Grupa Renault i Geely podpisały umowę joint venture, w ramach której każda ze spółek posiada 50% udziałów w nowej spółce, której celem jest osiągnięcie pozycji lidera w zakresie nowej generacji układów napędowych z napędem termicznym, hybrydowym i niskoemisyjnym, aby zaspokoić globalny popyt w nadchodzących latach.
Zgodnie z umową ramową ogłoszoną w listopadzie 2022 r., Geely Holding Group i Grupa Renault podpisały dziś wiążącą umowę joint venture 50/50 w celu utworzenia nowej działalności w zakresie silników i skrzyń biegów, aby stać się światowym liderem w opracowywaniu, produkcji i dostarczaniu najlepszych w swojej klasie hybrydowych i spalinowych układów napędowych.
Jak ogłoszono 2 marca 2023 r. po podpisaniu listu intencyjnego między Aramco, Geely i Renault Group, Aramco rozważa strategiczną inwestycję w nową spółkę. Nowa spółka będzie obejmować 17 zakładów inżynierii silników i skrzyń biegów oraz 5 centrów badawczo-rozwojowych na 3 kontynentach, zatrudniających 19.000 pracowników, w ramach autonomicznej organizacji, zorganizowanej w celu dostarczania rozwiązań wielu producentom OEM, z atrakcyjnym modelem biznesowym otwartym na nowych partnerów.
„W obliczu dzisiejszych wyzwań motoryzacyjnych żadna osoba ani firma nie może twierdzić, że posiada wszystkie rozwiązania. Aby opracować rewolucyjne innowacje, musimy połączyć nasze umiejętności i zasoby. Dziś jesteśmy dumni, że łączymy siły z tak dużą firmą jak Geely, aby stworzyć nowego gracza zdolnego do sprostania wyzwaniu, zmiany gry i utorowania drogi dla technologii silników spalinowych o ultra niskiej emisji. Jesteśmy teraz gotowi, aby iść naprzód”. – powiedział Luca de Meo, szef Renault.
Spółka joint venture będzie wspólnie kontrolowana przez Grupę Renault i Geely. Zamierza produkować do pięciu milionów przekładni i silników spalinowych, hybrydowych i hybrydowych typu plug-in rocznie. Będzie dostarczać pełną gamę najnowocześniejszych układów napędowych do wielu producentów samochodów na całym świecie.
Aramco, które podpisało list intencyjny z Grupą Renault i Geely 2 marca 2023 r., rozważa strategiczną inwestycję w nowe przedsięwzięcie. Inwestycja Aramco miałaby wesprzeć rozwój firmy i przyczynić się do badań i rozwoju nowej generacji paliw syntetycznych i wodorowych układów napędowych. Paliwa syntetyczne, w tym e-paliwa i wodór, są częścią rozwiązania dekarbonizacji przemysłu motoryzacyjnego, w tym pojazdów z silnikami spalinowymi poruszających się obecnie po drogach.
Spółka joint venture będzie zarządzana wspólnie przez Grupę Renault i Geely, z Radą Dyrektorów składającą się z równej reprezentacji każdej ze stron, odpowiedzialną za formułowanie i realizację kluczowych strategii oraz wyznaczanie kierunku działania spółki joint venture. Początkowa organizacja zapewni ciągłość biznesową z dwoma centrami operacyjnymi odpowiedzialnymi za poszczególne operacje: Madryt dla Grupy Renault i Hangzhou Bay dla Geely. Zespół zarządzający będzie miał siedzibę w siedzibie nowej spółki, która ma powstać w Wielkiej Brytanii, aby skonsolidować operacje, rozwijać synergie i wyznaczać strategiczne kierunki.
Grupa Renault i Geely przekażą własność intelektualną do swoich centrów operacyjnych, aby zapewnić autonomię w opracowywaniu przyszłych technologii układów napędowych, które będą w stanie spełnić wszystkie oczekiwania rynku. Uzupełniające się portfolio produktów i regionalny zasięg nowej spółki joint venture mogą zaoferować rozwiązania dla 80% globalnego rynku silników spalinowych i hybrydowych. Oczekuje się, że od momentu uruchomienia nowe przedsięwzięcie będzie zaopatrywać szeroką gamę klientów przemysłowych, w tym Grupę Renault, Geely Auto, Volvo Cars, Proton, Nissan, Mitsubishi Motors Company i PUNCH Torino. Firma będzie w stanie dostarczać kompletne rozwiązania w zakresie układów napędowych zewnętrznym producentom pojazdów i z zadowoleniem przyjmuje partnerstwa w celu rozszerzenia zasięgu łańcucha wartości.
Transakcja ma zostać zamknięta w drugiej połowie 2023 r. i podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia, w tym zatwierdzeniu przez organy ds. konkurencji i inwestycji zagranicznych.
źródło: Renault
Najnowsze komentarze