MMC już produkuje siostrzane modele francuskich SUV-ów w Holandii. Outlander, na bazie których powstały C-Crosser i 4007-ka montowana jest w zakładach NedCar. Ponieważ jednak fabryka dysponuje jeszcze wolnymi mocami przerobowymi, firma Mitsubishi chciałaby przenieść część produkcji sygnowanej francuskimi markami właśnie do Holandii.
W Polsce francuskie SUV-y nie biją rekordów popularności. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. sprzedano 20 C-Crosserów. Peugeot jeszcze oficjalnie nie raportuje sprzedaży modelu 4007, której początek planowany jest jeszcze na marzec. Cena tego samochodu ma wynosić ok. 140 tys. zł.
Z kolei we Francji 4007-ka sprzedaje się znakomicie – w styczniu i lutym sprzedano 413 egzemplarzy, czyli o 139 więcej, niż C-Crosserów. Siostrzany Outlander sprzedaje się tam gorzej, niż w Polsce – 168 sztuk, to zauważalnie mniej, niż w Polsce, gdzie w ciągu dwóch pierwszych miesięcy kupiono 200 egzemplarzy SUV-a sygnowanego przez Mitsubishi!
Nasuwa się pytanie, czy samochody z europejskich zakładów będą tańsze? Opierając się na cenach Outlandera i zestawiając je z tym, co trzeba zostawić w salonach Citroëna i Peugeota, mamy na to pewne szanse. Auta importowane z Japonii obłożone są przecież sporymi podatkami, zaś ich produkcja w Holandii pozwoliłaby zapewne obniżyć ceny.
KG
Najnowsze komentarze