Druga edycja gali Partner Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, zorganizowanej przez Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, odbyła się w warszawskim hotelu Hyatt. Ideą gali jest wyróżnienie i nagrodzenie osób oraz instytucji zajmujących się promocją bezpieczeństwa ruchu drogowego, w pięciu kategoriach: osoba roku, organizacja pozarządowa roku, instytucja publiczna roku, firma roku oraz media roku. Podczas uroczystości jury przyznało również dwa wyróżnienia specjalne. Pierwsze otrzymała Agata Szczech – Dyrektor Public Relations Renault Polska, a drugie – Beata Bublewicz, Przewodnicząca Parlamentarnego Zespołu ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Jury tak argumentowało przyznanie nagrody Dyrektor PR Renault Polska:
Za zaangażowanie i wybitne osiągnięcia w przeprowadzaniu częstych, przemyślanych i bardzo efektownych działań edukacyjnych z zakresu Brd wśród dzieci i młodzieży. Działania Renault cieszą się bardzo dużą popularnością wśród dzieci i młodzieży a także nauczycieli, ponieważ uczą przez zabawę i są realizowane kompleksowo. Na szczególną uwagę powinna zasłużyć kampania „Bezpieczeństwo i mobilność dla wszystkich”. Jednym z celów projektu jest aktywne działanie dzieci zrzeszonych w Szkolnych Klubach Bezpieczeństwa na rzecz poprawy bezpieczeństwa w społeczności lokalnej – w szkole, jak i poza nią. Jednocześnie ma przyczynić się do wykształcenia w uczniach szkół podstawowych umiejętności podejmowania działań i inicjowania zmian oraz brania odpowiedzialności za swoje otoczenie.
Renault Polska od wielu lat aktywnie działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Od 1994 r. firma organizowała cykliczne seminaria poświęcone tematom bezpieczeństwa drogowego. Jedną z inicjatyw był projekt skierowany do młodych kierowców, Kierowca na szóstkę. Projekt poruszał problemy związane z brawurową jazdą oraz prowadzeniem samochodu pod wpływem alkoholu przez osoby w wieku 18-25 lat.
W 2000 r. koncern Renault rozpoczął realizację programu edukacyjnego dla uczniów i nauczycieli szkół podstawowych − Bezpieczeństwo i mobilność dla wszystkich − służącego poprawie bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym.
W Polsce obecnie trwa już 12. edycja programu, z którego do dzisiaj skorzystało już ponad 750.000 dzieci z 3.400 szkół podstawowych. Program składa się z czterech uzupełniających się elementów – pakietów edukacyjnych „Droga i Ja”, E-Learningu, ogólnopolskiego konkursu „Twój pomysł, Twoja inicjatywa” oraz Szkolnych Klubów Bezpieczeństwa. Celem ostatniego elementu jest zachęcenie dzieci do aktywnego działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w społeczności lokalnej.
W 2001 r. Renault Polska dołączyło do polskiego komitetu Global Road Safety Partnership. W 2004 r. Renault Polska otworzyło szkołę doskonalenia techniki jazdy. Do dzisiaj Szkoła Jazdy Renault wyedukowała już ponad 10.000 kierowców.
Od 2011 r. koncern Renault wspiera organizowaną na całym świecie przez ONZ „Dekadę Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2011-2020”.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze