Fiat wzmacnia swoją pozycję jako gracza globalnego i zwiększa swoją obecność, wprowadzając brazylijski bestseller – pick-upa Fiata Stradę – na rynki Regionu Bliski Wschód i Afryka (MEA).
Celem Fiata Strada jest ustanowienie nowych standardów w zakresie technologii, designu i bezpieczeństwa w segmencie kompaktowych pickupów w wybranych krajach Afryki.
FIAT jest liderem rynku w Brazylii, Turcji i we Włoszech – trzech różnych krajach w trzech różnych regionach – i zamierza zwiększyć swoją rolę również w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki.
Fiat w dalszym ciągu zwiększa swój globalny zasięg, będąc liderem rynku w trzech krajach: Brazylii, Turcji i we Włoszech. Tymczasem marka stale poszerza swój zasięg, wkraczając na Bliski Wschód i do Afryki z kompaktowym pick-upem Strada, który ma trafić do oferty w tym regionie jeszcze w listopadzie 2023 roku. Premiera w regionie MEA to kolejny krok w kierunku ustanowienia marki Fiat globalnym graczem.
Wprowadzony na rynek 25 lat temu w Brazylii Fiat Strada to kompaktowy pick-up, który zrewolucjonizował nie tylko swój segment, ale także cały krajowy przemysł motoryzacyjny. Nie tylko stał się jedynym pick-upem, który osiągnął szczyt rynku brazylijskiego, ale także utrzymał swoją dominację. Tak naprawdę od 2021 roku jest to najlepiej sprzedający się pojazd w tym południowoamerykańskim kraju, odgrywający zasadniczą rolę w napędzaniu ewolucji sektora motoryzacyjnego.
Wraz z wprowadzeniem na rynek drugiej generacji w 2020 roku Fiat Strada osiągnął niezwykły kamień milowy, przekraczając 400.000 sztuk wyprodukowanych w około 3 lata.
W sumie od chwili premiery wyprodukowano ponad 2 miliony sztuk.
Fiat Strada, którego stylistyka inspirowana jest wielokrotnie nagradzanym Fiatem Toro, charakteryzuje się niezrównaną śmiałością i nowoczesnością. Pionier w kilku momentach swojej historii – takich jak wprowadzenie wydłużonej kabiny w 1999 roku, podwójnej kabiny w 2009 roku i rewolucyjnych trzecich drzwi w 2013 roku – przeszedł gruntowną zmianę w 2020 roku, oferując czworo drzwi i pięć siedzeń. Stał się jeszcze bardziej niezawodny, technologiczny i zyskał nowy design.
Wszechstronność Strady czyni ją niezawodnym narzędziem pracy i wyrafinowanym towarzyszem podróży, ucieleśniającym nowoczesność, komfort, technologię i bezpieczeństwo. Obiecuje doskonałość, innowacyjność i niezawodność na następujących rynkach: Nigeria, Wybrzeże Kości Słoniowej, Kamerun, Republika Zielonego Przylądka, Gwinea-Konakry, Madagaskar, Rwanda i Ghana. Dalsze szczegóły techniczne zostaną udostępnione lokalnie.
Nie można lepiej uczcić sukcesu tego pojazdu niż poprzez zwiększenie zasięgu jego oferowania. Posunięcie to wpisuje się w globalną obecność Fiata i jego zaangażowanie w dostarczanie produktów spełniających specyficzne potrzeby klientów. Dzięki modelowi Strada Fiat poszerza zatem swoją obecność na Bliskim Wschodzie i w Afryce, gdzie marka ugruntowała już pozycję lidera rynku. Na przykład w Turcji Fiat jest liderem na rynku z rodziną Tipo, która jest sprzedawana pod nazwą Fiat Egea.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze