 5008, Opel Crossland X i Grandland X oraz Citroen C3 Aircross i C5 Aircross.
Citroen C5 Aircross z fabryki w Rennes
Jedną z ważniejszych premier tego roku jest Citroen C5 Aircross. Europejska produkcja modelu C5 Aircross rozpoczyna się właśnie w Rennes, w zachodniej Francji. C5 Aircross jest już produkowany w Chengdu w Chinach, a na rynku azjatyckim dostępny był od ubiegłego roku. Gdy produkcja Citroena C5 Aircross osiągnie pełną moc w marcu 2019, część produkcji Peugeot 5008 zostanie przeniesiona z Rennes do fabryki PSA w Sochaux we wschodniej Francji, gdzie budowane są wspólnie Peugeot 3008 i Opel Grandland X.
Co ciekawe, do niedawna fabryka w Rennes była zagrożona zamknięciem. Podczas kryzysu finansowego PSA w latach 2012-2013 władze koncernu poważnie myślały o zamknięciu zakładów i restrukturyzacji. Teraz wydaje się, że przyszłość fabryki jest pewna. Produkcja Peugeota 5008 i Citroena C5 Aircross, które są zbudowane na platformie EMP2 PSA, ma ciągle rosnąć. Gdy Sochaux osiągnie pełną wydajność, produkcja Opla Grandlanda obejmująca także nadchodzącą wersję hybrydową (hybrid plug-in), zostanie przeniesiona do Eisenach w Niemczech. Od połowy 2019 roku to właśnie tamtejsze zakłady mają pracować na dwie zmiany. Analiza przeprowadzona przez audytora LMC Automotive wykazała, że fabryka w Eisenach wykorzystuje aktualnie 65 procent swoich możliwości. Dlatego oprócz Opla Grandland ma być tam produkowany Opel Mokka X. To również od przyszłego roku
PSA planuje produkować milion pojazdów rocznie we Francji
PSA podpisało porozumienie, na mocy którego zadeklarowała produkcję miliona samochodów we Francji rocznie. Ma to związek z zatrudnieniem i utrzymaniem miejsc pracy. Dyrektor generalny PSA, Carlos Tavares, liczy na wysokomarżowe samochody typu SUV i crossovery, które pomagają napędzać wzrost i zyski. Rynkowe trendy zdają się to potwierdzać, europejscy klienci oszaleli wręcz na punkcie 3008 i 5008. Na samochody czeka się kilka miesięcy.
Peugeot 3008 hitem sprzedaży
Peugeot 3008 stał się drugim najlepiej sprzedającym się modelem Peugeota po zmianie jego pozycji na SUV-a z minivana, od czasu rynkowej premiery w 2016 roku. Również 5008 odnotował znaczący wzrost sprzedaży. Teraz ten sukces ma powtórzyć Citroen z nowym modelem C5 Aircross. C3 Aircross jest teraz drugim, pod względem ilości sprzedaży, hitem sprzedażowym marki.
SUVy PSA to 17% rynku SUV
W specjalnym komunikacie prasowym PSA poinformowało media, że w pierwszym kwartale koncern sprzedał 250 tysięcy samochodów typu SUV we wszystkich markach, co stanowi aż 17% europejskiego rynku SUV.
Najnowsze komentarze