Zajmująca się logistyką i transportem firma Rives-Dicostanzo odebrała przed miesiącem dwa egzemplarze w pełni elektrycznych samochodów Renault Trucks – Maxity. Będą one używane w działalności dystrybucyjnej w centrum Tuluzy oraz do transportu wewnętrznego w zakładach firmy.
Już od końca czerwca mieszkańcy Tuluzy mieli okazję oglądać dwa Renault Maxity jeżdżące po ich mieście w barwach firmy Transport Rives-Dicostanzo. Napędzane asynchronicznymi silnikami 400 C o mocy 47 kW samochody poruszają się cicho, nie emitują spalin, a ich realny zasięg, to 100 km. Nic więc dziwnego, że dołączyły do taboru spółki, gdyż – jak wyjaśnia Daniel Huc odpowiedzialny w Rives-Dicostanzo za transport, „Te pojazdy będą wykorzystywane do lokalnych dostaw. 100 km zasięgu jest zupełnie wystarczające dla naszych potrzeb w tym zakresie, a baterie ładowane są nocą w naszych warsztatach, kiedy i tak nic innego się tam nie dzieje”.
„Wybraliśmy Maxity Electric, ponieważ ograniczenia w ruchu pojazdów z silnikami spalinowymi są w centrach miast coraz bardziej rygorystyczne” – dodaje Daniel Huc. – „Ponadto nasza firma podpisała Kartę CO2 i te pojazdy są w pełni zgodne z naszymi zobowiązaniami mającymi na celu ograniczenie emisji tego gazu”.
Przed podjęciem decyzji o zakupie Maxity Electric firma Rives-Dicostanzo dokonała oczywiście przeglądu rynku. „Rozwiązanie Maxity Electric z Renault Trucka było najbardziej zgodne z naszymi oczekiwaniami”. Po tygodniowych testach wypożyczonego pojazdu udało się przekonać szefów firmy do nabycia dwóch egzemplarzy elektrycznej ciężarówki.
W ten sposób samochody dołączyły do floty 200 pojazdów firmy Rives-Dicostanzo, w której pojazdy Renault Trucks stanowią 40% wszystkich aut.
Elektryczny silnik w Renault Maxity Electric wymaga niewielu czynności obsługowych w stosunku do napędu spalinowego o zbliżonej mocy w tego typu samochodzie. Pokazd jest dostarczany z najnowszej generacji akumulatorami litowo-jonowymi, które można naładować „do pełna” w czasie 7 godzin za koszt rzędu 2 euro dziennie! Aktualny stan tych baterii pozwala na pokonanie realnie około 100 km na pełnym naładowaniu. Co ważne – jest to rozwiązanie przetestowane już w różnych warunkach – pierwsze tego typu samochody Renault Trucks wypuściło na drogi już w roku 2011. Od tamtej pory przejechały one łącznie 150.000 km i to w różnych konfiguracjach zabudowy – jako samochody dla kurierów, władz lokalnych, a nawet bibliobus! Maxity Electric dowiódł swojej wszechstronności i niezawodności podczas realizacji licznych miejskich zadań.
Wkrótce Renault Trucks zamierza zaoferować nowe rodzaje zabudów, które z Maxity Electric pozwolą zrobić podnośniki, wywrotki, czy samochody-chłodnie.
Geneza firmy Rives-Dicostanzo sięga XIX wieku, kiedy to w południowo-zachodniej Francji powstała firma przeprowadzkowa. Od 2004 roku prowadzona przez Christophe’a and François Dicostanzo zaangażowała się w rynek usług logistycznych oraz rozszerzyła obszar, na którym operuje. Dziś obsługuje przede wszystkim około dziesięciu lokalizacji w południowej Francji oraz w regionie Paryża. Zaletą spółki jest indywidualizacja obsługi klientów i ścisłe dostosowanie się do jego potrzeb. Firma posiada certyfikat ISO 9001, a aktualnie jest w trakcie zdobywania ISO 14001.
KG; zdjęcia: Renault Trucks
Najnowsze komentarze