Przywódca narodu chińskiego obejrzał m.in. Peugeota 3008 HYbrid4, które to auto zostanie wprowadzone do sprzedaży w Europie w roku przyszłym. Zaprezentowano panu Jintao także już wprowadzane do sprzedaży Citroëna C_Zero oraz Peugeota i0n.
Philippe Varin skorzystał z okazji i podkreślił ogromne zaangażowanie kierowanego przez siebie koncernu na rzecz ochrony środowiska. Minimalizacja średniej emisji dwutlenku węgla jest jednym z priorytetów działań PSA Peugeot Citroën. Prezes Varin zaznaczył, że w zakresie rozwoju napędów hybrydowych chciałby współpracować z partnerami chińskimi. Miedzy innymi w tym celu stworzono centrum technologiczne w Szanghaju, które zatrudnia ok. 1.000 inżynierów, techników i stylistów. Pracują oni nad nowymi technologiami oraz opracowują modele, które są zgodne z oczekiwaniami klientów z Państwa Środka.
PSA Peugeot Citroën jest zaangażowany na chińskim rynku także przez dwa wspólne przedsięwzięcia z Dongfeng Motor Corporation – zakład produkcji samochodów w Wuhan oraz fabrykę podzespołów mechanicznych w Xiangfan. Trzeci ze wspólnych zakładów zostanie uruchomiony w Wuhan.
Niezależnie od tego PSA Peugeot Citroën utworzył spółkę joint-venture z chińską Grupą Changan Automobile. Na jego mocy w Shenzehn w prowincji Guangdong ma powstać drugi już wspólny zakład obu koncernów, produkujący docelowo ok. 200.000 samochodów rocznie. Zostanie zbudowany na bazie już funkcjonującej fabryki należącej do Changan Automobile Group. Porozumienie koncernów muszą jeszcze zaakceptować chińskie władze.
Aktualnie PSA Peugeot Citroën zatrudnia w Chinach ok. 17.000 osób, czy to bezpośrednio, czy poprzez przedsięwzięcia wspólne z chińskimi firmami. W przyszłym roku francuski koncern planuje sprzedać w Państwie Środka ponad 350.000 samochodów. Chiny są w tej chwili drugim najważniejszym światowym rynkiem dla PSA.
KG
Najnowsze komentarze