Końcówka roku, to z reguły sezon najróżniejszych podsumowań. Jest to też okres przyznawania różnego rodzaju nagród i wyróżnień. Motoryzacja nie jest wolna od tego trendu, nic więc dziwnego, że i na naszych łamach pojawiają się związane z tym wieści. Oto kolejna z nich.
Pięć miesięcy po ustanowieniu niesamowitego rekordu najbardziej spektakularnego wyścigu górskiego świata Peugeot 208 T16 Pikes Peak ponownie pojawia się w centrum uwagi. Powodem są dwie nagrody, jakie zdobyło to niesamowite auto.
Czas 8 minut i 13,878 sekundy uzyskany przez Sebastiena Loeba 30. czerwca odbił się szerokim echem nie tylko po wzgórzach i dolinach Kolorado, ale po całym świecie. Najbardziej utytułowany kierowca rajdowy wszechczasów i auto o imponującym stosunku mocy do masy wynoszącym 1:1 (875 KM i 875 kg) i wyjątkowym pakiecie wyczynowym, którego nie powstydziłyby się konstrukcje z Formuły 1, sięgnęli po triumf, o jakim się nikomu nie śniło. Sebastien zszedł nawet poniżej czasu, jaki komputer symulujący warunki przejazdu wyliczył dla francuskiego asa kierownicy!
Warto przy okazji wspomnieć, że specjaliści z Peugeot Sport w podparyskim Vélizy opracowali ten samochód w czasie zaledwie czterech miesięcy!
Teraz okazuje się, że wynik był istotny, ale i dziennikarze docenili osiągnięcie Peugeota i Loeba. W ostatni weekend podczas gali Autosport Awards Peugeot 208 T16 Pikes Peak zdobył tytuł Rally Car of the Year, a zaraz potem równie znamienity “Top Gear” uznał to wyczynowe auto Wyścigowym Samochodem Roku.
„Jesteśmy zaszczyceni i bardzo dumni z otrzymania tych dwóch nagród. Czerwcowy podjazd pod Pikes Peak był niezwykłym doświadczeniem i dobrze, że rozeszło się to tak szerokim echem w mediach, bo naprawdę był to duży wyczyn. Dziś jesteśmy wzruszeni i bardzo szczęśliwi ze zdobycia tych nagród. Rozkoszujemy się tymi chwilami ze wszystkimi w zespole, którzy oddali swe serca i dusze zarówno temu projektowi, jak i każdego dnia przy normalnej pracy” – powiedział wzruszony Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport.
Dwie nagrody dla Peugeota 208 T16 Pikes Peak
KG; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze