Od października 2019 r. zakład Coscharis Group będzie montował samochody Renault Logan i Renault Duster. Dystrybucja w Nigerii zaplanowana jest za pośrednictwem sieci handlowej Coscharis Group.
W Afryce Grupa Renault jest liderem w branży motoryzacyjnej z 18% udziałem w rynku.
Grupa Renault i Coscharis Group rozpoczęły przed dwoma tygodniami szeroką współpracę w dziedzinie produkcji i dystrybucji samochodów w Nigerii.
Od października 2019 roku w zakładzie Coscharis w Lagos będą montowane Renault Logan i Renault Duster. Natomiast Renault Kwid i Renault Oroch będą importowane do Nigerii z Brazylii. Te cztery modele będą dystrybuowane w Nigerii za pośrednictwem sieci handlowej Coscharis Motors.
Nigeria z ponad 200 milionami mieszkańców jest dla Grupy Renault strategicznym krajem w Afryce, w którym chcemy zwiększyć swoją obecność. Coscharis Group jest uznaną firmą zajmującą się montażem i dystrybucją samochodów. Dzięki jej doświadczeniu i naszym produktom dostosowanym do lokalnych potrzeb będziemy w stanie natychmiast spełnić oczekiwania naszych klientów w Nigerii – oświadczył Fabrice Cambolive, dyrektor ds. operacji w regionie Afryka – Bliski Wschód – Indie – Pacyfik Grupy Renault.
Grupa Renault jest liderem na kontynencie afrykańskim z 18% udziałem w rynku. W 2018 r. sprzedała w Afryce ponad 216.000 samochodów. Najważniejszymi krajami pod względem wielkości sprzedaży są obecnie Maroko, Algieria, RPA i Egipt. Celem Grupy jest utrzymanie pierwszego miejsca w tych państwach i zaspokojenie potrzeb nowej klasy średniej, rodzącej się w takich krajach jak Nigeria.
Cosmas Maduka, prezes i dyrektor generalny Coscharis Group oświadczył: Ta współpraca pozwala zaprezentować nową inicjatywę podjętą przez naszą wielką organizację za pośrednictwem jednej z filii, Coscharis Motors. W ten sposób, będąc kluczowym podmiotem w przemyśle motoryzacyjnym w Nigerii, stworzymy nową jakość. Cieszymy się, że słynna marka Renault obdarzyła nas zaufaniem i powierzyła reprezentowanie w Nigerii. To moment, w którym otwiera się nowy etap rozwoju naszej organizacji, ważny w perspektywie długofalowej.
Zdaniem Maduki współpraca zaowocuje większą satysfakcją dotychczasowych i potencjalnych klientów dzięki poszerzeniu oferty i poprawie relacji jakości do ceny. Zobowiązujemy się do rozszerzenia zakresu działania naszych salonów, gdy tylko nadarza się taka okazja. Zależy nam na strategicznej możliwości oferowania lokalnym klientom wytrzymałych, eleganckich samochodów przy zachowaniu korzystnej relacji jakości do ceny – oświadczył.
Coscharis Group
Coscharis Group jest renomowaną nigeryjską korporacją, powołaną w 1977 roku. Ma udziały w różnych sektorach gospodarki, w szczególności w branży motoryzacyjnej, technologiach informacyjnych i komunikacyjnych, logistyce, rolnictwie, sektorze spożywczym, nieruchomościach oraz sektorze zdrowia. Reprezentuje legendarne i uznane w Nigerii marki. Oddziały grupy znajdują się w Nigerii oraz w trzech krajach Afryki Zachodniej. Obecnie ma salony sprzedaży i serwisy samochodowe we wszystkich regionach Nigerii i pięć punktów sprzedaży w Lagos, które jest centrum handlowym nigeryjskiej gospodarki.
Coscharis Motors Assembly Ltd (CMAL) została utworzona w 2014 roku. Wspiera rozwój nigeryjskiego przemysłu samochodowego i zajmuje się montażem samochodów w Nigerii. Pierwsza partia samochodów została wprowadzona na rynek w listopadzie 2015 roku.
Grupa Renault
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2018 roku blisko 3,9 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie.
Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana w Formułę 1 wraz ze stajnią, która bierze udział w mistrzostwach od 2016 roku. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze