W przyszłym roku na rynku zadebiutuje nowe Renault 5, którego projekt jest ściśle związany z samochodem o tej samej nazwie oferowanym w przeszłości. Jeśli ktoś nie może się doczekać, by zasiąść za kierownicą elektrycznego R5, we francuskiej ofercie można zamówić już tzw. retrofit, czyli modernizację napędu spalinowego na elektryczny. Koszt elektryfikacji wynosi 15.900 euro.
Marka Renault wprowadziła do swojej oferty możliwość instalacji elektrycznego układu napędowego w oryginalnej Piątce. Usługa jest dostępna dla Renault 5 TL lub GTL w 3 lub 5-drzwiowej wersji nadwoziowej. Za konwersję odpowiada firma R-Fit, która oferuje również elektryfikację innych modeli m.in. Citroena 2CV. Koszt zestawu wraz z montażem wynosi 15.900 euro (ok. 70 tys. zł). Klienci otrzymują 2 lata gwarancji.
Renault 5 zostało wyposażone w silnik elektryczny o mocy 22 kW (30 KM) oraz niewielki akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LiFePo) o pojemności 10,7 kWh. Jedno ładowanie wystarcza na pokonanie dystansu ok. 80 km. Elektryczną Piątkę naładujemy z gniazdka 220 V w ciągu 3 godziny i 30 minut. Renault zapewnia, że rozkład masy jest zbliżony do modelu spalinowego. Zachowano również oryginalną przekładnię mechaniczną.
Marka Renault zaprezentuje samochody zmodernizowane przez R-Fit podczas targów Epoq’auto, które odbędą się w Lyonie w dniach 10-11 listopada. Zbliżająca się wystawa to także okazja do zapoznania się z ofertą R-Fit oraz zamówienie modernizacji R4 i R5. Już wkrótce do oferty dołączy również retrofit Twingo I.
Najnowsze komentarze