Od 19. listopada François Renard rozpocznie pracę w Grupie Renault na stanowisku dyrektora marketingu. Będzie podlegał Thierry’emu Bollorému, zastępcy dyrektora generalnego i zostanie członkiem Komitetu Wykonawczego Dyrekcji Grupy Renault (CDR).
Zadaniem Françoisa Renarda jako dyrektora marketingu na świat będzie zwiększenie atrakcyjności i świadomości wszystkich marek, produktów i usług Grupy, przyspieszenie wdrażania nowych technologii cyfrowych i wykorzystania kanału digital w marketingu oraz poprawa doświadczeń klientów z marką. W ten sposób będzie przyczyniał się do poprawy wyników przedsiębiorstwa na wszystkich rynkach.
Biografia Françoisa Renarda
François Renard urodził się w 1967 roku w Paryżu. W 1990 roku ukończył studia w Instytucie Nauk Politycznych w Paryżu, a w 1992 w renomowanej wyższej szkole handlowej HEC w Paryżu. Następnie uzyskał dyplom Master of International Business ESADE (Wyższej Szkoły Administracji i Zarządzania Przedsiębiorstwami) w Barcelonie oraz NHH w Bergen.
Rozpoczął karierę zawodową w 1992 roku jako konsultant w firmie Andersen Consulting/Accenture, a w 1994 roku przeszedł do Grupy Unilever France, gdzie został Product Managerem na Europę.
Następnie zajmował stanowiska dyrektora marketingu krajowego, a potem regionalnego w Wietnamie, Chinach, Tajlandii dla różnych marek Grupy Unilever. Następnie został wiceprezesem marketingu produktów do pielęgnacji włosów na świat.
W ten sposób znacząco przyczynił się do rozwoju firmy najpierw w Azji, szczególnie poprzez rozpoczęcie nowego rodzaju działalności w Chinach, a potem w pozostałej części świata.
W 2015 roku François Renard został prezesem spółki Kate Somerville w Los Angeles, w Stanach Zjednoczonych, po czym w 2017 roku wrócił do Grupy Unilever jako wiceprezes ds. marketingu.
Grupa Renault
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2017 roku blisko 3,76 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 36 zakładów oraz 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie. Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana w Formułę 1. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze