Celem, oprócz oczywiście zdobycia jak największych udziałów w rynku Państwa Środka, jest umocnienie się w segmencie aut kompaktowych. Światowe trendy pokazują, że niemal jedna trzecia wszystkich sprzedawanych w ubiegłym roku aut, to przedstawiciele segmentu C, a na wielu rynkach – choćby w Chinach, Rosji, czy basenie Morza Śródziemnego – klasa ta wykazuje tendencje mocno wzrostowe.
Aby maksymalnie wykorzystać oczekiwania rynku, Citroën wprowadza trójbryłową odmianę swojego znakomitego auta kompaktowego – modelu C4. Sedany, to 43% sprzedaży segmentu C w Rosji i aż 79% tej klasy w Chinach, jest więc o co walczyć. Citroëny C-Élysée oraz C4 L mają uzupełnić ofertę francuskiego producenta głównie na dwóch wspomnianych rynkach, ale trafią do sprzedaży także w innych krajach. Oba auta zostały zaprojektowane we Francji przez międzynarodowy zespół inżynierów, którzy opierali się o najlepsze doświadczenia Marki w zakresie technologii, jakości, rozwoju i stylu.
Nowy Citroën C-Élysée wyraźnie spełniać ma oczekiwania klientów poszukujących atrakcyjnego, ale przystępnego cenowo kompaktowego sedana. Rozstaw osi tego auta wynosi 2,65 m, co stanowi jedną z największych wartości w swojej klasie. Przeszło 500-litrowy bagażnik zapewni przestrzeń z powodzeniem wystarczającą nawet na rodzinny urlop. Na pokładzie znajdą się klimatyzacja, czy radio z odtwarzaczem mp3 oraz technologią Bluetooth®. Na niektórych rynkach auto pojawi się z silnikiem VTi 72, który łączy w sobie wydajność, trwałość i niskie zużycie paliwa. I choć z pewnością nie będzie to demon prędkości i dynamiki, to na pewno znajdą się klienci zainteresowani tą jednostką napędową.
Auto testowano w wielu regionach świata, by dobrze przygotować je od kątem przeróżnych warunków atmosferycznych. Pomyślano o szeregu różnych zabezpieczeń związanych z trudami eksploatacji, a jedną z modyfikacji jest nieco zwiększony prześwit.
Citroën C-Élysée produkowany jest w Vigo w Hiszpanii, a do dealerów trafi pod koniec bieżącego roku, najpierw w krajach Europy Środkowej, Turcji i Algierii.
Citroën C4 L, to model uzupełniający gamę C4 niejako „od góry”. Elegancki i stateczny niesie doskonałe wykończenie, komfort zawieszenia i przyjemną podróż z uwagi na bogate wyposażenie. To prawdziwa pozytywna energia wynikająca z poczucia dobrobytu ;-)
Stworzony w Centrum Stylu w Szanghaju wygląda solidnie i nowocześnie, ale stylu Marki w nim nie zabrakło. Bogate wyposażenie (m.in. system hands free, nawigacja z ekranem dotykowym i kamerą cofania, ogrzewane i elektrycznie sterowane lusterka, jonizator powietrza, klimatyzacja, specjalne fotele) łączy się z nowoczesnymi silnikami. Do wyboru będą m.in. jednostki 1.6 THP o mocach rzędu 150-170 KM (w zależności od rynku przeznaczenia) oraz VTi 135, a każdy z nich będzie można połączyć z sześciobiegową, sekwencyjną automatyczną skrzynią biegów.
Produkcja Citroëna C4 L ruszy pod koniec tego roku w chińskich zakładach w Wuhan, a na początku roku 2013 w Kałudze w Rosji.
Citroën poza Europą:
– w 2011 roku na rynkach pozaeuropejskich sprzedano pół miliona samochodów;
– 33% sprzedaży notowane jest poza Starym Kontynentem; to 10 punktów procentowych więcej, niż 10 lat temu i 3 punkty procentowe więcej, niż w roku 2010;
– 1.000 punktów dealerskich w 55 krajach poza Europą.
KG
zdjęcia: Citroën Citroen
Najnowsze komentarze