środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

F1: BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Kanady

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-06-16
w Alpine, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
40 0
0
35
UDOSTĘPNIEŃ
115
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Ledwo opadły emocje po Grand Prix Azerbejdżanu, a Formuła 1 przenosi się na kontynent północnoamerykański. Dziewiąty wyścig sezonu odbędzie się w Kanadzie, a całe zamieszanie z tym związane zaczyna się jutro od dwóch sesji treningowych.

Kierowcy Esteban Ocon i Fernando Alonso oraz dyrektor techniczny Pat Fry dzielą się swoimi przemyśleniami na temat dziewiątego wyścigu sezonu w Montrealu.

„W ten weekend wracamy do Montrealu na pierwsze Grand Prix Kanady od trzech lat. Od kilkudziesięciu lat regularnie pojawia się w kalendarzu Formuły 1 i niesie ze sobą wyjątkowe wyzwania, biorąc pod uwagę, że jest to niestały tor hybrydowy. Możemy się spodziewać, że tor będzie trochę zielony i brudny podczas początkowego treningu, ale, jak widzieliśmy w przeszłości w Montrealu, szybko się to oczyści, po nagumowaniu trasy. W porównaniu do ostatniego wyścigu w Baku możemy spodziewać się nieco wyższego poziomu docisku w ten weekend. Wejdziemy o krok na poziomie tylnego skrzydła i mamy kilka opcji ustawień skrzydła, aby znaleźć optymalne ustawienie siły docisku. Charakter układu toru w Montrealu skłania do większego docisku, ponieważ istnieje kilka przyzwoitych prostych połączonych z szeregiem zakrętów o niskiej i średniej prędkości. Montreal ma bardzo zbliżoną czułość jednostki napędowej do Baku i zwykle jest bardzo trudny w hamowaniu, na co będziemy zwracać uwagę” – powiedział Pat Fry.

„Przede wszystkim wspaniale jest wrócić do Kanady. Wydaje się, że minęło trochę czasu odkąd ostatnio tu byliśmy, i wiem, że to jeden z bardziej popularnych wyścigów w kalendarzu. Tor w Montrealu ma wolne szykany i szybkie proste, a my pokazaliśmy, że jesteśmy szybcy na prostej, więc miejmy nadzieję, że powinno nam to pomóc w ten weekend. Celem będzie bezproblemowy weekend, bezproblemowe przejście naszego programu, pokazanie tempa w kwalifikacjach i zdobycie kilku dobrych punktów w niedzielę. Już nie mogę się doczekać ponownego wsiadania do samochodu” – ekscytuje się Esteban Ocon.

„To był przyzwoity wynik, to moje siódme miejsce w Baku. Czuję, że zmaksymalizowaliśmy nasz samochód i wykorzystaliśmy możliwości, jakie daje nam wycofanie innych samochodów ze zmagań. Nadal musimy lepiej zrozumieć nasz bolid i dowiedzieć się, dlaczego doświadczamy takich różnic od piątku do niedzieli. Nasz samochód całkiem nieźle radzi sobie z dobijaniem w porównaniu do niektórych innych tegorocznych bolidów. Nie czułem tego zbytnio w Baku i bardziej skupiliśmy się na zarządzaniu degradacją opon, zwłaszcza tylnych. Na każdym torze będzie inaczej, na przykład w Dżuddzie było bardzo gładko, podobnie w Australii i nikt tam na nic się nie skarżył. Bardzo trudno będzie wszystkim zespołom zgodzić się na zmiany” – przewiduje Fernando Alonso.

Tor w Kanadzie ma bardzo niewielkie różnice wzniesień, raptem o 5,2 metra, bo znajduje się na Ile Notre-Dame (sztuczna wyspa). Około 70% mieszkańców mówi po francusku jako podstawowym języku w domu i jest to jedyny język urzędowy w prowincji Quebec’u.

Fernando Alonso wygrał w Kanadzie dla Renault w 2006 roku po dominującym weekendzie, w tym uzyskaniu pole position w kwalifikacjach. Na torze w Montrealu Fernando trzykrotnie stawał na podium, dwukrotnie też uzyskał najszybsze okrążenie. Alonso niedawno został kierowcą Formuły 1 z najdłuższą karierą w tym sporcie, ale brakuje mu jeszcze czterech punktów do zdobycia bariery 2000 punktów w Mistrzostwach Świata Formuły 1. Tylko Lewis Hamilton i Sebastian Vettel zdobyli więcej punktów niż Hiszpan w Formule 1.

Esteban Ocon zdobył punkty w sześciu z ośmiu dotychczasowych wyścigów w 2022 roku. Francuz jest już tylko trzy wyścigi przed swoim setnym Grand Prix w Formule 1, co jest kamieniem milowym, który powinien osiągnąć w Austrii.

Kierowcy jeżdżący samochodami napędzanymi przez silniki Renault zdobyli tu dziewięć pole position, odnieśli sześć zwycięstw, sięgnęli po łącznie 433 punkty i zapisali na swoje konta dziewięć najszybszych okrążeń w 151 startach podczas Grand Prix Kanady.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alpine

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: AlpineAmeryka PółnocnaF1Sportwyścigi
Udostepnij14Tweet9Udostepnij2
Poprzedni

Sprawdź, gdziekolwiek jesteś, jak będzie wyglądała Twoja wymarzona Dacia!

Następny

Alpine A110 Tour de Corse 75: ikona rajdów z limitowanej edycji

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Alpine A110 Tour de Corse 75: ikona rajdów z limitowanej edycji

Citroën to magia latania nad asfaltem. Rozpoczęło się rendez-vous legend motoryzacji nad polskim morzem

Dacia znowu drożeje. Najtańsze Sandero kosztuje już 55.900 a Duster 67.800 zł!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • eliza - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adalb - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Anonimowo - Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony
  • Trjku - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.