Miniony rok był szczególnie ważny dla Citroëna w Chinach, bowiem wprowadzono na tamtejszy rynek wszystkie trzy modele prestiżowej gamy DS. Co ciekawe samochody te oferowane są w Państwie Środka jako auta odrębnej marki. Citroën przykłada do nich wielką wagę, bo Chiny są dla marki drugim rynkiem zbytu, jeśli chodzi o pojazdy tej gamy!
Citroën, wraz z lokalnym partnerem, koncernem Changan, zainaugurował w 2012 roku sprzedaż najpierw modeli DS4 i DS5, a potem DS3. Partnerzy przygotowywali się do ofensywy bardzo starannie tworząc od podstaw dedykowaną sieć sprzedaży. Aktualnie w Chinach działa 25 salonów DS (w Pekinie, Shanghaju, Kantonie, Shenzhen…), a do końca bieżącego roku ma ich być 70 w 55 najważniejszych chińskich miastach.
Wraz z gamą DS Citroën oferuje w Chinach zupełnie nowe podejście do samochodów premium. Podejście innowacyjne i śmiałe. Gama DS jest prezentowana jako nowa generacja marek premium. Samochodów, które poszukiwane są przez klientów pragnących wyróżniać się na drodze, odmiennych od tradycyjnych aut uznawanych za marki, bądź modele premium. Gama DS, to pojazdy łączące wyrafinowanie z francuską myślą techniczną, wyznaczające trendy, prezentujące nowoczesne rozwiązania, nierzadko wyprzedzające epokę.
W autach tej gamy Citroën proponuje klientom nie tylko niebanalną stylistykę, ale też interesujące, czasem zaskakujące materiały wykończeniowe, systemy łączności, komfort, a nawet specjalne oświetlenie. Niczego w projektach nie pozostawiono przypadkowi. Wszystko to ma zachwycać klientów na całym świecie, także tych coraz bardziej wymagających w Chinach. A większość tych w Państwie Środka, którzy decydują się na samochody gamy DS, to współczesna chińska elita – ludzie w wieku 25-40 lat – poszukująca sposobów na wyróżnienie się w tłumie. Francuskie samochody są do tego celu idealne!
Kilka kluczowych dla gamy DS w Chinach dat:
– 9. lipca 2010: powstaje spółka joint venture pomiędzy PSA i Changan (CAPSA);
– 18. kwietnia 2011: Citroën DS5 został zaprezentowany w Szanghaju;
– 12. lipca 2011: zgoda lokalnych władz na powstanie CAPSA;
– 20. listopada 2011: inauguracja CAPSA, drugiej spółki joint venture Grupy PSA w Chinach;
– czerwiec 2012: uruchomienie sprzedaży importowanych Citroënów DS4 i DS5
– wrzesień 2012: uruchomienie sprzedaży importowanych Citroënów DS3;
– druga połowa 2013: planowane rozpoczęcie produkcji DS5 w Shenzhen.
Citroen
KG
Najnowsze komentarze