Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Euro 7 podniesie koszt nowego samochodu o blisko 10.000 zł ostrzega szef Renault

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2023-03-18
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 2 minut
395 12
A A
27

Warto przeczytać!

Nowy Fiat 600 przechodzi testy. Kolejny model z Tychów

Kupił dom na licytacji, w środku znalazł zamurowanego Citroëna. Nieruchomość kryje też inne tajemnice

Już za miesiąc Autonostalgia. Kiedy odbędą się te ciekawe targi w Warszawie?

Dacia Bigster zostanie zaprezentowana w 2025 r. Jest oficjalne potwierdzenie daty

Luca de Meo, szef koncernu Renault ostrzega, że wprowadzenie normy Euro 7 będzie bardzo kosztowne dla klientów. Jednocześnie trzeba będzie zamykać fabryki i zwalniać pracowników.

Wejście w życie normy Euro 7 zmniejszy ogólny poziom emisji o około 4%. To bardzo niewiele w porównaniu do nakładów, które trzeba ponieść, aby wprowadzić całe rozwiązanie do produkcji. Mowa o kolejnym osprzęcie do silników, wykorzystaniu metali ziem rzadkich i wielu innych wydatkach – podnosi przemysł samochodowy. Dla klientów oznacza to przede wszystkim kolejne podwyżki cen. Luca de Meo szacuje, że będzie kwota ponad 2.000 euro czyli około 10.000 zł.

Patrząc na to praktycznie, cena Dacii Sandero wzrosłaby do około 73 tysięcy zł, Renault Clio do 82 tysięcy. Mówimy oczywiście o najtańszych wersjach. Dramat!

Największy problem z nową normą będą miały małe i średnie, bo to ich cena wzrośnie proporcjonalnie najwięcej. Nowe normy narzucają takie rozwiązania, które generują bardzo duże koszty: nowe silniki hybrydowe i nowe układy oczyszczania spalin. To wszystko kosztuje.

Nie jest to jedyny problem, związany z nową normą. Wejście w życie Euro 7 może doprowadzić do zamknięcia co najmniej kilku linii produkcyjnych a w skrajnym wypadku nawet czterech fabryk koncernu w Europie – wszystko na skutek konieczności dużych inwestycji w samochody spalinowe.

Norma Euro 7 powinna dążyć do równowagi między poprawą jakości powietrza i jego wpływu gospodarczego. Wprowadzanie jej na siłę to poważny błąd – uważają przedstawiciele przemysłu samochodowego i ostrzegają, że nie są w stanie utrzymać kosztu samochodu na dzisiejszym poziomie, bo zmiana wprowadzana normą Euro 7 jest zbyt duża, zbyt daleko ingerująca w konstrukcję samochodu, by odbyło się to przy minimalnych kosztach. Wystarczy powiedzieć, że praktycznie każdy silnik będzie musiał mieć wbudowany napęd elektryczny, czyli być hybrydą.

Czy rozsądek wygra z ideologią? Przekonamy się już niebawem.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: przepisyRenault
Udostepnij140Tweet87Udostepnij24
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

27 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
27
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.